Trolltrio skrev 2007-12-18 20:37:52 följande:
Usch vilken jobbig sits, mamma mys! Förstår precis ditt räknande av dagar och veckor, gjorde det förra graviditeten, och gör det i ännu större uträckning nu. Har haft strul med risk att de måste förlösa mig från v 20+0, men har iaf kommit till v 27+1 nu. Snart uppe i nästa mål, v 28.Förstår vad du menar med att man inte vågar glädja sig. Vågar inte planera eller fundera på framtiden alls, även om det sista veckan har känts lite bättre. Men vågar knappt hoppas på att få fira jul hemma.Håller tummarna för dig att allt går bra!
Vi ligger ganska nära varandra
Idag är jag i v.27+1 och min läkares mål(har samma läkare som TS) är v.28+0 MEN jag satsar på v.30+0,då kan jag andas ut lite mera 
Jag har varit på BB i flera omgångar, sist låg jag där i drygt 2 veckor
Där bestämdes det att jag skulle få kortisonsprutor och det känns liiiteee mindre jobbigt,men man oroar sig ändå! Har legat en natt på förlossningen med värkhämnande dropp.
mamma mys skrev 2007-12-19 10:20:29 följande:
ja precis...jag är skit nervös över att behöva bli inlagd nu under jul..ska på kontroll imorgon o är så orolig att det inte ska se bra ut o läkaren säger att ja du får ligga kvar här nu...vill verkligen att det ska gå bra men jag vill ju även kunna fira jul med min son...denna väntan...ja man kan ju verkligen kalla det väntans tider...att var gravid har fått en helt ny innebörd för mig......skönt att du har kommit till vecka 28 snart...jag längtar tills jag är där så man kan börja andas ut lite....
Jag tar det extra försiktigt just för att jag inte vill ligga inne på julen,men Dr B sa att allt såg bra ut och att Alex kommer nog att hålla sig inne i flera veckor till,troligen tills 36+0 då cerklaget kommer att tas bort
Kramisar till er och jag kommer att hålla tummar och tår för att våra bebisar stannar inne i många veckor till