Du måste logga in för att svara i en tråd.

• hotten

när kan man andas ut???+

jag skulle inte andas ut förräns v 28. har en mycket mindre själv å under mina 5 månader på neo såg vi att det var stor skillnad på barn födda runt v 28 å frammåt, inte ens jämförbart med de födda i v 22-26
    naturligtvis är allt individuellt, å allt kan hända även fullgågna barn, men med facit i hand (har en extremt tidig dotter som klassas som fullt frisk, är 8 år i dag) så hade jag i dag inte gjort allt för att försäka rädda ett barn mycket under v 28 (dvs inte åkt in å krävt de ena å andra)

• hotten

mamma mys, ja om man kan stoppa förlossningen så är det en sak, men ibland står man inför valet att försöka eller vänta ut å då skulle jag välja vänta å se istället för att göra allt..
    det var mer så jag menade.
    å sen finns inte ens tanken på vad som är jobbigt för oss som föräldrar utan jag utgår ifrån vad som är bäst å mänskligt för barnet...

• hotten

ts: ett stort problem (om man bara tänker på "dugligt liv")
    ser jag år att just dels kunna göra valet och dels att få göra valet...

sen ser jag ju till de jag sett å ändå har vi en av sveriges minsta som klassas som friskt... men kan inte se att åren varit "mänskliga" för barnet (å inte vår familj heller), trots att det gått så otroligt bra för henne.. det är ju svårt att säga så å jag vet så många som inte vågar säga det (öppet) fast man tycker så..
    sen kan man väll heller inte säga nått överhuvudtaget om man inte upplevt det (syftar på alla de som utan att ens sett ett extremt litet barn kämpa, uttalar sig om vad de tycker)

ja hur som hellst så var mitt svar att jag skulle andas ut efter v 28, trots att det inte alls är så enkelt då heller för alla..

önskar dig lycka till å babyn håller sig säkert inne ett bra tag till
    sen förstod jag inte varför hade du inte vilat? om du säger att du gjort allt annat som tänkas kan?

• hotten

ts ok då missuppfattade jag ditt inlägg nr 7 sista raden, "att du gjort allt annat förutom vila.."

Svar på tråden när kan man andas ut???+