• Thalis

när kan man andas ut???+

mamma mys: Har du tagit upp dina tankar med Dr B? Hon är jättebra att tala med om detta! Sen kan du ju alltid fråga om du kan få kortisonsprutorna när du nått v.24+0, du anar inte hur lättad jag blev efter att ha fått dom Dr Torbjörn sa till mig att de är hellre generösa med att ge kortison när man har en historik med förtidigt börd än att låta det vara.

Dr B har ju haft dina egna delmål när det gäller min graviditet,så jag antar att det samma bör gälla för dig

Delmål 1: v.24+0
    Delmål 2: v.26+0
    Delmål 3: v.30+0 Efter detta delmål så får Alex komma,men helst efter att cerklaget tagits bort

Lo tengo todo,porque casi te tengo conmigo.
  • Thalis
    mamma mys skrev 2007-12-15 15:55:31 följande:
    hotten: jo det är klart men jag tycker ändå det är värt att försöka för det finns de barn som klarar sig även om dom är väldigt förtidigt födda o jag vill inte ge upp för mitt barn.....vi gjorde det valet att stänga av respiratorn då jag visste att han inte skulle få ett dugligt liv.....thalis: jo jag tänkte att jag skulle prata med dr:b då jag ska tillbaka på kontroll på torsdag...men jag är orolig för varje gång jag ska på kontroll om det skulle se sämre ut än tidigare..o nu när jag är förkyld o hostar så är man ju orolig att det ska påverka cerklaget o tappen...men jag håller tummarna...ska prata med dr b om jag kan få sprutorna så som du fick...då är man ju lite lugnare o så har man gjort det man kan förutom att vila....
    Jag ska ju dit på måndag,är det något du vill att jag ska fråga som är mer allmänt och inte specifikt för din grav?
    Ja,förutom frågan vi pratat om?

Och jag håller med dig om att det är värt att försöka rädda barn som är alltför tidigt födda ab just samma orsaker som du uppger
  • Thalis
    Trolltrio skrev 2007-12-18 20:37:52 följande:
    Usch vilken jobbig sits, mamma mys! Förstår precis ditt räknande av dagar och veckor, gjorde det förra graviditeten, och gör det i ännu större uträckning nu. Har haft strul med risk att de måste förlösa mig från v 20+0, men har iaf kommit till v 27+1 nu. Snart uppe i nästa mål, v 28.Förstår vad du menar med att man inte vågar glädja sig. Vågar inte planera eller fundera på framtiden alls, även om det sista veckan har känts lite bättre. Men vågar knappt hoppas på att få fira jul hemma.Håller tummarna för dig att allt går bra!

Vi ligger ganska nära varandra Idag är jag i v.27+1 och min läkares mål(har samma läkare som TS) är v.28+0 MEN jag satsar på v.30+0,då kan jag andas ut lite mera

Jag har varit på BB i flera omgångar, sist låg jag där i drygt 2 veckor Där bestämdes det att jag skulle få kortisonsprutor och det känns liiiteee mindre jobbigt,men man oroar sig ändå! Har legat en natt på förlossningen med värkhämnande dropp.

mamma mys skrev 2007-12-19 10:20:29 följande:
    ja precis...jag är skit nervös över att behöva bli inlagd nu under jul..ska  på kontroll imorgon o är så orolig att det inte ska se bra ut o läkaren säger att ja du får ligga kvar här nu...vill verkligen att det ska gå bra men jag vill ju även kunna fira jul med min son...denna väntan...ja man kan ju verkligen kalla det väntans tider...att var gravid har fått en helt ny innebörd för mig......skönt att du har kommit till vecka 28 snart...jag längtar tills jag är där så man kan börja andas ut lite....
    Jag tar det extra försiktigt just för att jag inte vill ligga inne på julen,men Dr B sa att allt såg bra ut och att Alex kommer nog att hålla sig inne i flera veckor till,troligen tills 36+0 då cerklaget kommer att tas bort
    Kramisar till er och jag kommer att hålla tummar och tår för att våra bebisar stannar inne i många veckor till
Svar på tråden när kan man andas ut???+