• Themis

Svetlanas Fanclub

Mumu: Nänä, inte gråta vännen, det var inte meningen.

Jag tycker (efter viss eftertanke) nästan det är bra att sådana tingestar finns, för varenda kvinna som har skallen ens till hälften rätt påskruvad har väl vett att springa sin väg om hon kommer hem till prins lördagsragg och den där möter henne i vardagsrummet?

• Themis

Oookej...

06.40 Mannen förklarar sig sjuk själv och fortsätter vabba med lillen.
    07.23 tåget
    07.40 jobbet
    07.43 Gruppchef meddelar att vi har materialfel till en grej som ska hända på onsdag.
    07.45 Sektionschef, kvalitetsavd, produktionschef och projektledare åker skidor, tf projektledare kommer in vid lunch- HALLÅ????
    08.00 Börjar revidera dokument, ringer tf PL och kallar möte med tio personer till 12.30.
    08.15 Frukost, kollegan har möte kl 09.00.
    08.32 Blir uppringd om resultat från annat projekt, mailar ut för info.
    09.00 Har läst mina femton nya mail.
    09.05 Söker upp ansvarig för arbetsrutiner för en happening eftersom hon ställt en fråga.
    09.20 Börjar revidera en liten "varför gör vi så här"-bedömning som ska signeras av tre pers under dagen. Fortsätter revidera dokument.
    09.30 Kommer mikrobiolog förbi och lämnar av utfört protokoll på tredje projekt. Mailar kvalitet för info, provtagning avslutad ok.
    09.35 Ringer jag tf PL och meddelar att han håller i möte 12.30.
    09.40 ringer jag produktionschef 2 och meddelar att han måste signera akut under eftermiddagen, får mötesschema.
    09.52 Kommer farmaci förbi och gnäller om innehållet i protokollet som borde ha blivit färdigt i torsdags.
    10.08 Kommer produktionsteknik förbi och gnäller om att protokollet inte är klart än och jag bokar möte 14.00 eftersom de inte är överens och jag har en ny QA från kvalitet för att ersätta den som åker skidor.
    10.20-11.20 Diverse utskrifter.
    11.27 Jag och kollegan går ner till lunchen. Det går ganska bra, jag blir bara stoppad av en gruppchef, en produktionsplanerare och en tekniker som vill utbyta tankar. Vid kaffemojen efter lunchen kommer produktionssupport och meddelar resultat från en annan grej.
    12.30 Möte. Nu är det TVÅ fel vi har att slåss med. Jaja, vi löser det.
    13-14 vilt skrivande och printande.
    14-14.53 Förhandling, korrigering, print, montering med bilagor och godkännande av två dokument i rasande fart, får klampa in och störa produktionschefen i det "allra heligaste" mötesrummet för styrelsen only.
    15.00 Mannen ringer och meddelar att han har 40 graders feber MED Ipren och måste få däcka snart. Troligen influensa.
    15.15-15.50 Laddar ner underlag till de dokument jag måste färdigställa tills i morgon, ringer kemist och mikrobiolog och varnar om aktivitet i morgon. Ringer instrumentering och bokar testinstrument till onsdag, ringer frisläppning som inte kunde komma på mötet och meddelar dagens bekymmer, meddelar produktionsdokumentation att förbereda ny ändring och godkännande av sitt shit molto rapido när vi är klara.

Jaha, det var den dagen. Gud hjälpe mig om jag får influensa innan onsdag, för vi är redan tre man korta av sex...

• Themis

Åh mejram, det lät inte kul det heller!

Men hur kräkförbereder du sängen, om man får vara nyfiken-plast under och/eller hink bredvid eller nåt mer avancerat?
    --

Fast kul att läsa hur andras dagar går till. Jag fattar ibland inte själv hur många mänskor jag byter information med på en dag så det hjälper att skriva ner nån gång ibland. Visst är man social men det är nog inte så underligt att jag ibland bara vill ha det tyst på kvällen, känner jag nu när jag läste detta igen.

Har nu skrivit färdigt dokument som jag ska förpassa till jobb i morrn men jag MÅSTE själv vara hemma då för mannen är en död sill som däckade innan sju ikväll. Please don't kill me kollegorna...

Jag har bäddat åt mig själv i gästrummet-känns lite knäppt men vad gör man inte för att om möjligt slippa flunsa?!!

Krya på er alla som behöver, här har vi baciller så det räcker och blir över...

• Themis

Vaknade med ONT i halsen och lite yr...

Har skickat dokument till jobbet och den stackars enda (!) kollegan som står på benen. Det borde funka utan mig i några dagar nu innan resultat rasslar in igen för alla papper är klara och informerade om.

Har varit på Hemskköp och tankat lättlagad mat och mycket dricka och räknar nu ner timmarna till trolig influensa...

• Themis

Vero: Glömde svara på din fråga för några sidor sedan-Kaupthing bank är en isländsk internetbank som gick ut innan jul med att de ger 4.5 % ränta på sparpengar utan att låsa dem så jag pytsade in lite pengar till lillen där då.

Fru H: Usch vilken mardröm att bli av med sitt barn, men förhoppningsvis lärde han sig nåt av det nu då! och lilla Livan: det ska böjas i tid?

Jag blir inte klok på denna flunsan eller wannabeflunsan eller vad. Mannen är ett lik, han fick lägga sig ner på golvet(!) för att det snurrade så i skallen när han bara skulle hjälpa Alex ombyte inför läggning. Själv har jag fortfarande tokont i halsen och den har börjat "slemma" så man måste gå och spotta, mannen hade så igår också, men jag har ingen feber att tala om. Känner mig bara simmig och konstig i skallen och sov ett par timmar i kväll.

Ibland tror jag att min kropp inte klarar av att fixa till feber längre för att städa upp virus, det är därför mina förkylningar tar åtta veckor på sig innan de bryter ut.

Blääää...ringde mamma för att gnälla lite, och då ä det illa. men jag accepterar i alla fall att jag är sjuk nu, det är de där fjantförkylningarna som är så svåra att ta ställning till för jag kan ju inte vara hemam från jobbet i åtta veckor för att jag har lite ont i halsen och snyter mig emellanåt, eller?

Ska man vara sjuk så ska det vara rejält, slå ut mig bara så jag slipper fundera på om jag borde jobba ändå.

• Themis

Åh, en kopp Rooiboste stor som en badbalja, vad gott det är för halsen...

• Themis

Fortfarande jätteond hals men max en halv grads feber och småfrossa hela natten. Orättvist, varför bryter det inte ut, jag VILL ju ha feber och bli frisk!!!

Men eftersom de inte tog nåt halsprov på mannen och Alex i måndags så ringde jag VC nu och frågade hur de tyckte jag skulle göra och hör och häpna: Här kan man ringa halvtre på eftermiddagen och få en tid till läkare 15.20!!!

Jag behöver behandling för chockskada nu också tror jag.

Hon fräste inte ens att jag skulle ringa i morgon mellan 8 och 9 och sitta i 30 min telefonkö som alla andra, som man är van vid från Lund.

Så summa summarum blir tummen upp för nya området, hurra hurra hoppas jag har riktigt fett med streptokocker!

• Themis

Men nehe, det är bara irriterande virus igen.

Jag blir så trött, jag köper snart en sån där glaskupa med syretuber att ha över skallen, ska man vara sjuk alltid eller?

• Themis

Vero: På med kaffet, fram med chokladen och skriv skriv skriv!

Jag har kräkt ur mig hela B-uppsatser på en natt ibland så nog har man en extra växel när det kniper. GO!!

Svar på tråden Svetlanas Fanclub