• SSS

knep mot spindlar????

Hallå!

Måste bara fråga er som kanske kan lite mer om insekter o sånt. VAD kan man göra för att slippa få in spindlar i huset???? Har hört att det inte finns något, men det kanske finns nån liten själ där ute som också "ogillar" dessa små kryp lika mycket som jag, och kanske har ett knep som inte ens Anticimex vet om??? Hoppas , hoppas........

Jag bor i hus sen förra året, och hade såååååå mycket problem. För direkt när det blev lite plusgrader ute, så kom de in.

Snälla ni som vet, eller har nån kompis/släkting som vet??????????

• Svar på tråden knep mot spindlar????
  • SSS

Tack för svaren! Men.....

Jag har inget problem med andra kryp, utan jag har verkligen en Fobi mot Spindlar, och man vill ju inte flyttta pga det när man trivs annars.

Nu har jag börjat att spraya insektsmedel runt dörren, så jag får väl se om det hjälper. Det värsta med dessa småkryp är att de alltid hittar sina små gömställen, sen springer de i super-hastighet när de ser att man jagar dem med en tidning....haha.......

• SSS

haha, jag SLÅR dem och skriker samtidigt, har värsta mördarblicken...............kanske ingen vacker syn!!

Nu är det som så, att "mannen" är också själv rädd för spindlar o sånt. Så den "manlige mannen" blir nästan mer rädd än vad jag blir,ändå är det han som blir framknuffad för att ta sig an det "lilla " krypet.

Nej, de får skylla sig själva om de tagit sig in i MITT hem
    Är också djurvän, men gillar inte insekter................

Kör med radar nu, så jag får väl se hur det går.

Kram allihopa!

• SSS

Usch,Usch, skönt att man inte är ensam.......

Grannarna har sina dörrar öppna hela dagarna på somrarna, vill inte tänka på hur många kryp som finns hos dem, eller så känner de min rädsla.............

• SSS

Petrusjka!
    Jag har faktiskt gjort allt som står på Anticimex sida (eller det som behövs) men det hjälper inte. Den andra sidan som du rekommenderade hade inget för just Spindlar. Som Anticimex säger.......det finns inget mot dessa kryp.........

Svar på tråden knep mot spindlar????