Smådäckad av förkylning. Linnea är så gott som frisk nu, så det blir kul i helgen med sjuk mamma och pappa och uttråkad, understimulerad dotter...
Dagens nyttiga sak - gå till affären och handla mat. Totalt slut när jag kom hem. Och så tänker man på Anna Carin Olofsson som åker vm i skidskytte i fjärde månaden. Där ligger man i lä, minst sagt.
Nja, mer än tre dagar har ju Linnea varit sjuk, men jag har inte behövt vabba mer. Maken har tagit några dagar, mormor har kommit eller råkat vara här ett par gånger och så har hon lyckats pricka in lov och lediga dagar. Men inte har hon varit sjuk mycket, inte. Peppar, peppar. (hon knaprar annars en nalle-vitamin till middagen varje dag, det är säkert den som håller henne frisk
)
Tv är en mcket god vän i det här hushållet också. Eller snarare dvd. Vi lyckas aldrig se Bolibompa, för det kommer mitt i middag och tandborstning och kvällsbestyr. Vi är kattvakt ett par veckor nu och det är faktiskt också en rätt bra barnvakt. "Gå och borsta katten", "Gå och ta bort bajset från lådan" - och så är hon sysselsatt ett par minuter i alla fall och helnöjd med att få hjälpa till.
Vi fick hem en CD med posten i dag. "Nya stjärnor", med Linneas dagis som sjunger barnvisor. Jättekul idé - företaget skickar ut en "karaoke-cd" till förskolan som övar in ett antal sånger. Sen kommer de och spelar in och producerar en CD av det hela. Men ack så amatörmässigt gjort.... För det första var det sagt att skivan skulle komma innan jul och sålunda vara en perfekt julklapp. För det andra så har de på omslagsfotot klippt bort Linnea
, nåja, hennes fötter syns... För det tredje är liksom kvalitén och designen på det hela ungefär på "bränn en cd hemma och printa ut etikett i skrivaren"-nivå. 255:- - skulle jag ju aldrig betala för en skiva annars, men det är ju faktiskt kul att ha den. Jag pratade med företaget och de lovade att titta efter om det fanns en annan bild där Linnea syns och i så fall skulle de göra ett nytt omslag. De höll med om att det liksom var själva vitsen med konceptet att barnen ska se sig själva på skivan, så det är ju en rätt klantig miss.