• lillvilda

drar skinnet nånsin ihop sig????

jag kan tyvärr inte hjälpa dig men jag kan säga att det är fler som är i samma situation. Efter jag fick min son för 7 månader sedan så står jag här med en otroligt stygg mage.Innan jag fick min son hade jag en väldigt platt mage och den var faktiskt riktigt snygg, jag gick upp 13 kilo när jag var gravid och fick en mage som var enorm till min lilla kropp. Sen fick jag dessutom bristningar över hela magen så min mage kan aldrig bli sig ens lite lik igen.

Trots att jag gått ner nästan all vikt så har jag en randig mage med löst skinn, det liknar lite en vetebröds deg. Jag blir ledsen när vänner som inte fått bristningar och har hud som dragit ihop sig får det att låta som att bara man tappar sin vikt så är man sig lik igen. Men jag har varit lika duktiga som dom med att tappa vikt men jag kan inte påverka att magen inte blir platt för de.

• lillvilda

sorry smörja hjälper inte, jag gjorde det. Ligger det i genernaa att få bristningar får man det vilket som.
    Anonym (Förebygga) skrev 2007-12-15 16:23:02 följande:

Jag har en fråga relaterad till TS vet ngn hur man kan göra för att motverka att få bristningar. Hört att man ska smörja magen med fett varje dag äer det ngn som har erfarenheter som vet om det är sant.
  • lillvilda

jag har massor av bristningar och de sitter ju i undre lagret av huden har jag för mig så jag får för mig att huden ska bli mindre elastiskt då. Jag ser ju tydligt hur olika min hud ser ut där jag har bristningar och inte. Låter ju bra att din kompis fick en fin mage, det finns kanske hopp :-/ Jag har annars gtt upp ganska mycket på min mage eftersom jag vet att den inte blir fin ens om den någonsin skulel bli platt för de där hemska bristningarna.

Anonym (hatar mig!) skrev 2007-12-15 23:02:40 följande:

Jag har aldrig fattat att antalet bristningar och ifall magen drar ihop sig eller inte skulle höra ihop.. Kanske jag som är puckad..Fast har en kompis som hade enorma bristningar, vissa flera cm breda, jag hade bara några stycken runt naveln, och hennes mage är skitfin nu.. Fast undantag finns ju alltid.. Det lutar nog åt bukplastik ändå.. Då kan jag ju även våga bli gravid igen.. Puffar för hur man vet om bukmusklerna delat sig under graviditeten...
  • lillvilda

jag tror man brukar säga att man INTE ska få in 2 fingrar brett när magmusklerna gått ihop helt. men de sitter inte som en platta utan det är ju 2 muskler och det känns.

• lillvilda

operation har jag för mg. sök här på fl på "delade magmuskler" så hittar du säkert något.

Anonym (hatar mig!) skrev 2007-12-17 17:27:43 följande:

Kan man aldrig få ihop bukmusklerna om de delat sig?
  • lillvilda

jag tycker att det värsta är att magen är rynkig. min bristningar har börjat blekna lite så de ser inte fullt lika illa ut även om de syns väl. Om jag drar in magen blir det rynkor runt naveln och under under putmagen/hänget. Min mage ser ut att tillhöra ne kvinna på 70 år. Just nu känner jag inte sånt depp över magen bara när jag ser den men i höstas skulle vi åka utomlands och då var det jobbigt. Jag har alltid varit rätt smal så jag hade massor av små trekantbikinis men nu kan jag inte längre ha dom. Så fast jag fortfarande är rätt smal så fick jag ge mig ut på badräkter och allt jag hittade var tantanpassat och jag var gråtfärdig. Låter skit fånigt jag vet. Jag hittade aldrig nån snygg badräkt och jag badade i linnen hela resan. Jag kände mig begränsad för jag ville inte sola för då visade jag magen osv. Jag antar att man vänjer sig det känns ju redan bättre nu än i somras men det tar nog tid.

Svar på tråden drar skinnet nånsin ihop sig????