Oookej...
06.40 Mannen förklarar sig sjuk själv och fortsätter vabba med lillen.
07.23 tåget
07.40 jobbet
07.43 Gruppchef meddelar att vi har materialfel till en grej som ska hända på onsdag.
07.45 Sektionschef, kvalitetsavd, produktionschef och projektledare åker skidor, tf projektledare kommer in vid lunch- HALLÅ????
08.00 Börjar revidera dokument, ringer tf PL och kallar möte med tio personer till 12.30.
08.15 Frukost, kollegan har möte kl 09.00.
08.32 Blir uppringd om resultat från annat projekt, mailar ut för info.
09.00 Har läst mina femton nya mail.
09.05 Söker upp ansvarig för arbetsrutiner för en happening eftersom hon ställt en fråga.
09.20 Börjar revidera en liten "varför gör vi så här"-bedömning som ska signeras av tre pers under dagen. Fortsätter revidera dokument.
09.30 Kommer mikrobiolog förbi och lämnar av utfört protokoll på tredje projekt. Mailar kvalitet för info, provtagning avslutad ok.
09.35 Ringer jag tf PL och meddelar att han håller i möte 12.30.
09.40 ringer jag produktionschef 2 och meddelar att han måste signera akut under eftermiddagen, får mötesschema.
09.52 Kommer farmaci förbi och gnäller om innehållet i protokollet som borde ha blivit färdigt i torsdags.
10.08 Kommer produktionsteknik förbi och gnäller om att protokollet inte är klart än och jag bokar möte 14.00 eftersom de inte är överens och jag har en ny QA från kvalitet för att ersätta den som åker skidor.
10.20-11.20 Diverse utskrifter.
11.27 Jag och kollegan går ner till lunchen. Det går ganska bra, jag blir bara stoppad av en gruppchef, en produktionsplanerare och en tekniker som vill utbyta tankar. Vid kaffemojen efter lunchen kommer produktionssupport och meddelar resultat från en annan grej.
12.30 Möte. Nu är det TVÅ fel vi har att slåss med. Jaja, vi löser det.
13-14 vilt skrivande och printande.
14-14.53 Förhandling, korrigering, print, montering med bilagor och godkännande av två dokument i rasande fart, får klampa in och störa produktionschefen i det "allra heligaste" mötesrummet för styrelsen only.
15.00 Mannen ringer och meddelar att han har 40 graders feber MED Ipren och måste få däcka snart. Troligen influensa.
15.15-15.50 Laddar ner underlag till de dokument jag måste färdigställa tills i morgon, ringer kemist och mikrobiolog och varnar om aktivitet i morgon. Ringer instrumentering och bokar testinstrument till onsdag, ringer frisläppning som inte kunde komma på mötet och meddelar dagens bekymmer, meddelar produktionsdokumentation att förbereda ny ändring och godkännande av sitt shit molto rapido när vi är klara.
Jaha, det var den dagen. Gud hjälpe mig om jag får influensa innan onsdag, för vi är redan tre man korta av sex...