när blev era bebisar stadiga i nacken?
min dotter är 3 mån och en vecka men har fortfarnde inte stadig i nacken,kan hålla huvudet uppe korta stunder...hur gamla var era barn när de blev stadiga i nacken?vad är normalt?
mamma som undrar
min dotter är 3 mån och en vecka men har fortfarnde inte stadig i nacken,kan hålla huvudet uppe korta stunder...hur gamla var era barn när de blev stadiga i nacken?vad är normalt?
mamma som undrar
Jag oroade mig också för det där och kommer inte riktigt ihåg men jag tror hon var 3,5 månader. Träna henne på mage varje dag, så länge hon själv orkar och vill.
Från första början nästan. Agnes ahr varit väldigt stark tjej redan från första början. Hållit sitt huvud stadigt redan som mycket mycket liten. Ligga på mage e ju en bra träning.
kan inte minnas exkat,men runt 2 månader
Hon lyfte upp huvudet lite försiktigt när hon låg på magen(nyfödd).. Men vi har ändå alltid vart försiktiga med att hålla bakom nacken och sånt.. men stark är hon (hon är 10mån nu)
amanda var också tidig( är tre månader nu). Har lyfte huvudet redan som nyfödd och efter någon vecka kunde hon hålla huvet uppe under längre stunder. ´
Vi har istället fått vara lite vaksamma på henne eftersom hon gärna slängde iväg hela sig redan från att hon var någon vecka gammal.
det är de senastee två veckorna som jag börjat "lita" på henne när hon sitter på armen och så vidare men reflexerna att stödja finns ju fortfarande kvar.
Barnen var nyfödda då dom kunde lyfta huvudet.
Idag är Tristan 4 mån. Han blir starkare för varjedag, redan för ett par mån sen kunde jag bära honom som han vore halvår
gammal, dvs utan att hålla hans huvud när jag går..
Min son var drygt tre månader. Vet inte om det har med kroppslängd/utseende att göra. Han är en lång kille och kanske att det då tar längre tid. Jag tror inte att du behöver oroa dig, om hon börjar hålla huvudet korta stunder kommer det nog snart!
Min son var väldigt sen med det. Nästan fem månader var han innan huvudet var helt stabilt. Han är född i v34.
min son är väldigt stadig nu han e 7 v..men var stadig o kunde hålla upp nacken ganska länge redan vid 6 dagars ålder...
Vår dotter var också stark i nacken redan som nyfödd.Sa doktorn vi hade på BB också...nu är hon 7veckor och hon håller huvudet uppe längre stunder nu utan att "kasta" runt huvudet. Så blir bara starkare och starkare...men verkar vara jätte olika från barn till barn..
Min Ellen var stark i nacken från att hon föddes. Hon höll huvet helt själv från ca 1 månad.
Det är nog väldigt varierat. Båda mina söner har kunnat hålla nacken väldigt tidigt. Nästan två månader var Troy när han kunde lyfta upp båda huvudet och axlarna när han låg på magen.
Min kompis barn är lite drygt två månader och kan inte hålla upp huvudet längre stunder och det är inget konstigt med det heller.
Tess
min dotter var bara nån vecka gammal när hon kunde hålla upp huvet. Och hon är 5 månader om en vecka.
JAg tror det också beror lite på hur stora huvuden de har. Tänk på att huvet är en jäkla tung del av bebisars kroppar. Min dotter har stort huvud (övre kurvan) liksom stora delar av min familj.
Min son är fyra månader nu och ännu inte helt stadig även om han varit stark i nacken hela tiden. Hans storebror var ännu vingligare
Min son blir 4 månader den 30/12 och han är inte helt stadig i nacken än. Han vinglar en hel del när han sitter upp utan stöd bakom nacken. Han var sen att vända sig från mage till rygg också, gjorde det för första gången i förrgår. Problemet är att han avskyr att ligga på mage och träna, han skriker som en furie efter bara några sekunder... Jag resonerar ändå så att det kommer när det kommer. Han är lång och smal och har ganska stort huvud så man får väl acceptera att det kanske tar lite längre tid än för andra.