Klader till en preemie??
Jag tror att det finns ett mycket större utbud av preemie-kläder i USA än någon annanstans i världen, kollade runt på internet som en tok när en väninna fick en liten preemie.
Tycker du gör helt rätt som vill köpa något som passar nu, även om det är kort tid de kan använda det. Och eftersom det inte är att bara kliva in på närmsta butik så är det ännu mindre chans att föräldrarna själva ska ha tid och möjlighet just nu att söka efter minikläder.
På www.preemie.com tyckter jag de har fina saker, titta på den här stickade juldräkten
http://www.preemie.com/Purple-Mountain-Reindeer-Romper-and-Hat--fits-4-6-lbs-_p_0-823.html#
Kumquat (samma butik) har en cool sovpåse med gitarrer och trummor.
Micro preemie är ju lite knepigt att få snyggt, det är ju så lite tyg och mycket ansträngning går åt till att få kläderna så mjuka som möjligt, och lätta att ta av och på utan att störa bebisen. Men jag såg en söt liten dräkt med grodor som hette Happy Froggy, fanns mössa till också.
Hittar du inget så har jag mönster som jag sparat sen jag sydde till min väninnas bebis! De såg inte hemsydda ut ; )