• Hallonböna

Chockhöjda priser på amningskupor!!

Fick en chock idag när jag skulle köpa Natusan Amningskupor. De brukar kosta 39:95 på Willys (var ca.10 dagar sen jag köpte), men idag kostade de 59:95!!!
    Shit alltså! Ska de va så dyra nu?

Nån som vet någon annan sort som är bra, som är billigare??

De flesta dumheter ditt barn gör, är ett misslyckat försök att göra nånting bra.
  • Svar på tråden Chockhöjda priser på amningskupor!!
  • Ekorrfamiljen

Nja, jag använde amningsinlägg i tyg från Imse Vimse. De är ju lite dyra i inköp, men eftersom man tvättar och använder igen blev de ju billiga i längden. Jag tänkte att det blir ju mycket tvätt med en liten bebis ändå, så jag köpte nog 12 par och det räckte mer än väl. En liten insats för miljön blev det ju med.

Carpe Daim - Fånga Degen
  • Pirum

Det kanske var felmärkt. Det kostar ju typ 44 spänn på Ica.

• Moniqe1979

du har nog haft tur tidigare, iofs bara köpt på coop och ica och visserligen bara 2 paket men aldrig sett dem för under 54:- (kikat runt lite inför denna bebis då jag tyckte det var så dyrt i våras när min kropp inte ville inse att barnet som skulle ha mat inte behövde matas då han blev en liten ängel allt för tidigt.

• bluemountain

Sådana kostade 38:95 på citygross för ett par dagar sedan. Kanske felmärkta?
    (Åååh vad jag irriterar mig på de 95 örena, varför inte bara säga 39 kr? Ingen blir ju lurad ändå)

• Ekorrfamiljen
    bluemountain: Men om du köper 10 paket behöver du bara betala 389,50:- istället för 390:- då! Eller säg att du köper 100 paket. Då sparar du in hela 5:- på de där 5 örena som stör dig nu.
    Carpe Daim - Fånga Degen
  • bluemountain
    joo det är ju sant
  • Mollan

Kostar under 40 kr på vår ica-maxi-butik. Apoteket har amningskupor med, du kanske ska kolla där?

• Hallonböna

tack för alla svar!

jag åkte till maxi idag.. där kostar de 43:90. Pratade med en som jobbar på Willys, han sa att prishöjningen stämmer och att det beror på leverantören. Vissa har blivit väldigt mycket dyrare. Exempelvis hade vissa ostar stigit mycket i pris.

De flesta dumheter ditt barn gör, är ett misslyckat försök att göra nånting bra.
  • Hallonböna
    Ekorrfamiljen skrev 2007-12-15 00:00:56 följande:
    Nja, jag använde amningsinlägg i tyg från Imse Vimse. De är ju lite dyra i inköp, men eftersom man tvättar och använder igen blev de ju billiga i längden. Jag tänkte att det blir ju mycket tvätt med en liten bebis ändå, så jag köpte nog 12 par och det räckte mer än väl. En liten insats för miljön blev det ju med.
    Hur bra är såna på att suga upp och hålla tätt?
    Jag läcker ju som ett såll, får alltid lägga in dubbla engångsinlägg om jag inte har med mig en uppsamlingskopp
  • Hallonböna
    Moniqe1979 skrev 2007-12-15 00:03:44 följande:
    du har nog haft tur tidigare, iofs bara köpt på coop och ica och visserligen bara 2 paket men aldrig sett dem för under 54:- (kikat runt lite inför denna bebis då jag tyckte det var så dyrt i våras när min kropp inte ville inse att barnet som skulle ha mat inte behövde matas då han blev en liten ängel allt för tidigt.
    här har de kostat runt 40kr både på ica, coop och willys de senaste 2 åren.
    verkar bara va willys som har höjt, än sålänge.

Beklagar att du förlorade din bebis.
    Kram
  • Ekorrfamiljen
    Hallonböna skrev 2007-12-15 17:00:32 följande:
    Hur bra är såna på att suga upp och hålla tätt? Jag läcker ju som ett såll, får alltid lägga in dubbla engångsinlägg om jag inte har med mig en uppsamlingskopp
    De suger väldigt mycket, men när de är fulla kanske de inte håller jättetätt, men då är det ju bara att byta. Till att börja med använde jag två på varje bröst. Jag hade alltid med mig ett gäng i väskan när vi var ute. De dagar jag läckte som värst hade jag mjölkuppsamlare på båda brösten och amningsinläggen som extraskydd bara. Jag fyllde lätt en kopp till bredden vid varje amning i början.
    Carpe Daim - Fånga Degen
  • Suskiv

Tryck till bröstvårtan på samma sätt som på en dörrklocka. Läckaget slutar snabbt och det lär brösten att de inte ska läcka. Jag har inte använt amninginlägg sen bebisen var två veckor. Ungefär så lång tid tog det att få stopp på läckaget med den metoden.

• Ekorrfamiljen

Jag försökte med det där "trycka-på-bröstvårtorna-tricket" men mina bröst lärde sig inte ett dugg! De fortsatte läcka ett halvår till eller nåt.

Carpe Daim - Fånga Degen
  • Serina
    Suskiv skrev 2007-12-15 20:22:26 följande:
    Tryck till bröstvårtan på samma sätt som på en dörrklocka. Läckaget slutar snabbt och det lär brösten att de inte ska läcka. Jag har inte använt amninginlägg sen bebisen var två veckor. Ungefär så lång tid tog det att få stopp på läckaget med den metoden.
    Det där har jag gjort i 14 månader nu, men om jag missar att hålla för det andra bröstet under t ex nattamningen så blir det plaskblött i sängen fortfarande.

Apropå dyra amningskupor så köpte jag en meter flanell, klippte ut cirklar i 3 lager och sicksackade kanterna. De håller inte lika länge som engångs, men känns mycket fräshare mot bröstet.
  • Eliandosmamma

jag använder inte några amningskupor alls...
    och dem är dyra du har rätt

• Ekorrfamiljen
    Hallonböna skrev 2007-12-15 17:00:32 följande:
    Hur bra är såna på att suga upp och hålla tätt? Jag läcker ju som ett såll, får alltid lägga in dubbla engångsinlägg om jag inte har med mig en uppsamlingskopp
    Det allra bästa är ju att de i tyg inte fastnar i bröstvårtan om de bara blivit lite fuktiga, som de i papper tenderar att göra. (Använde engångs till mina första barn. Nu är jag glad att jag upptäckte inläggen i tyg! )
    Carpe Daim - Fånga Degen
  • Hallonböna
    Suskiv skrev 2007-12-15 20:22:26 följande:
    det funkar tyvärr inte på mig... blir snarare övertryck så det sprutar när jag sen släpper.
  • Hallonböna
    Ekorrfamiljen skrev 2007-12-15 23:24:07 följande:
    Det allra bästa är ju att de i tyg inte fastnar i bröstvårtan om de bara blivit lite fuktiga, som de i papper tenderar att göra. (Använde engångs till mina första barn. Nu är jag glad att jag upptäckte inläggen i tyg! )
    blir allt lite sugen på att prova... läcker ju inte lika mycket nu som i början, så det kan nog funka
    å så det där med miljön finns ju med....
  • Skarpa
    Hallonböna skrev 2007-12-15 23:33:36 följande:
    blir allt lite sugen på att prova... läcker ju inte lika mycket nu som i början, så det kan nog funka å så det där med miljön finns ju med....
    Om du läcker mycket kan du ha dubbla tyginlägg. Du får iofs tvätta oftare för att ha rena kupor, men å andra sidan tvättar man ju rätt ofta ändå när man har en liten att det kanske inte gör något
    Why does everything I whip leave me?
  • enny signatur

aldrig här det om att trycka på bröstet.. är väl lite så jag gör iofs men inget jag tänkt på.. men kommer man åt bröstet sen så sprutar det ju i massor. har iofs inte använt inlägg mer än första månaden, var för obekvämt. de man käper på affären (natusan i mitt fall) var dock hemska. tyg gick ju klart bättre, men ändå trevligare utan

Svar på tråden Chockhöjda priser på amningskupor!!