• Caranlachiel

Gillar du att lösa sudoku?

Jag ääälskar det. Löser minst ett om dagen, oftast fler än så.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du att lösa sudoku?
  • marika o Oliver

jag älskar det..finns inget bättre tidsfördriv Glad

• Eva S

Nej verkligen inte. Jag älskar däremot att lösa korsord. För med korsord lär man sig ofta något nytt. Det enda man blir bättre på av att lösa sudoku är ju att lösa sudoku.

• Tesie

Jag gillar korsord mycket bättre

• Anne M

Nej, det är dötrist!

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Grus grus

Helt ok, men jag har börjat gilla kakuro ännu mer!

Mamma till Lovis!
  • Caranlachiel

Eva S: Nja jag håller inte riktigt med dig om att man inte lär sig något med sudoku. Jag använder t.ex. aldrig stödsiffror, och övar därför upp mitt minne eftersom jag måste komma ihåg var alla siffror skulle kunna vara någonstans. Dessutom tror jag min spaciala förmåga övas upp också. Fast korsord är kul också!

• Caranlachiel

* Spatial menar jag.

• Polgara

Har aldrig provat för jag fattar ingenting av det. Hatar matte(siffror).

• Karisma

Roligt men svårt, min pappa älskar dem. Han gör sudoku och korsord och säljer till tidningar.

Håller även på att klura på lite annorlunda sudoku, lite andra varianter. Hoppas bara att det finns dem som är så pass intresserade att det kommer sälja.

Kram K.

• Caranlachiel

Karisma: Coolt jobb din pappa har. Riktigt roligt!

• Karisma

Pappa och hans fru är helt galna i sudoku, jag tycker bättre om vanliga korsord, roligt att se pappas suveräna humor speglas i dem. (Vi har då samma slags humor )

Lite häftigt är det att han finns med i flera tidningar runt om i hela sverige. Lite ovanligt yrke och leva på egentligen.

Kram K.

• Majbarnen

Löser det i omgångar.
    Både korsord och sudoku är mest sommarsysselsättning för mej, av någon anledning

Svar på tråden Gillar du att lösa sudoku?