Inlägg från: Gumlan |Visa alla inlägg
  • Gumlan

tips på vegetarisk julmat!

tänkte man kunde utbyta lite recept Vad brukar ni ha på ert julbord??

• Svar på tråden tips på vegetarisk julmat!
  • Gumlan

det har jag ätit på finska julbord Hur gör du den?

jag har gjort "köttbullar" idag. eftersom jag gjort myyycket så gjör jag det på torrfärs, blir så dyrt annars Sedan steker jag lök o har i o ägg och sådan köttbullskryddmix, smidigt, lätt gott och billigt

• Gumlan
    Nandez skrev 2007-12-14 19:38:26 följande:
    Vill du ha receptet. Jag har en kvar i frysen
    kan du inte skicka en då? hihi
  • Gumlan

köttbullarna blir mycket godare än dom man köper färdiga Jag tyckte mina blev lite för torra nu Jag går aldrig eftert recept så ibland blir dom bra ibland för torra :p läste att det blir bättre att koka dom först o sen steka dom :D Ska testa det nästa gång.

ja gjorde skinka idag :D Det blev helt ok faktiskt, men ja glömde ha i kryddor mixade quornfileer o soja färs med ägg, buljong, ketshup o senap, sedan griljerade de som skinka i ugnen

• Gumlan
    Neisti skrev 2007-12-16 17:04:42 följande:
    Visst är de goda, om det var mammas du menade... Hennes sida har ju inte varit med som en av åtta finalister i COOPs stora matpris som tina nordlund vann, för intet!!! Hon är bara så duktig & jag har faktiskt aldrig ätit ett godare julbord än hennes... =) Stolt!!
    åååh ja vill också Får man komma förbi en sväng på julafton eller? *fniss*
  • Gumlan
    Neisti skrev 2007-12-16 19:02:24 följande:
    Hihi... ofkårs.. =) Jag är däremot själv så usel på att laga mat, så det är ju tur att man har en överduktig mamma som hittar på och uppfinner nya veggorätter hela tiden... =) Har dock fått till en hyfsat bra bonestofärssås till lillkillen.. Hoppas att han tycker så im oxå bara...
    jag har en mamma som inte riktigt vet om älg räknas som kött elelr inte så några fina vegmiddagar blir dte inte där hahaha.

"bonestofärssås"?
  • Gumlan
    Neisti skrev 2007-12-16 20:38:03 följande:
    Haha... Ja, det är ju inte lätt o veta?! Bonesto är torrprodukter som man beställer på nätet... Finns, färs, snitzel, medaljonger o grytbitar tror jag.... Det är mamma som beställer, jag bara hämtar hos henne!! hihi..
    aaah som torr sojafärs?
  • Gumlan

ok :D ja köper en sån där halövstor för 145 kr Tycker dne räcker en evighet

Svar på tråden tips på vegetarisk julmat!