Svetlanas Fanclub
Hej på er alla och god fortsättning!
Här har julen varit ett kapitel för sig. Det började bra och trevligt med julfirande redan på fredagen med svärisar i och med att vi skulle fara söder över till mina föräldrar på lördagen.
Julaftonen blev inte lyckad alls utan slutade med att jag låg och grät och ville bara hem! Det som hände var att brorsan och hans tjej har en schäfer som är snart 2 år och livrädd för det mesta, speciellt killar. P.g.a det så får hon göra som hon vill för varje grej hon vågar är ju positiv. Det innebär att det är ok, enligt brorsan och hans tjej, att hon slickar Wilma i ansiktet och att jaga Elina när hon leker. Behöver jag säga att Elina blir livrädd!! Till slut så säger min kära make ifrån (jag vågar inte för jag är det svarta fåret som bara gör livet surt...Gör det på ett "snyggt sätt" genom att ta bort barnen, men det känne fel att barnen ska flytta på sig för en hund!) och då säger brorsans tjej att det var onödigt för att hunden är redan rädd för killar och det är dumt att göra saken värr. Maken svarade då MYCKET bestämt att Elina blir rädd. DÅ tjuter tjejen och de åker hem. Mina föräldrar säger INGENTING utan går och muttrar och när jag försöker prata med dem så får jag inget svar. Dagen därpå är min mamma "övertrevlig" så man kan kräkas. Jag vill inte fira jul med dem nåt mer och jag vill inte att de kommer hit heller. Jag har bestämt att jag ska inte ringa dem och det ska bli interesant och se hur det går när barnen (största och minsta) fyller i januari.
Vet att jag inte ska må skit, men det gör jag. Innan jul så pratade jag med mamma och då sa jag att jag inte ville ner och fira jul för att jag var rädd att det skulle hända något och då skulle det vara vi som var boven. Och vem fick rätt?!?!
Hur skulle ni ha reagerat?
Hur skulle ni ha gjort i samma situation?
Hur skulle ni resonera om framtida jular?