• TereseA

Vdd göra med tandvärk efter dragit ut en tand..

Har hemsk tandvärk..Drog ut en tand i måndags..Var hos tandläkaren igår o fick skölja där riktigt och så fick jag en tuss som jag skulle ha i hålet,men den ramlat bort..
    vad gjorde ni åt värken när ni dragit ut en tand..

Har receptbilagt..ebumetin,voltaren men inget verka funkar...funkar lite..

• Svar på tråden Vdd göra med tandvärk efter dragit ut en tand..
  • Birgitta2

Din värk borde verkligen vara borta nu. Jag skulle misstänka att en liten rest av tanden blivit kvar. Ta värkstillande och ring tandläkaren omedelbart på måndag och be dem ta nya röntgenbilder. Där kan man upptäcka om något blivit kvar.

Jag har dragit ut två tänder på en gång, värken var jobbig första dygnet, men försvann helt andra dygnet, så jag tycker det är jättekonstigt att du fortfarande har värk.

• TereseA

det kanske är infektionen som gör ont..Har gått på penicillin innan o då blev det bra..men efter tanden drogs ut så har värken fortsatt..

• Anonym (var?)

Har du var i munnen efter att du drog tanden?
    Du kan ha fått en infektion efteråt.
    Om värken inte går över så måste du gå tillbaka till tandläkaren.
    Det kan bli ett allvarligt tillstånd om man inte är försiktig. Något som inte många vet om.
    Nu menar jag inte att du måste ha fått det. Men jag vet patienter som efter att ha dragit en tand fått en abscess.
    Och det kan gå riktigt illa om infektionen sprider sig. Det kan sprida sig till hjärnan och orsaka att en bit av hjärnan dör...
    Eller till hjärtat.. Så gå du tillbaka till din tandläkare..

• TereseA

har varit hos tandläkaren 1 gång efter att jag drog ut den..är mittersta kindtanden.Ska till tandläkaren igen på måndag..Tror ni man kanske ka få en penicillinkur till åt enfektionen..

• Anonym (var?)
    TereseA skrev 2007-12-15 21:24:49 följande:
    har varit hos tandläkaren 1 gång efter att jag drog ut den..är mittersta kindtanden.Ska till tandläkaren igen på måndag..Tror ni man kanske ka få en penicillinkur till åt enfektionen..
    Det tycker jag att du ska ta... För säkerhets skull..
  • TereseA

Jag försöker skölja med vatten och collgate munvatten efter varje gång jag ätit..
    Tror inte den första kuren tog riktigt..dessutom så försvann en tablett el om jag råkade ta en extra..Men tandläkaren sa inget om att ta en kur...Men ska fråga på måndag..
    Jag står inte ut,känns om man ska bryta ihop..dessutom har jag en bebis att ta hand om..

Mercedes skrev 2007-12-15 21:29:40 följande:
    Jag fick gå och spola 3 ggr innan det gick över!
    Hade du mycket värk..
  • TereseA
    Mercedes skrev 2007-12-15 21:29:40 följande:
    Jag fick gå och spola 3 ggr innan det gick över!
    fick du en sådan tuss som skulle vara i hålet efter sköljningen...
  • Chiba

Åhh vad jag lider med dig..

Förra året drog jag ut en tand som tog 3,5 h!!!! Det va värre än min förlossning kan jag säga.. Men iaf, fick tabletter då av tandläkaren mot smärtan efteråt.

Har du Citodon eller känner du ngn du kan få ett par av. Dom är superbra mot tandvärk. Dock bara receptbelagda men man kan få det mot all sorts värk så det är "många" som har dom..

lämna ditt bakomflutna framför dig
Svar på tråden Vdd göra med tandvärk efter dragit ut en tand..