• MajaLinnéa

Ärr efter blindtarmsoperation - hur går det när magen växer??

Opererade bort min blindtarm i augusti 2005, och har ett ca 5 cm långt ärr på magen.

Min undran är hur ärret kommer att bli när magen växer?

Nån som är blindtarmsopererad som kan svara?

• Svar på tråden Ärr efter blindtarmsoperation - hur går det när magen växer??
  • TUA

Mitt ärr blev det inte så mkt skillnad på,något längre stygnärr blev det.
    Nu är jag gravid igen och snittades med förra bebisen 2006, detta ärr har inte ändrats alls. 

• PecklinG

Inte för att skrämmas, men min första bristning kom precis vid blindtarmsärret!! Det betyder ju iof inte att samma sak kommer att hända dig!

• MajaLinnéa
    PecklinG skrev 2007-12-16 10:09:39 följande:
    Inte för att skrämmas, men min första bristning kom precis vid blindtarmsärret!! Det betyder ju iof inte att samma sak kommer att hända dig!
    Neeeeej! Ajdå... får hoppas jag slipper det
  • SIN74

Mitt blindtarmsärr ändrades inte ett dugg. Varken under första eller andra graviditeten.

• Spartacus

det finns ingen anledning att oroa sig över blindtarmsärret! det är vådligt många som opererat bort bihanget och jag har aldrig någonsin hört om en komplikation pga detta...

ett 2 år gammalt ärr är läkt ordentligt för länge sen..

• PecklinG
    MajaLinnéa skrev 2007-12-16 10:10:35 följande:
    Neeeeej! Ajdå... får hoppas jag slipper det
    Ja det får vi verkligen göra Lycka till iaf!
  • NiXxI

Första graviditeten hände inget med ärret, andra grav. så fick jag fyra bristningar som alla startade vid ärret....

En Loppa och en Räka och mitt livs verk är fulländade
  • heartbeats

Ingen fara vid mitt blindtarmsärr, varken vid denna eller första graviditeten. Bristningar har jag ändå, men inte särskilt mer vid ärret eller så.

• 242

har tre ärr efter blindtarmen (små,titthålsoperation)

ett är ofärändrat ,ett har dragits ut lite och runt ett har det kommit små bristningar

får se hur det blir när magen går tillbaka efter graviditeten...

• Kiina

Opererade bort min -96 tror jag det va. (va typ 13 år då)

Är gravid i vecka 35 nu, och jag tycker att mitt ärr har blivit mycket längre. Får se hur det ser ut när bebben kommit ut. Inga bristningar än så länge Flört

• Hella182

under grav. blev det längre allt efter som magen växte, men efteråt när lilleman kommit ut såg det ungefär ut som vanligt igen, kanske lite längre, men det beror nog bara på mina extrakilon jag har kvar

Liam är min tomtenisse
  • Galadriel

Jag har ett drygt 16 cm långt är från naveln och neråt efter en bukoperation. Blir intressant att se hur det ser ut efteråt...räknar med att det ska bli bristningar utifrån detta, det känns liksom så stelt (opererades för 9 mån sedan). Det lär ju inte bli vackert, men det är det värt!!

Svar på tråden Ärr efter blindtarmsoperation - hur går det när magen växer??