• Anonym (aj!)

Kruttorr kring anus... finns det någon kräm?

När jag blir gravid så blir jag kass i magen och bajsar flera gånger per dag. Det blir ju alldeles uttorkat till slut och nu har det gått så långt att det bränner i ändan, kan inte gå ordentligt....

Finns det någon salva som man kan smörja med?? Några tips??

• Svar på tråden Kruttorr kring anus... finns det någon kräm?
  • trollmammsis

är det hemorojjder?! i så fall finns en jättebra salva receptfritt på apoteket, Xyloproct heter den, finns suppar också....

• Anonym (aj!)

Ja, alltså. Hemorojder har jag också, men detta är mer väldigt torr hud längst in på skinkorna (på sidan liksom), just detta är inte hemorrojeder.

• Knytets mamma

Annars kan du ta för vana att vid varje tarmtömning smörja in ändtarmsöppningen med idominsalva.
    Har själv mycket problem med småsprickor och sår och tycker att det fungerar bra med idominsalva.

• LaFontaine

Om du gör som Knytets mamma säger och samtidigt smörjer med olja (barn eller oliv) morgon och kväll kommer du nog bli mjuk och len igen

• Anonym (aj!)

Tack för tipsen, ska ta till mig dem!

• Anonym

Finns även en salva till barn med torr hud(funkar bra på vuxna med) som heter inotyolsalva(stavning?) Har en vän som använde den vid problem. Och enligt henne funkar den super.

• Tygtiiger

Apoteket har en ny serie (med rooosa korkar) som heter Intim, där finns en kräm som är helt suverän - den bildar en skyddande hinna. Man kan smörja hur ofta som helst. Absolut livräddande när jag hade svamp och det sved bara att gå... Funkar alltså utmärkt även på torra slemhinnor i underlivet!

• sunshinegirlie

Prova torka med papper som är lite inoljat med barnolja, upprepa några gånger per dag

Svar på tråden Kruttorr kring anus... finns det någon kräm?