• Fru H

Svetlanas Fanclub

Tittar in och går ut igen.. alldeles för trött för att tänka, än mindre skriva, efter en helg i Västerås. Maken kommer hem igen i morgon kväll efter en veckas frånvaro. Det är inte han som kommer stänga in sig i badrummet då, stänga av öronen, ta med sig en bok och tappa upp ett varmt bad, det kan jag lova.  

Hoppas alla haft det bra. 

Kvack, kvack, kvack. Så säger ankan.
  • Fru H

GRATTIS foff! Vad duktig du är!

Farfar och bonusfarmor blev magsjuka i söndags och igår (vi spenderade helgen hos dem), och i går kväll vaknade Simon av att ha kräkts ner hela sin säng. Inga julklappar är ens planerade och julaftonsgästerna börjar undra vad de ska ta med sig för mat. Vi är inte ett dyft beredda på julen och dessutom går vi nu alltså i väntans tider (magsjuka har ju ett besynnerligt sätt att fortplanta sig) Kul jul.

MEN maken är i alla fall äntligen hemma igen, så det finns hopp att det ska ordna sig med tiden. Och tur är väl det, för nu börjar ni med stor sannolikhet tröttna på mig och mitt neggande här. Jag kan lova er att jag trött själv. Hjärtligt trött.

*terkommer när jag har något roligare att säga*

• Fru H

Det finns hopp om den här julen också. Granen är på väg hem och åtminstone en tredjedel av julklapparna planerade. Och ännu har vi flera daaar på oss Det ska nog ordna sig det här med. Men nästa år tänker jag inte le överseende åt de som handlat klart sina julklappar i början av december. Jag ska se deras exempel som eftersträvansvärt. Så är åtminstone en grej klar. För man vet inte hur mycket vab det blir sen.

Krya på sig alla sjuklingar.. Konstigt med öroninflammation utan ont! Det måste man ju kunna gå med bra länge då?

• Fru H

Men Mumu, fyy, att det ska behöva vara så jobbigt för Abbe, för er alla! *undrar vad för slags hjälp man kan få* Hoppas verkligen det löser sig på endera sättet, för så här kan ni ju inte ha det

Jag var inne på nya versionen i går en snabbsväng och gjorde precis samma reflektion som du angående medlemsartiklarna Undrar också hur många felatiga fakta, myter och sägner som kommer frodas där.

Bimsan, ja, såklart, fber som är hög och återkommer hela tiden är väl ett tecken på att forska vidare Minns bara hur djävulskt ont det gjorde med öroninflammation när jag var liten, så det är mest det jag tycker är konstigt, att den kan vara "tyst".

*jobbar vidare med julbestyren*

• Fru H

Hur är det med bajseriet idag?

Hur lät det där då, för någon som hoppar in i tråden och läser av en slump..

Simon är idag på sin allra första officiellt blöjfria dag. Hittills har vi avverkat två par byxor och kalsonger och ett par strumpor. Nöja, det här väl till, han är iaf väldigt nöjd och glad hittills, och motiverad, för han är ju en "stor kille nu" som han själv säger.

Faktiskt, det är till och med så att han låg och feberyrade om det i magsjukesvängen tidigare i veckan, att en del sa att han var lilla Simon men har är faktiskt stor, så det så. (På dagis finns en Simon till som är lite äldre, därav prefixet. Inte alls populärt, uppenbarligen)

Om ett par timmar kommer släktingar på genomresa, jag håller febern borta med Alvedon och förkylningssymptomen med Enchina guard, eller nåt. Nu måste jag åka och handla. Snart blir det kanske ledigt.

• Fru H

Mumu, vad skönt att det kanske börja släppa nu med bajsandet (och mejram, tack för rapporten ) Stora bajsrussin.. Vill man ens äta katrinplommon efter den benämningen?

Simons andra blöjfria dag går bättre ur kissynvinkel men en bajsolycka hade vi nyss. Olycka och olycka, han "ville bajsa i kalsongerna" som han sa. Men det är första gången han bajsar sen vi slutade med blöja och ur det perspektiv vi diskuterat här i flera dagar nu är jag jätteglad att han bajsar över huvud taget. Det känns bra ändå, han är på god väg och vi är alla väldigt glada åt detta

Saffransskorpor, check, currysill, check, minttryffel och Bailey´s tryffel, nästan check. De ska göras i ordning, tryffeln står i kylskåpet och kallnar. Sen ska jag ta i tu med projekt servettringar av ståltråd och pärlor som min syster ska få i julklapp.

Vad har ni andra på g idag?

• Fru H

Bimsan.. jag hade nog velat ha en censurerad historia. Att kaffet var av en särdeles fin och mild sort, från.. Java. Åtminstone om jag skulle kunna njuta av det till fullo. Fast egentligen gillar jag inte alls att bli undanhållen sanningar, så jag vet inte

• Fru H

GOD JUL alla kära fanclubmedlemmar!

• Fru H

Bimsan, stackare du med den där svärmorn du har..

Jag kan konstatera att jag är lyckligt lottad på det området, med båda två som jag har. Här är det ingen stridsleksak i sikte, däremot otaliga nallar år efter år. Jättegulligt, men barnen kramar nallen en gång och tittar inte åt den mer, och sen läggs den på deras byrå tillsammans med de sjuhundra som de redan fått. Där finns inte plats för några fler nu och jag vet inte hur vi ska kunna berätta för svärmor att det vore bra att sluta köpa nallar.. Hon är känslig och blir lätt sårad (inte på ett martyrsätt, dock, men jag vill ju inte göra henne ledsen för några nallars skull, liksom..) 

Vi har haft en bra jul, intensiv men bra. Nu har de sista gästerna åkt hem, Simon är hos en kompis och leker och vi ska försöka lägga Liv som inte sov middag idag. Det blir spännande. Övertrött är bara förnamnet.

Mumu, vad duktig Abbe var som lämnade ifrån sig napparna i alla fall, även om han ångrade sig lite sen.

Här har vi förresten en kille som efter flertalet kissolyckor för ett par dagar sen nu är extremt nödbedd att kissa. Det är inte bra att hålla sig för länge, eller hur?

• Fru H

Kolla, fru H:s alldeles egna tråd

Idag har vi fyndat en skidjacka på Polarn åt Simon. Den enda som fanns i hans storlek i stan och så var den nedsatt med 400 kr.

Det går framåt och bakåt med kisseriet och bajseriet. Har det inte varit så för de andra Svetlanabarnen också, om jag minns rätt.

För övrigt, här är två tankenötter för er att fundera på (Simon har funderat en del på detta i några dagar):

1. Varför säger tomten "hohoho"?
    2. Hur kan bajs, som är stort, komma ur rumpan, som är liten?

Se där, nu fick ni nåt att klura på

Svar på tråden Svetlanas Fanclub