• Pejo

Svetlanas Fanclub

Någon mer än jag som även VAB:ar idag?
    Nu börjar lilleman med samma skräckhosta, brukar inte vara hemma med dem om de inte har feber, men nu när de knappt sover på nätterna så känner jag att det inte är rätt mot dem.

Hoppas att de får sova ordentligt inatt = vi med...

Det märks ordentligt att jag inte får sova - har redan kräkts 3 ggr idag o det brukar jag inte göra. Mannen är rädd för tvillingar eftersom att jag mår så dåligt, men jag själv tycker inte det är värre än när jag väntade Jakob.

Idag när jag vilade ett stund på fm så lekte barnen i deras rum, när jag sedan kom in så hade de vänt ut o in på allt bokstavligen... så det blev storstädning därinne, passade på att plocka undan sådant som de egentligen aldrig leker med.
    Kanske ska förklara vila sig, lade mig på sängen i rummet brevid o hör ju allt som händer därinne.

• Pejo

Japp magsjuka är ingen lycka direkt!

• Pejo

Äntligen åter på jobb!

Till vaddå?
    Jodå möte med stadsdelsnämnder o projektledare som återigen misslyckats komma fram till vilket alternativ som vi ska projektera vidare på... Det var bråttom, bråttom när vi startade upp projektet i september men fortfarande bollar man olika alternativ.

Sedan måste jag fixa en del, ska vara handledare för en nyanställd som kommer på fredag (härlig första vecka). Det ska ju fixas fram telefoner, rutiner, dator, fotokuponger o gud o hans mormor.

Ska ju gärna hinna med resterande del av ett arbete som jag redan storknat på 8ggr. Jajaja imorgon är en annan dag.

Sedan ska vi hem, jag o killarna o försöka hinna laga lite mat? Men vad f-n ska vi laga? Ingen aning o mannen kommer inte hem förrän sent. Inga direkt jippierester heller...

Någon som har någon bra ide???

• Pejo

Mumu;

Sålänge man kan erbjuda en jämn temperatur är det nog bättre att sova ute än inne.

Gjorde ett tappert försök med veckomatsedel för några månader sedan, men sedan har slentrian o annat tagit över istället. Men det var väldigt nimmt att veta vad man ska laga... Kanske ska försöka börja på att planera igen...

Nix ingen snö så långt ögat kan nå, men flera droppar regn..

• Pejo

Bimsan:
    Vad tråkigt! Hoppas att ni hittar en ny köpare även om denna inte går igenom. Det lättar kanske något inom den marknaden ju längre man kommer från jul. Folk brukar alltid ligga lågt med inköp av alla dess slag under jan-feb, alla pengarna gick ju åt kring jul .

FruH: Gick det att lösa med anmälning i efterhand?

Vad sysslar ni annars med nu under helgen?

Vi förbereder lite på 3:e vån, har fått tag i lite folk som kan hjälpa oss lite under våren, ska bli skönt...

Annars försöker vi ta det lugnt med en sjuk lillebror.
    39,9 igår o i morse 39,5°, mannen har fått i uppggift att ringa VC imorgon då han har haft feber sedan i torsdags + ögon o näsa rinner som bara den.

Själv ska jag på kurs mån-ons o det ska bli såååå skönt att sova i en egen säng utan att någon väcker en mitt i natten flera gånger. Jag vet ju att det är extra nu när de är sjuka, men ändå det ska bli såååå skönt.

Idag ska jag göra favvissoppan som alltid min farmor brukade bjuda på, vi kallade den Änglasoppa, men det heter egentligen ängasoppa med frikadeller. Hopppas att jag lyckas få en hyfsad smak på det hela, minns hur gott det var hemma hos farmor o farfar.

• Pejo

ooo snöööööö vad mysigt!

Nu ska jag egentligen gå o packa, ska ju som sagt innan (?) på kurs i 3 dagar. Vad ska jag ta med mig???
    Mina kläder sitter inte alldeles för bra längre heller, redan riktigt svullen över magen.. men men

Lillebror toppade i dag på 40,5° innan jag lyckades trycka in en supp. Verkar som om suppar funkar betydligt bättre än flytande på honom. Han var lite groggy där ett tag innan suppen började verka,så började plocka av honom allt i klädväg. Sedan kom han igång lite även om vi försöker stävja hans energiutbrott.

Lagom när mannen gick ut o jag skulle laga middag så kräkte han ner hela diskbänken... inte så kul när man är mitt uppe i middagsbestyren. Tror att han egentligen skulle hosta upp en liten morotsbit men kräk kom istället för han har inte visat några fler sådanan tendenser.. Lagom kul att hantera en 3½ årings alla frågor i samband med kräkningen och vad som egentligen kom upp väl displaybart på diskbänken, försöka få undan råvarorna ta hand om Joel som blev jätteledsen o helt nerspydd... Stresstålig, ja man lär väl bli det iaf...

Det blev mat tillslut o undantorkat o alla frågor besvarade, puh! Päronsplit till efterrätt är inte fel, mums!

• Pejo

Äntligen hemma igen!!

Det var öroninflammation på vänster öra, inget som han dock reagerade med smärta på även om den var kraftig.
    Ingen pencillin sade doktorn utan återbesök imorgon bitti.

Jag återkommer med mer info vid senare tillfälle, har precis kommit hem.

• Pejo

Fru H;

Ingen pencillin fick vi! Utan det ska läka ut av sig själv. Nu har han dock inte visat tecken på någon smärta trots allt. Öroninflammation hade vid dagens morgon, läkt ut en del så dr var nöjd dock återbesök om 3 månader.

Förmodligen är det väl den som spökat under förra veckan o helgen med alla febertoppar över 40°.

Min bror hade antalet öroninflammationer som liten utan tecken på smärta hur de än tryckte vid öronen. Dock hade han samma höga feberkurva.

Så nu har Joel varit feberfri i 2 ½ dag o är första dagen hos dagmamma idag. Mannen skulle dock försöka hämta hem dem vid 15,30 så att det inte blir helt full dag idag.

• Pejo

Vero;

Tuffa besked både om svärmor o din egen mamma.
    Jag förstår verkligen ifall det är tufft!

Många kramar till er!

• Pejo

Mumu;

Jag tycker nästan det gick lika snabbt med ettan även om man inte riktigt hängde med i tvåans utvecklingstakt på samma sätt.
    + att det måste vara så att tvåan lär sig på ett annat sätt och def fortare än ettan .

Tänkte på det häromdagen faktiskt hur det gick för Milla o fötterna?

Svar på tråden Svetlanas Fanclub