• Pejo

Svetlanas Fanclub

Jag summerar hittills:

Skånesugna:
    Vero, Mejram, Fru H, Marika

Skånetveksam :
    Mumu

Nä ingetting bestämt hittills!
    Tänkte höra lite efter era önskemål gällande datum osv.

Själv förmodar jag att om vi ska åka någonstans så blir det tidigt i juni. Sedan har vi en helg inbokad den 19 juli övrig tid på sommaren är ouppbokad förutom att vi kommer jobba en del, men det kan man ju oftast lösa på mitt jobb.

• Pejo

Tittar in i Bimsans tråd - märks att du är hemma mkt! Trevligt!!

Själv är jag med hemma idag över en vanlig förkylning, men den har däckat mig! Mun, läppar, inne i munnen, under näsan är täckt med förkylningsblåsor! De kommer så fort jag är under nivå.
    Det är så otroligt tråkigt!!!!

Idag ska jag dock fuska lite eftersom att jag fått en kallelse till dietisten, fick det erbjudande hos BM o tänkte why not - så kanske man slipper gå upp lika mkt denna gången. Så dit ska jag kl 13.

Försökte jobba lite hemifrån men fick inte det att funka så tänkte gå o slänga mig lite i soffan o softa, det är jag värd även om huset verkligen ser skit ut. Leråker inne som ute fullt med hundhår, leksaker o andra prylar. Det får helt enkelt vara tills jag fått upp huvudet över strecket igen.

Kram på er!

• Pejo

Jag summerar hittills:

Skånesugna:
    Vero, Mejram, Fru H, Marika, Bimsan, Marajjah

Skånetveksam :
    Mumu

Ni som är sugna får gärna komma med datumförslag.

• Pejo

Lördag 7 juni:

Frugan och mejram

Lördag 14 juni:

Frugan och mejram

En väldigt intressant fråga är ju om värdinnan är kan dessa datum också

Bara vi planerar så funkar det nog, 14 juni är nog bättre eller 31 maj. Vi funderar lite på om vi ska åka till Ungern i början av juni, men inget bestämt än. Då är vi borta en vecka så det bör funka med någon av datumen ändå.

• Pejo

Lördag 7 juni:Frugan och mejramLördag

14 juni:Frugan och mejram, Pejo

Pejo skrev 2008-02-28 10:13:15 följande:
    Lördag 7 juni:Frugan och mejramLördag 14 juni:Frugan och mejramEn väldigt intressant fråga är ju om värdinnan är kan dessa datum också Bara vi planerar så funkar det nog, 14 juni är nog bättre eller 31 maj. Vi funderar lite på om vi ska åka till Ungern i början av juni, men inget bestämt än. Då är vi borta en vecka så det bör funka med någon av datumen ändå.
  • Pejo

Självklart är herrarna inbjudna, vem ska annars ta hand om alla barnen när vi är inne i djupa diskutioner

Lite skämt, men självklart är hela familjen medbjuden, håll dock era hundar hemma- om det går vill säga.

Funderar lite över om alla som kommer skulle ta en tur till Ystads Djurpark - där finns ställen att grilla på. Stora ytor för barnen att leka på o även badland ifall vädret skulle bjuda på sådana intressen.

VI kan såklart med bara vara härhemma hos oss med om det finns viljor som inte diggar djurpaker - det tar ca 15-18 min att köra dit från oss.

• Pejo

Det kan vi ju även självklart diskutera efterhand.

Ett tips för er som planerar någon övernattning. I Malmö finns Ibis hotell som tydligen har familjepaket med 2 rum intill varandra för runt 700:-/natt. Vet inte ifall det är någon dörr mellan rummen, men det kan man ju fråga om.

Annars närliggande orter är ju Svedala, Trelleborg, Skurup, Ystad o Malmö - De orterna når man inom 30 min från oss (vissa såklart snabbare).Tältning kan ordnas i vår trädgård ifall det inte är en blöt juni.

Vi kan ev ordna några sovplatser för en/två familj/er eller så om det behövs. Vi har inte jättestort hus, men allting går!

• Pejo

Bimsan:

Skithäftigt!

Jakob identifierar ut vissa bokstäver - typ där är ett K , där är ett J men def inte sätta ihop o läsa o han kan inte alla än heller.

Tuva 77: Falsterbo är jättefin o mysigt, ligger ung 1h bilkörning från oss. Vi har pratat om den 14 eller 15 juni.
    Förstår ifall din kompis verkligen är förtvivlad... shit det var verkligen lång övertid... hoppas att bebisen kommer ut nu någongång.

• Pejo

Fru H; mitt hjärta värker för Simon med... det är inte lätt med saknad... det är inte lätt att bota heller. När Peter är på sina resor så försöker vi vara väldigt tydliga med när han verkligen kommer hem o om han kommer hem när de sover så säger vi alltid att vi går upp o pussar o kramar dem i när de sover, men visst...
    Visst frågas det o det märks att det saknas någon i familjen, det är inte lätt...

• Pejo

Vi tränar inte heller bokstäver är av samma princip att det kommer när det kommer.

Ja du, Fru H, klassproblematiken är ju främmande för mig i den situationen, så tyvärr har jag verkligen inga bra råd eller tankar att komma med.

Idag är jag så supertrött! Jakob o Joel vaknade redan 05,30 - somnade om - men då kunde ju inte jag sova... pust o stön...
    Känner för att ta mig hem o gå en runda i det tjusiga vädret -2° o 2-3 cm snö o strålande blå himmel med sol... Det borde ju göra en pigg, men är fast framför datorn ett par timmar till iaf.

• Pejo

Jag unnar dig verkligen att bli vuxen Vero

Hoppas att det går bra trots all frustration....

• Pejo

Hos oss kvällsfikas det o äts middag.
    Typ middag vid 17,30 o välling eller kvällsfika vid 19.

Mumu du tror inte det är en period då, med middagen? Jakob har varit lite sådan nu, men vi har inte gjort någon affär av det utan han har fått äta det han vill. Däremot börjar middagsätandet komma igång igen. Det märks dock när mellisen varit extra god hos dagmamman.... då är det inte mkt mat som kommer in...

• Pejo

Nja, gillar Carola som artist o sångerska, däremot så lyssnar jag aldrig på vad hon säger annars.
    Min stora favorit Sibel gick vidare o det är jag glad för, vilken otrolig röst o total koncentration på scen, härligt. Däremot gillar jag inte speciellt mkt henne utanför scen, men hon är ju ganska ung så det kan ju ändras.

• Pejo

Börjar det snart bli dax för ny tråd igen?

Svar på tråden Svetlanas Fanclub