Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

Chockhöjda priser på amningskupor!!

Nja, jag använde amningsinlägg i tyg från Imse Vimse. De är ju lite dyra i inköp, men eftersom man tvättar och använder igen blev de ju billiga i längden. Jag tänkte att det blir ju mycket tvätt med en liten bebis ändå, så jag köpte nog 12 par och det räckte mer än väl. En liten insats för miljön blev det ju med.

Carpe Daim - Fånga Degen
  • Ekorrfamiljen
    bluemountain: Men om du köper 10 paket behöver du bara betala 389,50:- istället för 390:- då! Eller säg att du köper 100 paket. Då sparar du in hela 5:- på de där 5 örena som stör dig nu.
    Carpe Daim - Fånga Degen
  • Ekorrfamiljen
    Hallonböna skrev 2007-12-15 17:00:32 följande:
    Hur bra är såna på att suga upp och hålla tätt? Jag läcker ju som ett såll, får alltid lägga in dubbla engångsinlägg om jag inte har med mig en uppsamlingskopp
    De suger väldigt mycket, men när de är fulla kanske de inte håller jättetätt, men då är det ju bara att byta. Till att börja med använde jag två på varje bröst. Jag hade alltid med mig ett gäng i väskan när vi var ute. De dagar jag läckte som värst hade jag mjölkuppsamlare på båda brösten och amningsinläggen som extraskydd bara. Jag fyllde lätt en kopp till bredden vid varje amning i början.
    Carpe Daim - Fånga Degen
  • Ekorrfamiljen

Jag försökte med det där "trycka-på-bröstvårtorna-tricket" men mina bröst lärde sig inte ett dugg! De fortsatte läcka ett halvår till eller nåt.

Carpe Daim - Fånga Degen
  • Ekorrfamiljen
    Hallonböna skrev 2007-12-15 17:00:32 följande:
    Hur bra är såna på att suga upp och hålla tätt? Jag läcker ju som ett såll, får alltid lägga in dubbla engångsinlägg om jag inte har med mig en uppsamlingskopp
    Det allra bästa är ju att de i tyg inte fastnar i bröstvårtan om de bara blivit lite fuktiga, som de i papper tenderar att göra. (Använde engångs till mina första barn. Nu är jag glad att jag upptäckte inläggen i tyg! )
    Carpe Daim - Fånga Degen
Svar på tråden Chockhöjda priser på amningskupor!!