• SandvikenMamma

Backspegeln i bilen lossnade, får inte dit den

Jag skulle ändra backspegeln lite i bilen igår, när den ramlade ner... Tänkte att det var lätt ordnat med lite lim, men inte.

Så, hur får jag dit den? Det ser ju ut som att den är limmad förut. Det är hela "armen" till den som har lossnat, kvar på rutan sitter den svarta "rutan" som ser ut som en magnet...

• Svar på tråden Backspegeln i bilen lossnade, får inte dit den
  • Ylwis

du kanske får byta den.

de använder special lim som ska tåla värme och kyla till bildelarna så kolla på ngn mack,verkstad eller mekonomen om tips.

• SandvikenMamma

Jaha... Det var lite mer avancerat än jag trodde med andra ord

• hesama

Hände mig för ett tag sen med. Skulle ändra backspeglen men fick den istället i handen. Jag köpte något speciallim ( som används till just detta) tror jag köpte det på mekonomen.

• SandvikenMamma

Okej, då är det mekonomen som gäller alltså! Tack, ska ringa min kära mamma så hon får åka dit... För jag vågar inte kära när jag inte ser nånting bakåt

• Mystic noblesse

glasattack funkar.. superattack lim metall mot glas är det. samma sak hände oss.

• SandvikenMamma
    kaffebirger skrev 2007-12-28 22:13:22 följande:
    har du en ford?
    Haha, ja, faktiskt... Vaddårå?
  • kaffebirger

bingo! det är ett generalfel och bered dig på att det kommer att hända igen, typ 2ggr i året varje höst och vår..(iaf om du har en sierra eller scorpio)

• kaffebirger

det finns nästan inget lim som får det att fastna permanent. utan köp en rulle dubbelhäftande tejp (den tjocka varianten som man använder till fords backspeglar eller handukskrokar i badrum)
    så kan du sätta upp den med en ny bit tejp varje gång den ramlar ner

• raggarn

Jag använde superlim till backspegeln till min Ford Sierra. Limmet härdade så bra att rutan sprack. Det blev 1700 kronor för en ny vinduta. Så det rekommenderar inte jag.

• Niq

Är det en ford som har den stora svarta plattan som du beskriver så ska den inte limmmas. Den sitter fast med en dubbelhäftande tejp som är speciellt framtagen till detta. Du kan säkert köpa en ny måttanpassad bit på ford eller hos vilken bilglasmästare som helst. Rekommenderar att du låter en bilglasmästare sätta fast den åt dig. Görs det på rätt sätt så håller den flera år.

• kaffebirger
    Niq skrev 2008-01-04 22:45:37 följande:
    Är det en ford som har den stora svarta plattan som du beskriver så ska den inte limmmas. Den sitter fast med en dubbelhäftande tejp som är speciellt framtagen till detta. Du kan säkert köpa en ny måttanpassad bit på ford eller hos vilken bilglasmästare som helst. Rekommenderar att du låter en bilglasmästare sätta fast den åt dig. Görs det på rätt sätt så håller den flera år.
    eller helt vanlig tjock dubbelhäftandetejp.. betydligt billigare och håller lika bra som "special tejpen"
Svar på tråden Backspegeln i bilen lossnade, får inte dit den