• skrollan2

larm för prematurbarn hemma

Min docka föddes i v33 o igår fick vi åka hem från neo men är fortfarande inskrivna eftersom vi kommer att ha hemsjukvård 3dgr i veckan.
    Vi fick med ett larm som man har i sängen ifall hon inte skulle andas eller röra p sig.
    Hade larmet på neo o d etjöt inget där men inatt har d etjutit en del o jag hoppar upp av panik varje gång,kan inte slappna av o sova.men hon andas.
    har ngn erfarenhet av larmen?Hur har ni kunat slappna av?
    vet ju att barn kan ha ett andningsupehåll mot 20sek,de dör ju inte på 20sek.
    Nu har jag henne i famnen hela tiden för att s eom hon andas,blir så nojjig av att höra larmet...
    Nån med lite lugnande råd kanske?

• Svar på tråden larm för prematurbarn hemma
  • syrra
    skrollan2: har de inte informerat er om att om larmet går så ska ni ta kontakt med neo
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • skrollan2

?+Näe de har d einte...skall man göra de?

• syrra

Ja, vilket neo har ni legat på?

• Farfalla

Vad heter larmet? Vi har ett som heter babysense 2.. fungerar kanon och rekommenderas av dom flesta sjukhus! Du kan beställa från www.andningslarm.se har aldrig falsklarmat! Lycka till !

• skrollan2

Ok,vi har angelcare från sjukhuset.kan d evara falsk larm eller?

Vår hemvårdpers bytte ut dne idag ifall d evart fel på den,men nu har vi den nya o den tjöt nyss

• syrra

Ok, ring till neo avdelning och berätta för de att larmet gått igång flera gånger.Vanligt vis så ska man ta in barnet för observation om larmet gått. Men ring och prata med dem. Är det ett Babysense larm ni har med 2 plattor så kan ni testa med att byta platta.

• skrollan2

hon har inte haft andningsproblem innan på sjukhus

• Emmen82

till oss sa dom att man inte behövde kontakta dem såfort larmet går! dom e så superkänsliga å glappar dom apparaterna så det e ju inte att bebisarna andas sämre utan att maskinen inte e lika bra! tror inte dom hade skickat hem nån bebis som dom inte litade på att den kan andas helt och hållet själv! jag hade en sån bärbar apparat i slutet av neotiden å den va hemsk-tjöt lite då å då;/ fast d inte va nåt! sen köpte vi en babywatch me andningslarm å den e faktiskt jättebra! kändes skönt eftersom man va van att ha en maskin som lite extrahjälp! man e ju lite smått hyper i början ju;))

• Mylla

Det kan ju vara falsklarm av någon anledning. För tjock madrass eller något liknande? Eller plattan ligger fel. Angelcare är den trådlös den? Har hört talas om att trådlösa larm kan störas av andra apparater. Babysense II har vi nu, det har aldrig fellarmat för oss.

Svar på tråden larm för prematurbarn hemma