Gillar du att lösa sudoku?
Jag ääälskar det. Löser minst ett om dagen, oftast fler än så.
Jag ääälskar det. Löser minst ett om dagen, oftast fler än så.
jag älskar det..finns inget bättre tidsfördriv ![]()
Nej verkligen inte. Jag älskar däremot att lösa korsord. För med korsord lär man sig ofta något nytt. Det enda man blir bättre på av att lösa sudoku är ju att lösa sudoku.
Jag gillar korsord mycket bättre
ja de e roligt ibland
Nej, det är dötrist!
Helt ok, men jag har börjat gilla kakuro ännu mer!
Eva S: Nja jag håller inte riktigt med dig om att man inte lär sig något med sudoku. Jag använder t.ex. aldrig stödsiffror, och övar därför upp mitt minne eftersom jag måste komma ihåg var alla siffror skulle kunna vara någonstans. Dessutom tror jag min spaciala förmåga övas upp också. Fast korsord är kul också!
nej jag gillar det inte, kanske för att jag är för korkad och inte fattar det
* Spatial menar jag.
Har aldrig provat för jag fattar ingenting av det. Hatar matte(siffror).
Roligt men svårt, min pappa älskar dem. Han gör sudoku och korsord och säljer till tidningar.
Håller även på att klura på lite annorlunda sudoku, lite andra varianter. Hoppas bara att det finns dem som är så pass intresserade att det kommer sälja.
Kram K.
Karisma: Coolt jobb din pappa har.
Riktigt roligt!
Pappa och hans fru är helt galna i sudoku, jag tycker bättre om vanliga korsord, roligt att se pappas suveräna humor speglas i dem.
(Vi har då samma slags humor
)
Lite häftigt är det att han finns med i flera tidningar runt om i hela sverige. Lite ovanligt yrke och leva på egentligen.
Kram K.
Löser det i omgångar.
Både korsord och sudoku är mest sommarsysselsättning för mej, av någon anledning
Nej, det är dötrist
Helt okej. Men föredrar korsord.