• Mupp

Hur länge kvar i magen vid vattenavgång?

En väninna till mig ligger på förlossningen nu. Hennes vatten gick igår, redan i v.29. Än vet de inte vad som orsakade vattenavgången, de letar efter infektion hos henne. Barnet verkar mår bra därinne och det finns vatten kvar så nu ska de försöka hålla bebisen kvar så länge som möjligt.
    Hur länge kan den teoretiskt sett stanna kvar om allt går väl. Är 4-5 veckor för mycket att hoppas på? Någon som vet?

• Svar på tråden Hur länge kvar i magen vid vattenavgång?
  • Mupp

Tack för svar. Vad orsakade din vattenavgång, om man får fråga? Jag hoppas allt gick väl ändå.
    Vi får hoppas att min kompis lillkille håller sig kvar därinne ett par veckor till.

• Mupp

Julmust: Vad skönt att höra att allt gick bra.

Penni: Vilken solskenshistoria. Visste faktiskt inte att hinnorna kunde läka ihop igen!

• Mupp

TS här: Oj vad många svar på min fråga. Kul! Hoppas alla era bebbar mår bra trots att de flesta valde att titta ut tidigt.

För er som undrar är min kompis barn FORTFARANDE kvar i magen. BF om 18 dagar. De har inte hittat någon infektion hos henne och barnet verkar mår bra. Vattnet har återbildats och hon läcker inte mer. En teori är att bara den ena av hinnorna brast men de vet inte. Tydligen är det väldigt ovanligt det som hänt.

Svar på tråden Hur länge kvar i magen vid vattenavgång?