Inlägg från: Anonym (hatar mig!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hatar mig!)

drar skinnet nånsin ihop sig????

Finns det nån mer än jag som verkligen mår fruktansvärt dåligt över allt det överflödiga skinnet som är kvar på magen efter graviditen? Jag gråter verkligen över min mage varje gång jag ser den. Jag HATAR den dallriga klumpen som sitter mitt på min kropp och ibland vill jag bara ta en kökskniv och skära bort allt det överflödiga själv!

Nån som har lite äldre barn och kan tala om ifall det drar ihop sig nån gång eller kommer jag alltid att se ut såhär? Jag har två barn som är 3 år och 9 månader. Båda graviditeterna har jag gått upp drygt 20 kg och sedan gått ner ganska fort igen till min vanliga vikt. T.o.m när jag var gravid med min nr 2 så var det överblivet skinn under bebismagen som min pojkvän brukade dallra med och skratta åt tills han insåg att jag verkligen blev ledsen på riktigt.

Jag skiter i att brösten hänger och att min rumpa blivit bredare än innan, men just detta skinn på magen (och även gäddhäng då jag fick väldigt stora överarmar) gör att jag tvekar över att bli gravid igen. Något som både jag och min pojkvän verkligen vill..
    Jag vet att detta låter ytligt, men för mig är det en jättestor grej!!

Jag tränar på gym tre gånger i veckan och smörjer in mig med firming bodylotion varje dag, men inget hjälper..
    Jag är desperat!!!!!

Nån som har något råd?????
    Eller vet vad en bukplastik kostar?

• Svar på tråden drar skinnet nånsin ihop sig????
  • Anonym (hatar mig!)

Lillvilda: Precis så känner jag oxå!!! Jag har kämpat mer än de flesta, gått ner mina kilon och tränar och äter rätt och smörjer in mig och allt. Och jag blir så avundsjuk på kompisar som inte gjort ett skit men bara fått tillbaka sina snygga magar igen. Innan hade jag magmuskler och nu bara en kärringmage som jag kan ta tag i och flytta runt. När jag ligger på sidan ligger den som en klump bredvid mig nästan..

• Anonym (hatar mig!)

Med andra ord är det kört... Skulle det ha dragit ihop sig så hade det redan gjort det.. Det blir alltså hel baddräkt varenda sommar framöver
    Farväl lågt skurna jeans..

• Anonym (hatar mig!)

Precis, det känns som om det bara blir värre om man går ner i vikt. Faktiskt funderat på att bli tjock för att fylla ut magen. är man knäpp då eller?

Oj, 70.000 för en bukplastik.. Men absolut värt det om jag bara haft pengarna. Faktiskt värt att ta lån för oxå.. Ska nog oxå få de barn jag vill ha och sen satsa på det, för jag gråter oxå över min mage. Spelar ingen roll att pojkvännen säger att han älskar mig som jag är och tycker att jag är världens sexigaste, jag vill ändå inte att han ska ta på eller se min mage.

Hur vet man om man har delad bukmuskel?

• Anonym (hatar mig!)

Hur dåligt måste man må för att få det betalat?

• Anonym (hatar mig!)

Tack!
    Du har inga knep för att få en platt mage igen eller?
    Antar att man får acceptera att man är olika, för mig hade jag nog hellre fått hängigare bröst, men det säger jag väl bara för att det enda som hänt med mina bröst är att de flyttat sig lite längre ner, annars ser de ut precis som vanligt..

• Anonym (hatar mig!)

Jag var på hälsokosten och frågade om de hade något som kunde hjälpa skinnet att dra ihop sig och då sa de att de bara hade sånt som förebygger bristningar och få huden spänstig, så gå dit och fråga. Jag glömde såklart bort vad det hette med en gång. Men det var på Life iaf..

• Anonym (hatar mig!)

Jag har aldrig fattat att antalet bristningar och ifall magen drar ihop sig eller inte skulle höra ihop.. Kanske jag som är puckad..

Fast har en kompis som hade enorma bristningar, vissa flera cm breda, jag hade bara några stycken runt naveln, och hennes mage är skitfin nu.. Fast undantag finns ju alltid..

Det lutar nog åt bukplastik ändå.. Då kan jag ju även våga bli gravid igen..

Puffar för hur man vet om bukmusklerna delat sig under graviditeten...

• Anonym (hatar mig!)

Hur ska det kännas då? (okunnig)

• Anonym (hatar mig!)

Jag såg ett program om en kvinna som hade fått sina barn för 18 år sedan och hon hade fortfarande en mage så att folk frågade vilken månad hon var i. Det var typ Oprah eller nåt och så fick hon en bukplastik och hon var jättelycklig sen. Och magen var jättefin..

Alltså, jag känner mig helt puckad, men hur känns magmusklerna i vanliga fall? Har aldrig kännt så noga på dem. Går de ihop helt eller? Som en enda platta.. Får väl känna på sambons mage och kolla hur hans känns?

• Anonym (hatar mig!)

Tack Lillvilda

Ja, det är precis så som dig Gummimage, som jag har kännt nu. Jag har tränat massor, och det är som att det lixom är ett degigt lager hud utanpå och under där är magen fin och vältränad. Men det syns ju lixom inte.

Sen dessutom så är det typ som en "kant" där magen tar slut. Det är lixom inte rakt ner från naveln mot låren, utan hela vägen från höftben till höftben är det lixom.. en liten valk får man väl kalla det.. Nån som förstår vad jag menar? Den stör mig jättemycket..

Och det är typ likadant med armarna, massa hud som hänger där under.
    Blir så ledsen varje gång folk blir förvånade över att jag är stark eller har bra kondition. Och det är lixom ofta att det blir "men du orkar ju jättemycket."
    Som häromdagen när jag var och tränade med en kompis som jag inte tränat med förut. Han skulle visa mig en övning för axlarna och sa att jag skulle ta en hantel med halva vikten från den jag hade, men sen så visade det sig att jag klarade tyngre vikter än honom.
    Efter vi tränat pratade vi om varför man tränar och jag sa att jag vill bara ha muskler som syns litegrann, fina armar och sådär, fast inte bli biffig lixom.
    Så säger han: "men du är ju jättestark så du måste ju redan ha muskler, om du bara deffar lite så kommer de ju synas jättemycket."

Kanske är töntigt, men jag blev jätteledsen av det. Jag försöker ju verkligen... Känns som om folk tror att jag bara inte anstränger mig och att jag borde banta när det inte är det som är problemet..

En annan sak som jag märkte idag är att jag har typ kärring-knän. Som min mamma börjar få. Att det är två veck i skinnet precis ovanför knät, typ som rynkor lixom.
    Ska man behöva få det innan man fyllt 30?
    Börjar nästan gråta.. Kan man operera knäna oxå eller? Vad heter det tro? Knälyft???

• Anonym (hatar mig!)

Kan man aldrig få ihop bukmusklerna om de delat sig?

• Anonym (hatar mig!)

Jag såg en tjej på Du Är Vad Du Äter, hon hade gått upp typ 20 kg senaste året eller vad det var,och fått massa bristningar på magen. De gjorde nån behandling som antagligen var laser (det mesta är ju det) och såg ut ungefär som när man gör ultraljud. Hon gjorde det några gånger och så blev bristningarna mycket svagare. Men då var det ju lixom bara ur färgsynpunkt tror jag. Problemet med våra bristningar är ju just att skinnet brustit, att det gått sönder och alltså inte kan dra ihop sig längre.
    Hennes var typ såna man kunde få på brösten när de började växa när man var ung... Hur kan man fixa det?

Puffar för vad som är rätt ställe att få bristningar..

Vill även fråga om nån vet nåt om nån mirakulös salva eller huskur eller nåt som ska kunna strama åt skinnet.
    Har hört att CLA ska hjälpa, (konjugerad linfröolja tror jag det heter oxå) nån som vet??
    Tror mer på att man kan göra nåt åt det innifrån än utifrån egentligen..

• Anonym (hatar mig!)

Menar du att någon har kallat dig för keso-mage? Fan vad elakt isf!!!
    Jag tycker just att magen är så skrynklig nästan är värre än hänget.. Eller jag vet inte. Men just att när jag ligger på sidan så ramlar lixom allt skinnet ner åt det hållet och blir jätteskrynkligt. Samma om jag tar tag i det. Kan dra ut det hur långt som helst från magen.. Det hjälper ju inte om man drar in magen heller utan blir snarare värre.. Precis som du sa om när man gått ner i vikt.

Fast himla duktigt av dig att gå ner så mycket, hur gjorde du det?

Det värsta är just oxå ifall det kommer att bli ÄNNU VÄRRE efter nästa barn. Det har ju blivit värre efter nr 2. Och det är ju bara logiskt, man kan ju inte töja nåt hur många gånger som helst..

• Anonym (hatar mig!)

Ja, det värsta är ju att magen lixom inte är i proportion till resten av kroppen. Och att den är så mjuk.. Om man ska köpa byxor t.ex så blir det ju en valk över dem hur man än gör, och så sitter de ändå för löst på benen och hänger i rumpan..

Tänker oxå ta banklån om jag inte får ordning på det och inte får det betalt. Hoppas fortfarande nånstans innerst inne att det kanske ska lösa sig av sig själv.

Men precis som dig vill jag vänta med nästa barn. Blev gravid med nr 2 när första var 1 år och 4 månader, så lät ju inte direkt kroppen vila mycket emellan. Nu är min minsta 9 månader och jag vill vänta tills hon är minst 2 år innan jag ens börjar planera nästa. Och hur vet man att man inte vill ha fler barn nånsin? Känns ju ungefär lika definitivt som att sterilisera sig att lägga ut 70.000 på en bukplastik..

• Anonym (hatar mig!)
    lillvilda skrev 2007-12-18 21:33:19 följande:
    jag tycker att det värsta är att magen är rynkig. min bristningar har börjat blekna lite så de ser inte fullt lika illa ut även om de syns väl. Om jag drar in magen blir det rynkor runt naveln och under under putmagen/hänget. Min mage ser ut att tillhöra ne kvinna på 70 år.
    Precis!!!! Det är precis så jag känner!!! Och det är ju inte det mest attraktiva man kan tänka sig.. Jag sa oxå adjö till mina trekantsbikinis och köpte en baddräkt. Sket totalt i att sola magen för den skulle jag ju ändå inte visa för någon!
    Tyckte faktiskt att baddräkten höll magen på plats lite. Den dallrade inte och man såg inte så degig ut. Hellre tas jag för lite mullig men fast..

Bristningarna kan jag faktiskt se charmen i, att det kostade på att föda barn... Kan t.o.m vara lite stolt över dem nu när de bleknat lite och inte lyser lila. Men hänget och huden och just att det blir den där kärringmagen.. Nä, VILL INTE!!!!
  • Anonym (hatar mig!)

Tror inte att man kan förstå hur det känns om man inte varit där själv..
    Alltså, det är jättelätt för andra att säga att man är fin som man är. Klart att jag blir glad när min sambo säger att han tycker att jag är det finaste och sexigaste han vet, men det är ju inte för att HAN ska älska mig som jag vill ha en fin mage (för fan ta honom om han skulle dumpa mig pga den, han vet ju vad som kommit av det), det är ju för att JAG ska kunna tycka om mig!!!

Om det bara varit att magen varit ful och rynkig så hade jag väl kunnat leva med det, men det är ju just degen oxå. Att den inte är i proportion med resten av kroppen.. Att köpa byxor är värst.. Visst kan jag knäppa 38:an, magen är ju hur mjuk som helst.. Men det blir ju en sån "underbar" bilring över linningen. Istället behöver magen en 42:a, som inte sitter åt och skär in, men heller inte sitter uppe.. Och dessutom är för stor på resten av kroppen.
    Är det så för er med?

Likadant med tröjor, men som tur är har ju modet varit väldigt generöst just över magen.. Fasar för att korta tröjor som visar naveln ska komma tillbaka..

44000 låter ju väldigt mycket bättre än 70000.. Jag tar verkligen gärna banklån.. Får man det, eller måste de godkänna anledningen??? Nån som vet?

Måste bara säga att jag är så himla glad för att det blev så bra uppslutning i den här tråden. Känns så skönt att kunna diskutera detta med folk som verkligen förstår och inte bara tycker att man är ytlig och töntig!!!

Tack!! Kram!!

• Anonym (hatar mig!)

1 och 1 är 3 skrev 2008-01-04 13:52:23 följande:

Ts är ju inte inställd på att betala sin op själv. därav mina och Anonyms inlägg.
    Ursäkta mig??? I vilket inlägg har du läst att jag inte är inställd på att betala själv? Kan det vara när jag skrivit att jag tänker ta lån på banken eftersom jag aldrig kommer lyckas spara ihop till det själv?

E18: Roligt att du tycker att det blivit en bra tråd. Tycker den senaste utvecklingen blivit lite tråkig och hoppas på att vi kan släppa det och hitta tillbaka till som tråden var från början..

Teide: Jag är jätteintresserad av före- och efterbilder, hur PM:ar man???

Kram på er!!
  • Anonym (hatar mig!)

Förresten behöver jag inte alls vara anonym... Jag heter Anna och är Skruttgumma här på FL.

Svar på tråden drar skinnet nånsin ihop sig????