• mamma mys

när kan man andas ut???+

hej alltså när kan man andas ut o ställa in sig på att man kommer få ett barn som överlever o får ett drägligt liv??? från vilken vecka o jag vet att från vecka 24 så ökar chanserna men när kan man vara "säker"??? är i vecka 21 nu o håller tummarna att jag ska gå så länge som möjligt men oron är fruktansvärd......snälla nån som vet???

• Svar på tråden när kan man andas ut???+
  • hotten

ts ok då missuppfattade jag ditt inlägg nr 7 sista raden, "att du gjort allt annat förutom vila.."

• mamma mys

ja det måste du ha gjort....så har man gjort det man kan förutom att vila.... med det menade jag att vilar gör jag ju redan så allt annat man kan tänkas göra för att det ska gå bra....

• sassa85

hej mamma mys.

jag var sängliggandes i 10 veckor.
    åkte in till förlossningen vecka 22 och min livmoderhals var förkortad .
    Då när jag fick reda på det kändes det som om hela världen hade gått under.
    Jag tillbringade dagarna framför datorn , kollade mkt på fl.
    så jag vet på ett vis hur du känner just nu , man kan inte känna sig redigt glad att man väntar barn för man vet inte hur det kommer gå.
    under dom första veckorna så kopplade jag bort att jag var med barn , vågade inte glädja mig åt den lille i magen.
    Jag hade vissa del mål.
    Först så var mitt mål v 25 sen 28 sen 30.När jag kom till vecka 30 då kände jag mig lugn.
    Veckorna dit var långa , man hann ju tänka så mycket när man var sängliggandes.
    Men vecka 35+5 så tittade världens goaste lilla pojk ut.
    Förresten jag fick sprutor för att påskynda lungorna.
    Har du fått det eller dom väntar nog några veckor till va?

kram!

• mamma mys

jag fick det min förra graviditet( sprutorna) ska tillbaka på kontroll på torsdag så jag hoppas det ser bra ut...ja precis...man kan liksom inte var riktigt glad, för man vågar liksom inte....det är en sån konstig känsla...försöker koppla bort oron ibland o bar tänka frammåt men sen är det nåt o då är man tillbaka i orons mörka vrår.....ska prata med läkaren om jag kan få sprutorna i vecka 24+.....

• Trolltrio

Usch vilken jobbig sits, mamma mys!

Förstår precis ditt räknande av dagar och veckor, gjorde det förra graviditeten, och gör det i ännu större uträckning nu. Har haft strul med risk att de måste förlösa mig från v 20+0, men har iaf kommit till v 27+1 nu. Snart uppe i nästa mål, v 28.

Förstår vad du menar med att man inte vågar glädja sig. Vågar inte planera eller fundera på framtiden alls, även om det sista veckan har känts lite bättre. Men vågar knappt hoppas på att få fira jul hemma.

Håller tummarna för dig att allt går bra!

• mamma mys

ja precis...jag är skit nervös över att behöva bli inlagd nu under jul..ska  på kontroll imorgon o är så orolig att det inte ska se bra ut o läkaren säger att ja du får ligga kvar här nu...vill verkligen att det ska gå bra men jag vill ju även kunna fira jul med min son...denna väntan...ja man kan ju verkligen kalla det väntans tider...att var gravid har fått en helt ny innebörd för mig......skönt att du har kommit till vecka 28 snart...jag längtar tills jag är där så man kan börja andas ut lite....

• Thalis
    Trolltrio skrev 2007-12-18 20:37:52 följande:
    Usch vilken jobbig sits, mamma mys! Förstår precis ditt räknande av dagar och veckor, gjorde det förra graviditeten, och gör det i ännu större uträckning nu. Har haft strul med risk att de måste förlösa mig från v 20+0, men har iaf kommit till v 27+1 nu. Snart uppe i nästa mål, v 28.Förstår vad du menar med att man inte vågar glädja sig. Vågar inte planera eller fundera på framtiden alls, även om det sista veckan har känts lite bättre. Men vågar knappt hoppas på att få fira jul hemma.Håller tummarna för dig att allt går bra!

Vi ligger ganska nära varandra Idag är jag i v.27+1 och min läkares mål(har samma läkare som TS) är v.28+0 MEN jag satsar på v.30+0,då kan jag andas ut lite mera

Jag har varit på BB i flera omgångar, sist låg jag där i drygt 2 veckor Där bestämdes det att jag skulle få kortisonsprutor och det känns liiiteee mindre jobbigt,men man oroar sig ändå! Har legat en natt på förlossningen med värkhämnande dropp.

mamma mys skrev 2007-12-19 10:20:29 följande:
    ja precis...jag är skit nervös över att behöva bli inlagd nu under jul..ska  på kontroll imorgon o är så orolig att det inte ska se bra ut o läkaren säger att ja du får ligga kvar här nu...vill verkligen att det ska gå bra men jag vill ju även kunna fira jul med min son...denna väntan...ja man kan ju verkligen kalla det väntans tider...att var gravid har fått en helt ny innebörd för mig......skönt att du har kommit till vecka 28 snart...jag längtar tills jag är där så man kan börja andas ut lite....
    Jag tar det extra försiktigt just för att jag inte vill ligga inne på julen,men Dr B sa att allt såg bra ut och att Alex kommer nog att hålla sig inne i flera veckor till,troligen tills 36+0 då cerklaget kommer att tas bort
    Kramisar till er och jag kommer att hålla tummar och tår för att våra bebisar stannar inne i många veckor till
    Lo tengo todo,porque casi te tengo conmigo.
  • mamma mys

var på kontroll o cevix är opåverkad...känns så himla skönt att det ser bra ut trots mina sd....

• Trolltrio

mamma mys: Så skönt! Då hoppas jag du får en bra jul utan för mkt besvär. Själv ska jag på ul och kontroll i morgon, är lite nervös.

Thalis: Kul att vi är så nära i tid, då får vi se vem som kniper längst...

• sassa85

Jätte bra!

mamma mys skrev 2007-12-20 14:51:34 följande:
    var på kontroll o cevix är opåverkad...känns så himla skönt att det ser bra ut trots mina sd....
  • Trolltrio

Har oxå varit på kontroll nu. Bebisarna växer som de ska och tappen opåverkad. Nu ska det minsann firas jul!

• sassa85

Vad skönt för dig. nu kan du tänka på julen.

Trolltrio skrev 2007-12-21 15:32:45 följande:
    Har oxå varit på kontroll nu. Bebisarna växer som de ska och tappen opåverkad. Nu ska det minsann firas jul!
  • Soffiloppi
    Trolltrio skrev 2007-12-21 15:32:45 följande:
    Vad skönt att det ser bra ut. Hoppas du får gå ett bra tag till, håller tummarna för att allt ska gå bra, annars får jag hälsa på dig på 10:an sen.
    God Jul !
  • mamma mys

tänkte bar lägga till lite....på onsdag har jag gått 26+0 ska på kontroll då för att se hur det ser ut nu.....nån som fött där omkring?? hur gick det för er??

• cloudberry79

Jag blev inlagd i 26+5, de höll honom inne till 28+3, hur det gick? Ja, det gick alldeles utmärkt, även om det varit vansinnigt jobbigt med all oro, sjukhusmiljön, amningen...

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • Nellies matte

Jag fick min dotter i v26+5, vi fick ligga på neo i 7 veckor och har varit hemma nu sedan 7 devember. Allt har gått bra. Visst hade det varit bra om hon stannat längre men nu blev det som det blev och hon mår alldeles ypperligt bra :) Hon blev 3 månader den 19 januari vilket var samma dag som hon beräknades födas.

Älskar dig Nellie, mest av ALLT i hela världen!
  • Bäbis 2008

Hej! Min son föddes i vecka 26+3. Vi fick komma hem förra veckan efter ungefär tio veckor på sjukhus. Allt har gått bra (peppar, peppar) och han är en pigg och frisk liten kille. Tiden på sjukhus gick också bra.

• mamma mys

var på kontrollen o allt såg bra ut..tappen var 4,5 cm o opåverkad....så det verkar som han tänker stanna ett tag till....

Svar på tråden när kan man andas ut???+