Inlägg från: 1 och 1 är 3 |Visa alla inlägg
  • 1 och 1 är 3

drar skinnet nånsin ihop sig????

Anonym skrev 2007-12-15 16:40:47 följande:
    Leta på nätet och i plastiktrådarna här på fl, finns massor som gjort buken därAnonym (???) skrev 2007-12-15 16:35:24 följande:
    Här finns en underbartråd! Dom flesta har op brösten men fler och fler som kommit till oss har gjort eller ska göra en bp.

Välkommen!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m26858492.html
  • 1 och 1 är 3
    E81 skrev 2007-12-18 21:50:07 följande:
    Jag har funderat över det där med betald bukplastik - har hört någon gång att människor som gör gastric bypass operation får bukplastiken betald av landstinget om den lösa huden på magen hänger. Kan tycka att det är j***igt orättvit om någon som redan kostat landstinget pengar genom en viktoperation även ska få skönhetsoperationer efteråt betalda. Vet inte om det är så, men det känns inte helt rätt att vi som absolut inte kan rå för vårt häng ska få betala för bukplastiken själva...
    Hej! Måste slänga in en kommentar här Har en vän som gjort en bypass. visst, man kan tycka att hon kostat landstinget pengar men ja, de behöver vi inte diskutera. Op resulterade i att hon gick ner från 150 till 60 kilo, i runda svängar. Hon fick då MASSOR m överblivit skinn på magen precis som du skriver ock anledningen till att hon fick en bukplastik betald va för hon besvärrades av konstant svamp. Hon har även op brösten, kanske kunde hon fått dessa oxå betalda men hon valde att inte ens ta upp ämnet utan betalde glatt själv. Finns det en vettig anledning så anser jag att man borde på en bukis betald men "bara" för att magen blivit hångig av graviditetet de e jag lite negativ till.
  • 1 och 1 är 3

E81:

Man kan vända och vrida på de mycke.

Jag har själv gått ner 18 kilo å min mage e väll inte den fastaste direkt.. å än har jag inte fått några barn. så visst fasar jag lite för hur min kropp kommer reagera vid en graviditet.

Jag har väll bara den inställningen att om en op gör att man mår fysiskt bättre då är de ok för mej, tex om man lider av svamp å dyl. Men är det "endast" ur skönhetsperspektiv så finns det många som betöver en op bättre. Att man mår psykiskt dåligt pga någonting sitter oftast i huvudet, MEN, jag om någon vet att så är inte fallet hos alla. Jag försökte få hjälp att tycka om min kropp efter mitt viktras men de gick inte. så jag tog saken i egna händer och beställde tid för en op.

Tre månader senare, varav några dagar fylld av jävlusk smärta så ja, jag va en ny människa

• 1 och 1 är 3
    Anonym skrev 2008-01-04 12:40:14 följande:
    Svar på #63 Nu är det ju så att man får inte automatiskt en bukplastik bara för att man gjort en magsäcksoperation. Det är långt i från alla magsäcksopererade som får en bukplastik utan det görs en bedömning på samma sätt som för en som inte gjort en magsäcksoperation. Är det så att man efter en magsäcksoperation bara har lite hudhäng så får man inte en bukplastik beviljad längre (det var lättare förr att få det). För att få en bukplastik beviljad som magsäcksopererad å krävs det att man har problem pga hänget, har man inte problem så får man helt enkelt ingen op. Problemet kan ju vara svamp, hud som hänger ner över låren så man blir hindrad i det dagliga livet, hud som hänger så mycket att det hamnar under kroppen om man försöker ligga på sida och det var bara några exempel. Även en som inte är magsäckopererad får garanterat en bukplastik beviljad om han/hon har de problemen.
    De va de jag menade Mår man fysiskt bättre av en op tycker jag man ska få den bevijad. men ur skönhetsperspektiv tycker jag de inte då de finns dom som har som du skriver svårt att leva de dagliga livet som ska gå föra.
  • 1 och 1 är 3
    E81 skrev 2008-01-04 13:33:18 följande:
    Vilken gullig tråd det här blev... den startades av en person som mår dåligt för hur hennes mage ser ut efter graviditeten och vi var flera stycken som hakade på för att vi kände igen oss. För oss är det skönt att kunna prata med andra i samma situation som förstår hur det känns och som inte säger åt oss att "men det är väl inget farligt, tänk på allt bra du har fått ut av det!". I den här tråden FICK vi vara ytliga och gnälliga och tjura över att magen är så ful utan att känna oss skyldiga för att vi inte bara tänkte på de underverk vi fött fram. Jag anser därför inte att de senaste inläggen, med kommentarer som "bara för att magen blivit hängig av graviditetet" och "jag tror att man faktiskt får acceptera att man efter en graviditet inte kan se ut som en 18 åring utan barn" passar in i den här tråden. Jag tyckte det var så skönt att det fanns en tråd där vi kunde tycka synd om oss själva och stötta varandra utan att få våra problem förminskade av andra.... Trist!För att förtydliga, så att vi kanske kan släppa den totalt OT-diskussionen om Bypass-opererades bukplastiker: flera av oss är inställda på att göra en bukplastik i framtiden och samtliga, inkl jag själv, är medvetna om att detta är något vi kommer få finansiera själva. Att jag däremot spekulerar i huruvida det är rätt att vi måste betala en operation själva eller inte ändrar fortfarande inte det faktum att jag, ända sedan juni 2006, är helt inställd på att betala min bukplastik själv.

Ts är ju inte inställd på att betala sin op själv. därav mina och Anonyms inlägg.

Ni med den inställningen står jag bakom. en op är det bästa man kan göra. Är ju som sagt själv op. Dock inte magen. men vem vet. öäven jag kommer kanske ha dom funderingarna efter en graviditet.

KRAM

Svar på tråden drar skinnet nånsin ihop sig????