Oj Bimsan, det var tidigt! Men han har ju att brås på.
Isak kan några bokstäver, E och A och några till, vi har inte pratat om nokstäver alls, så jag blir helt paff varje gång han identifierar en bokstav. Det måste vara en bra förskola vi har.
Siffror jobbar vi desto mer med, och Isak var ju sen med talet, men nu bubblar han över hela tiden. Han pratar och pratar och berättar och det är så roligt att lyssna på honom. Vissa böcker kan han utantill och läser högt för lillasyster.
Men en sak har han fortfarande inte kopplat och det är gärger! Visserligen räknar jag kallt med att han är färgblind eftersom det ligger i mina gener och han är ju kille, så det är väl 50% risk att han är det (beroende på vilken av mina X-kromosomer han har fått). Men han borde ju kunna skilja på gult och svart liksom, men han har inte kopplat det där. Så det pratar jag mycket om när vi läser saga, vilken färg allting har. Och hittills svarar han fel oftare än rätt...
Jobbet...
I måndags var jag på intervju på ungdomshemmet som ligger på cykelavstånd hemifrån, i fredags ringde de och kollade mina referenser (dvs hit där jag jobbar nu). Avdelningsföreståndaren här berättade idag för mig att han hade sagt till dem att han funderade på att ljuga ihop nåt eftersom han helst ville ha mig kvar!
Sen erbjöd han mig heltid från och med nästa vecka! Hejsan hoppsan. Men det är ju inte fast tjänst, utan det blir ju ett tidsbegränsat förordnande, så jag sa att då har jag nåt att fundera på.
Men jag har redan bestämt mig för att prova på det nya stället innan jag bestämmer mig, de behöver folk här och de gillar mig, så de finns kvar om jag upptäcker att jag hade det bättre här. Roligt att kunna välja i alla fall.
Jag pratade med kvinnan som intervjuade mig idag och hon ville boka in en introduktion direkt, men jag sa att vi måste prata pengar först. Så här kaxig har jag då aldrig känt mig förut i jobbsammanhang. Idag mår jag bra.