Vero: Jättesvårt, men om han gillar dig på det viset så förklarar det ju varför han inte är besvärlig mot dig, och om du tydligt nobbar så är väl den tiden över då, kan man tänka? Låter lite problematiskt tycker nog jag men det verkar ju inte som om du har svårt att få erbjuanden om jobb så i så fall får du väl vara beredd att söka vidare.
--
Och nu har svärmor varit här. Dagen till ära har hon välsignat vårt hem med:
1. Snittblommor. Vi har upprepade gånger under nio års tid förklarat att vi inte vill ha snittblommor, att ett paket kaffe från Ica är en bättre gåva, att jag är allergisk mot det mesta och att vi hatar blomvattenstank så mycket att det blir chicken race varenda gång om vem som ska slänga skiten. FATTA! Och hon måste ju komma med halvvissna jävla rosor med infernaliska taggar som man ska stå och beskära, dom kommer att sloka redan i morgon ändå så what's the point?
2. Ytterligare tre småprylar till Alex från Tiger. Varav två är sönder redan från start. Leksaker från Tiger faller i bitar bara man tittar på dom, dom är en total livsfara för bebisar, smådjur och bara fötter i trappor och jag får bara slänga dessa skitprylar hela tiden-GAH!!! Och sedan när behöver en treåring en miniräknare?
3. Bröd och salt för allt ska vara så himla traditionellt. Yada yada, whatever... det är liksom inte för vår skull överhuvudtaget, det bara "ska så vara". Och jag har ofta svåra problem med "ska så vara-grejer".
4. En påse lösviktste som bara kan fås i Lund-och det enda vi fick som vi faktiskt hade bett om. Varför frågar människan vad man vill ha i inflyttningspresent när man får allt annat än det?
Vi skulle äta bakad potatis med kycklingröra, det brukar vi äta på Graffiti Café och har fixat ihop även hemma på samma sätt, och vad gör hon? Det ligger en grytlapp vid formen med potatisar som mannen i allas åsyn tagit direkt från ugnen. Men så ska farmor leka Tarzan och ta den med handen, hon brukar skryta med att hon minsann tål det mesta.
Varpå Alex genast försöker göra samma sak. Jag behöver inte berätta hur det gick va?
Sen fick mannen ta ut svärmor på promenad medan jag försökte få ner adrenalinet.
--
Dagens ljuspunkt är att vi har köpt ny torktumlare istället för den som gick sönder veckan innan tillträdet- det var ombyggnadsrea på ett ställe så det slutade på 5200 kr med hemkörning måndag kväll och att dom skrotar den gamla. Rätt skapligt med tanke på att vi fick 1500 kr i kompensation av säljarna. Äntligen en modern tumlare!