• Pejo

Svetlanas Fanclub

Hejsan hopp!
    Yes we are still alive...

Efter en rejält stressig vecka på jobbet och muller hemma och ett barn med rejäl ögoninflammation samt man med ögoninflammation så känner jag mig helt färdig för att sova i ett år ungefär.

Jul vad är det?
    Årets tänkta julklapp till många av de "vuxna" är biljetter till showen 500 - som går på Lunds Stadsteater (av de som gjorde HIPP HIPP). Vi var o såg den i början av december o tyckte den var sååå rolig!

Fru H; vilken panik när bilen kör iväg av sig själv... pust!

• Pejo

Bimsan;

Jadå det är allt lite sexigt, men inte så när hela ögat är igenmurat o sambon som är som män är mest när de är lite sjuka...

Jakobs ögon verkar iaf bättre, ska vänta o se inför morgonbitti, kanske blir det dagmamman då som även hon drabbats, men lyckats få utskrivet salva.

Däremot ringde de från Stjärnan (uppsamling när dagmammorna är lediga) o sade att Joel var dålig í magen - de trodde ev maginfluensa - men väl hemma har han inte bajsat på flera timmar trots mat o dryck. Vi får väl invänta natten o se...

Panik, mannen måste bort till Frankrike igen även om det var en månad sedan sist + att han får långväga gäster imorgon o andra gäster som ger sig iväg. + Att jobbsituationen för mig är allt annat än underbar. Förra veckan var verkligen inget roligt o jag var inte hemma förrän 00 några kvällar. Denna veckan hoppas jag att jag kan ta med en del hem, annars funkar det absolut inte.

Jaha, när ska man inhandla de sista julklapparna då?

Förra veckans shopping på Tradera verkar försvunnit på posten? Meen säljaren verkar vettig änså länge... VI får väl se vart det barkar... (första gången faktiskt ett paket inte kommit fram.)

Shoppade födelsedagspresent på nätet till min bror tjej en Bobby-car - för 309:- tyckte jag var en bra affär. För när jag varit inom staden ligger de på 499:-.

JAjaja back to work, only needed a break...

Ja just årets jobb-julfest som jag varit med o arrangerat avlöpte i fredags men mer om den nästa gång.
    KRAM PÅ ER ALLA SJUKLINGAR! NU FÅR VI KRYA PÅ OSS INFÖR JULEN

• Pejo

Tja då börjar jag närma mig de sexigaste av de sexigastse...

Nä just det, det var ju inte sexigt, men ögoninflammation har jag och mannen har åkt till Frankrike o jag ska jobba hela kvällen hemifrån... buuuuhuuuuu det är lite synd om mig!

• Pejo

Mumu;

Tycker verkligen synd om lille Abbe, vill han absolut inte ha blöja inte ens för bajset? Tråkigt att det ska gå så i lås.

Något som oxå är igångsättande för magen är motion, tycker jag iaf .

• Pejo

GOD JUL i stugan på er alla!

Tittar in från feberyran o rälig hosta världen...

En del nerkräkta sängar har med huserat...

julafton gick bra om än så var ju barnen både trötta o sjuka liksom sina föräldrar, men det får gå än då bara att man får slå ner på tempot.

Vilka härliga tankenötter Fru H

Jakobs senaste är:

- Hur bygger man en trappa mor? För finns det ingen trappa där innan så kommer man ju inte upp? Måste man ha långa stegar då?

Ja, fast han levererar o andra sidan svaret själv

Lillkillen har börjat med flerordsmeningar... GUD SÅ HÄFTIGT DET ÄR!

Mooor, pade? (Mor kan vi hämta spaden?) Joa piiis huis (Joels spis är i huset (leksakstält)).

Jaja nu önskar vi mest hela familjen att vi ska bli bra från allt vad ögoninflammation, feber, hosta o förkylningar heter. SÅ att vi verkligen kan känna av att vi äntligen är lediga tillsammans....

KRAM PÅ ER!

• Pejo

Nej det är inte jag som försöker att ta så mkt plats som möjligt, det bara blev så :-O

• Pejo

Fru H;

Det verkar bli en talför ung man det där

Snacka om att man hade tappat hakan....

Idag har även vi varit inom på POP för att kolla in läget, det blev en skidjacka till Jakob i stl 116 (till nästa vintersäsong), 104 som han har nu är ganska så precis o 110 var egentligen lagom, därav tänkte jag ähhh jag tar 116 så kan jag ju sälja den på Tradera ifall den inte skulle passa. Köpte desstuom termobyxor till i 110. Han har ju ett par 92 som precis är urvuxna så ....

Jajaja blev ett bra pris iaf----

Vi får väl se...

• Pejo

Undrar varför mina inlägg blir så utdragna... ser ju verkligen ut som att jag försöker bre ut mig...

• Pejo

Camile:

Träkigt att det ska behöva bli så. Tyvärr tror jag den hunden mår sämre av dåligt ledarskap o får inte fasta förhållningsregler om vad man får o inte får.

Hundar får för min del gärna slickas när jag själv ber om det, men inte annars. Hundar får gärna leka med barn, men det ska vara på bådas vilkor o absolut inte om den ena parten inte vill. Det gör jag klart för både mina hundar o mina barn. MEN i stort sett tror jag egentligen inte hunden är problemet, utan problemet är att du inte känner att du har dina föräldrar som backar upp dig.

Tuva 77;

Mentalt sjuka hundar ska egentligen plockas bort anser jag. Sedan finns det omständigheter som inte hundar råder över utan människor har styrt ett felaktigt beteende till deras vinning.

Svar på tråden Svetlanas Fanclub