• Anonym

Knöl i armhålan???

Jag har fått en liten knöl i armhålan, stor som en ärta ca. Den flyttar sig lite under huden när man försöker känna på den. Har haft den i någon vecka, den blir varken större eller mindre. Vet att man har lymfkörtlar som kan svullna, men brukar inte dessa vara ömma? Min knut gör inte ont alls..

• Svar på tråden Knöl i armhålan???
  • Anonym

tycker att du ska kontakta en läkare om det..kan vara cancer som är på väg...
    ring med en gång

• Anonym

Lymfkörtlarna blir oftast större än en ärta när dom svullnar upp. Jag tror inte det 'r lymfkörtlarna.

Jag har själv haft en liten knuta under min armhåla, som är som en ärta, och går att flytta lite på. Den är försvunnen nu och det var nog en broskknuta (vilket är ganska vanligt att kan uppstå)

Är du orolig så kolla upp det.

• Anonym

Misstänkte att det inte var typiskt för lymfkörtlar när de inte ens gör ont. Får kanske kolla upp det.. Är sjuk för en massa konstiga symptom sedan ett tag tillbaka, detta kanske hör samman med det. Fast jag hoppas nästan inte det

• Anonym

Anonym (minä) skrev 2007-12-14 09:35:56 följande:

men eftersom din inte gör ont så är de troligtvis en broskknöl...men som sagt var...är du orolig..kolla upp de =)
    tack för ditt lugnande svar, hoppas du har rätt. Vad är det som orsakar broskknölar?
  • Anonym

Hej!
    Är du orolig ska du kolla upp det. Men om jag ska försöka lugna dig, så kan jag berätta att maken hade en knöl i armhålan för typ ett år sen. Han blev jätteorolig, och kunde såklart inte låta bli att pilla på den och trycka o så där. Den gjorde inte heller ont, så han var på den en del. Så sprack den, och det visade sig att det var en stor finne (fanns ingen "topp" på den eller någonting som ens gjorde att den liknade en finne!) och det vällde ut en massa klet ur den. Det gick hål på den typ 2-3 dagar efter att han hade upptäckt knölen.
    Så det kan ju vara det också så klart. Finnen låg inte direkt under huden heller, utan gick att flytta på lite grann under huden.

• Anonym

Ts rakar du armhålorna? det är garanterat en fettknöl och inget farligt! avvakta med att söka läkare en vecka så ska du se att dne är borta. jag själv fann en knöl ch fick panik direkt- åkte och naturligtvis var det en fettknöl, typ borta dagen efter. det är säkert lugnt, man tror alltid det värsta.

avvakta att lägga pengar på en läkare, iallafall några dagar!!!

Svar på tråden Knöl i armhålan???