• MaddeMamman

Regelbundna sammandragningar, vila el rörelse?

Jag är i v 36+6 med tvillingar och de förväntas komma när som helst, de ligger på plus så de är redo att födas.
    Nu ahr jag haft sd i går kväll med ca10-12 min mellanrum, sov ovanligt bra i natt så jag känner mig utsövd och vaknade tidigt med sd/värkar ca 10 min mellanrum. Det är lätta värkar som inte gör så ont men jag vill ju att det ska ta sig så jag slipper ev igångsättning under veckan. Vilar jag så känner jag värkarna bättre när de kommer men är det bättre för värkarbetet att jag rör på mig, men jag tycker de avtar eller att de inte känns lika mycket då.

vila eller röra på mig?

Tandkräm på min spegel.
  • Svar på tråden Regelbundna sammandragningar, vila el rörelse?
  • little mommy

det kanske beror på om du vill ha bebisarna nu?? ha ha.
    om du vill, rör då på dig och hoppas det sätter igång.
    och vill du inte, vila och ta det lugnt, och vill dom komma ut i allfall trots att du tar det lungt så kommer nog värkarna att fortsätta i allafall. lycka till!

• blonde redhead

Vila inför att det sätter igång ordentligt. Man behöver krafterna då.

Visst har du ork att göra något så kan du röra på dig, men vila är väldigt bra och låta kroppen ha krafter. När det är i en aktiv fas så är det bra att röra på sig hela tiden, men nu är det bra att vila.

• MaddeMamman

jag vill att de kommer nu, min läkare har sagt att det helt ok.

Tandkräm på min spegel.
  • WilleNova

så var det för mig också 2-3 dagar innan mina barn föddes.. vilade jag så kände jag dom jättetydligt och det gjorde ONT! men rörde jag på mig så försvann dom nästan.. sen när dom riktiga värkarna kom igång så var dom lika kraftiga när jag rörde mig och det kändes mycket skönare då!
    jag tycker att du ska försöka vila! dom kommer nog vilken dag som helst!

• Soooz

mm exakt såhär är det för mig typ! Hade riktigt regelbundna sammandragningar igår..men dem gjorde inte ont.
    Sov inatt och nu idag håller sammandragningarna på igen..

Men gör förverkar alltid ont? Jag har läst att det finns vissa som inte känner någon smärta förräns det verkligen är dags..
    jobbigt om man är en av dem..vill inte åka in till förlossingen i sista sekunden som förstföderska, läskigt ju! :)

Svar på tråden Regelbundna sammandragningar, vila el rörelse?