• Jo79

Svetlanas Fanclub

Camile: Kram! Jag har ingen erfarenhet av hundar alls egentligen, men det "vet" väl alla att hunden ska vara underlägsen människor? Jag hade varit skitledsen jag med, så kram till dig från mig.

Här hemma har vi ett barn som ska flytta. Just nu har hon väl lugnat sig något (står och sjunger ompa ompa), men för nån timme sedan stod hon i hallen, fullt påklädd och skulle flytta hem till grannarna. Vi skulle få ta hand om hennes låtsaskompisar för hon orkade inte längre. Det som utlöste det hela var middagen, och droppen kom när hon välte ut sitt mjölkglas på ren jäkelskap, då blev jag ordentligt arg på henne. "Nu flyttar jag!" deklarerade hon högt och tydligt (TROR att Lotta på Bråkmakargatan har en del med det hela att göra) och gick ut i hallen där skor, jacka, docka och lilla guldhandväskan åkte på. Vi hade fullt sjå med att få henne att stanna kvar, det slutade med tårar och gråt och en överledsen Ellen. Efter mycket kramar och pussar tror jag att den värsta flyttivern är över... 

Puh... tänk om tio-tolv år... 

• Jo79

Vi funderar på att byta bilbarnstol till Ellen. Vi har ju en "vanlig" bakåtvänd nu, men hon har börjat att vända sig i den och tittar ut genom vindrutan hela tiden. Det hjälper inte vad vi än säger och gör, hon vänder sig om ändå. Det är inte direkt trafiksäkert om det skulle hända något. Det vi funderar på är då en bältesstol med rygg. Går någon annan i samma tankar, eller någon som redan bytt?

• Jo79

Fast Pejo, det är ju faktiskt inte bara ditt "fel"... Har man sex får man ju ta med i kalkylen att det kan bli barn hur väl man än skyddar sig, det borde din man oxå förstå. Hoppas att ni kan prata om det utan att bli ledsna och arga på varandra och att ni tillslut kan glädjas tillsammans. Kram!

• Jo79

Min make är inte heller så värstans poppis just nu. Tur för honom att han är i Simrishamn hela helgen och ska fiska... Jag är hemma själv efter en totalt helvetisk vecka på jobbet där alla barn har varit tokfriska och en kollega sjuk för andra veckan i rad. För henne hade vi ingen vikarie i måndags, tisdags och idag. Tänk er två pedagoger med 21 barn, fyraåringar, på ett ganska litet utrymme när det dessutom regnar och blåser storm ute. Jag är så trött att jag nästan började gråta imorse när jag kom och min friska kollega sa att vi inte fick vikarie. Gränsen för sammanbrott var ytterst nära... Vid mellanmålet spände jag ögonen i en stackars flicka och sa: Spiller du ut mjölken nu M så tror jag att jag får spader... Hon tittar liksom lite oförstående på mig en stund och frågar sedan försiktigt: Gör det ont? Jag och kollegan börjar fnittra hysteriskt och kan inte sluta... Barnen trodde inte vi var kloka.

Tillbaka till mannen. Jag jobbade sent idag, han skulle hämta Elle och lämna hos min mamma tills jag kom. So far so good. Väderprognosen för helgen är inte bra. Regn och blåst. Han hämtar och lämnar som han ska, so far so... Men hallå? Var är regnkläderna? Var är gummibyxorna? Jo...kvar på förskolan.... Tänkte inte på det....säger han till sitt försvar. Men hallå?! Använd hjärncellen!! !Här sitter jag, efter stängningsdags och utan bil. Hela helgen framför oss med skitväder. Utan några som helst regnkläder. Att jag inte fick ett frispel på honom. Tur för honom att han inte kommer hem förrän på söndag kväll. Kanske är jag på ett bättre humör då. Kanske.

Jag är i vecka 15 (typ), mår fortfarande illa på mornarna, har fått börja använda mammabyxor sedan ett par veckor tillbaka. Känner inga sparkar än, ska till MVC på onsdag och lyssna på hjärtat. Har vansinnigt ont av foglossning och ischias, vete f*n hur länge till jag orkar jobba heltid... Har bara gjort det sedan 1 januari, men det är verkligen skitjobbigt.

NU ska jag krypa ner bredvid Mellisen som sover i vår säng, krypa nära och njuta.

• Jo79

Å jag vabbar jag med. Ellen fick feber i lördags, kräktes på kvällen i makens säng (mohaaahhaa) och har sedan varit hängig och kass i magen. Hon är fortfarande inte helt ok, så vi är hemma idag och imorgon. Ganska skönt att få några "vilodagar" för hon är ganska pigg och leker själv.

Vi funderar på ny bil. Det är bara att inse att den bil vi har nu var ett dåligt köp, surt men sant. Så ikväll när M kommer hem ska vi åka iväg och kolla vad som finns hos bilhandlarna i stan. Lite kul men samtidigt lite jobbigt eftersom vi inte har de bästa ekonomiska året (åren) framför oss med föräldraledighet och sämre inkomst. Men å andra sidan så vet jag inte om jag vill åka omkring i skruttbilen med två barn heller.

Nu är det tillbaka till tvätthögen....

• Jo79

Japp, jag både vabbar och är magsjuk själv. Som tur är är hon nästan bra nu, lite kass i magen bara. Hon roar sig ganska bra på egen hand medan jag ligger i soffan mellan toalettbesöken. Jag hatar magsjuka!!

• Jo79

Idag var vi på ultraljud! O vad roligt det var! Jag har inte varit hos BM på någon kontroll öht, så det här var liksom verkligen en bekräftelse att det faktiskt är någon därinne. Vileket jag iofs visste, men det var ändå skönt att få se det lilla krypet. Jag blev bakflyttad fyra dagar, nytt BF är 23 juli. Får hoppas att den kommer på tid och inte på Ellens födelsedag...

• Jo79

Vi äter oxå middag vid 17-17.30-tiden, om hon får kvällsmat eller inte beror på om hon för det första har ätit något till middag, vilket kan vara lite si och så, och om hon ska lägga sig tidigt (18.30) eller senare vid 19.30. Oftast blir det inte mer än lite youghurt om det blir något. Hon är lite rund om magen så vi vill inte ge henne för mycket på kvällen...

Idag har jag bokat in maken och mig på profylaxkurs. Jag kände förra förlossningen att jag inte hängde med alls, jag gick in med inställningen "det ordnar sig alltid" och hade egentligen inte förberett mig alls. Det vill jag göra den här gången, och att träna andning och avslappning tillsammans känns jättebra. Har lånat en bok, "Innan du föder" som jag verkligen tyckte om. Just nu känner jag mig jätteinspirerad att andas mig igenom förlossningen!

• Jo79

Vero, nån gång i runt juli-augusti är det dags. 23 juli är det sagt, men det tar jag med en stoor nypa salt.

Jag tyckte nog att Androla gjorde ett bättre framträdande den här gången än förra då hon bara skrek sig igenom den. Men, jag är inget fan av Carola så det gjorde mig inget alls att hon inte gick till final. Fast jag gillar Andreas Johnson... Men, Nordman.... I rest my case.

Svar på tråden Svetlanas Fanclub