Nu får det vara nog!!!
Nu finns det ju inget test som visar om ens barn kommer bli narkoman eller inte.
Skillnaden mellan DS och en massa andra problem är att det finns ett (flera) _förhållandevis_ enkelt, ofarligt och pålitligt test.
Nu finns det ju inget test som visar om ens barn kommer bli narkoman eller inte.
Skillnaden mellan DS och en massa andra problem är att det finns ett (flera) _förhållandevis_ enkelt, ofarligt och pålitligt test.
Så ensam på en öde ö skulle din dotter inte ha några problem av sitt syndrom? Det måste nog ändå betecknas som ett undantag.
Jag vill säga att folks eventuella narkomani inte är ett argument i en diskussion om fosterdiagnostik.
Det där var ett väldigt förvirrat inlägg.
Nu skrev jag inte "fixa att leva ensam" utan frågade om DS inte skulle _innebära några problem_. Jag vet inte hur jag skall formulera mig tydligare.
anne h skrev 2008-01-01 13:54:20 följande:
Ja, man kan absolut se _något_ positivt med många sjukdomar (medan det är svårt med andra), när de är ett konstaterat faktum. På samma sätt kan det leda till något gott att ens hus brinner ner, och ett dödsfall kan skänka andra perspektiv på livet.
Inget ont i att få ut något positivt ur det mesta, men att därifrån försöka kritisera folk som gärna vill undvika olyckan innan den skett blir lite konstigt.
God fortsättning.
Du vidhåller att DS inte innebär ett funktionshinder. OK. Gäller det bara din dotter eller alla med syndromet?
OK, jag måste ha missuppfattat dig i någon tidigare tråd. Förlåt mig att jag rörde ihop saker och ting. Jag trodde du sade att ni behövde assistans och extra resurser på grund av din dotters Downs.
Men nu verkar det ju tydligt att ni inte har en större belastning än vilken familj som helst. Gratulerar.
Om du frågar mig om jag är abortmotstandare är svaret nej.
Jag tycker inte att abort är mord.