• Fru H

Svetlanas Fanclub

Mutor.. ja allt är väl bra om det fungerar! Den här mamman dansade kissdansen idag.. Måste nu komma på en bajsdans också, tills det blir aktuellt..

Pejo, krya på er! Och vad härligt med Jakobs trapppfunderingar.. de har så mycket i huvudet om hur världen fungerar (och förresten har Simon kommit på nu vad "hohoho" betyder. Det betyder "hej hej hej", så nu behöver ingen fundera mer över det )

Kvack, kvack, kvack. Så säger ankan.
  • Fru H

Hmm. vad ger det för intryck med en treåring på Intersport, som blir tillsagd av sina föräldrar att sluta springa runt som en galning och kontrar med att hojta: "Det är mitt liv!"

Jag fattar inte vad han fått det uttycket ifrån, han måste ha sett det på TV eller nåt.. Här hemma har han iaf inte hört det

Jag ska spela Betapet för första gången. Någon som provat det?

• Fru H

Pejo, smart tänkt.. egentligen skulle man ju köpa nästa års vinterkläder nu men.. Jag tänker inte så långt jag. Fast det borde man nog.

Ja, jiiisus, vad du tar plats här..

• Fru H

Camile, jag börjar koka när jag läser det du skriver. För det första: hunden. Din bror och hans tjej verkar inte vara tillräckligt hundkunniga och definitivt inte tillräckligt hundkunniga om schäfrar. Tro mig när jag säger att den hunden kommer de få allt större problem med, helt utan tvekan. Att ens antyda att det är ni alla som ska anpassa er efter hunden är ett klart och tydligt bevis på det.

Ha inte dåligt samvete för att din brors tjej blev ledsen. Hur skulle ni annars ha reagerat? Hundar ska inte slickas i ansiktet och Elina blev rädd när den jagade henne (tror fan det)Det är ert JOBB att agera.

Dina föräldrar är gissningsvis konflikträdda. Oavsett så behöver du inte deras godkännande för att ert sätt att reagera var rätt eller inte. Det är ni som bestämmer vad som är ok eller inte när det gäller er familj och era barn.

Angående jularna, varför åka om det skapar så mycket ångest redan innan? Ni är vuxna nu, bjud alla som vill komma hem till er, och åk inte någonstans om ni inte vill. Klart det kan bli en konflikt med dina föräldrar (vi har ju hört om dem förr här) men det kanske är en fajt ni helt enkelt måste ta.

Det är inte meningen att låta hård nu, men man blir behandlad soim man låter folk behandla en. Förlåt, men jag blir så arg. Det är inte första gången du berättar att du är ledsen efter att ha varit med dina föräldrar.. Kram!

• Fru H

tittar bara in snabbt för att säga..

Grattis kära vår lilla Foffis, på födelsedagen!  

• Fru H

Pejo, satt du vid datorn och tajmade, eller??

Gott nytt år allihop! Jag tycker 2008 låter.. bra

• Fru H

Foff, många kramar till dig! Jag säger som de andra, skönt att du fick ta adjö av din farfar så lugn och stilla..  Jag var i Sthlm några dagar nu i veckan och hade som första prioritering att hälsa på min farfar. Han är så gammal och skröplig och han blev så hjärtans glad att jag kom så det var guld varenda sekund. Efter att ha läst här om din farfar idag känns det ännu bättre att jag var där. Kram igen!

Mumu, Millas sömn.. Jag har ju en egen strulputta här hemma när det gäller sömnen och jag är lika villrådig som du. Sömnproblemen skiftar i karaktär men de har varit konstant sedan feb-mars förr året. Det är ingen tröst eller hjälp för er men någongång måste det ju gå över! Den tanken klamrar jag mig fast vid, åminstone.

Lite lättare har det blivit sen hon valde att sova i våningssängen istället för i spjälsängen. Hon kröp upp där en kväll med filten och Tigern och Bamsen en kväll så vi tänkte, okej, och la en madrass under när hon äntligen somnat. Hittills har hon inte ramlat ur och hon sover längre tid där innan hon vaknar, så det är ju skönt för alla.

Min store pojke är blöjfri, äntligen Dagtid åtminstone. Olyckor var och varannan dag första veckan men nu går det galant, på alla fronter.

Kram till er alla, nu måste jag rusa vidare. Familjejobbet tar aldrig slut.

• Fru H

Men åh, Pejo! Vad roligt, men ledsamt.. Roligt att du är gravid igen men ledsamt att ni fortfarande har samma positioner, du och maken.. (?) Du, inte dåligt samvete nu, du har inget att ha dåligt samvete över. Många kramar!

Bimsan, funderat på att starta shoppingblogg? Du verkar ha ett passionerat intresse

Dottern i den här familjen tar en timme på sig att somna om kvällarna. Det spelar ingen roll att vi väckte henne klockan 6 i morse för att återgå till vanlig dagisrutin. Den här mamman håller på att bli sinnessjuk.

• Fru H

Tuva, du kan bli gravid fast du ammar. Man får ju alltid ägglossning innan man har mens och mensen kan hoppa igång precis när som helst även om man ammar.

Jag har INGEN längtan efter en trea längre. Kämpar för att orka med de två jag har och har inte samvete att ens fundera på fler då.

Jo79, finska rycket, tror jag du menar

• Fru H

Så blev lilla Livan till Abrutet, i gooood tid innan äl. Jag litar inte ett dugg på attt jag känner min kropp längre, nu sitter en spiral i vägen och det känns bra. Troode jag väl aldrig att jag skulle säga.

Svar på tråden Svetlanas Fanclub