• Fru H

Svetlanas Fanclub

Mumu, så du har begåvats med en klättrare, du med.. Jag har börjat vänja mig nu, att Liv är överallt mest hela tiden. Att klättra upp i våningssängen gör hon numera lätta och ledigt, det går fortare för henne än för Simon.. Så, hjärtat i halsgropen, jag fattar precis..

Hoppas det blir ett dejligt kalas i morgon Bild på tårtan sen, hoppas jag?

Kvack, kvack, kvack. Så säger ankan.
  • Fru H

GRATTIS till Milla på ettårsdagen! 

..och vi kommer också gärna till Skåne! Helst efter mitten av maj, då är maken klar för "säsongen" och jag får garanterat med mig honom, vilket jag gärna vill på en så pass lång resa.

Första dagen i sista veckan före sportlovet och frågetecknet hänger fortfarande i luften om jag ska komma tillbaka efter sportlovet eller inte. Jag blir snart irriterad, och det märks på eleverna att det börjar bli oroligt i leden. Inte konstigt alls, allt är ju provisoriskt känns det som. Det har varit ovisst vem ska vara deras nya lärare i flera veckor nu. Är situationen densamma i slutet av veckan lär ni se mig klart irriterad här

Träning, äntligen har jag kommit igång igen! Maken och jag sprang och simmade i torsdags och fredags, och så sprang vi i går och idag ska jag gå på gympa. Jisses så skönt det känns att stärka lite rygg och magmuskler, om än så lite. Mirakelkur för hållningen..

Lycka till med träningen du med, Vero!

• Fru H

Mumu, ja jättestörande Och jobbigt för barnen, det börjar märkas ordentligt nu. Idag haffade jag rektorn på språng igen och han har fortfarande inga besked att ge... *suck* Allt hänger på en barnledig som ska tillbaka men jag menar herregud, hur svårt kan det vara egentligen? Jag sa till rektorn att jag gärna ringer ansvarig personalman och skyndar på processen, men se nej, det kunde jag inte göra. Arslet ur vagnen önskar jag att denne rektor får, och framför allt, att han har vett att stanna till ordentligt när man pratas vid. Just nu känner jag verkligen irritationen växa över denne man  

För ja, jag vill!

Maken storstädar huset. Han har varit ledig i två dagar och har gjort en jätteinsats här. Jag är sååå tacksam att han tog tag i att städa avloppet under badkaret, för där har jag vetat länge att vi behövt städa men faktiskt ignorerat.. Bläää. det värsta jag vet i städning

Middagen kallar.. See ya!

• Fru H

Jo79, haha, jag känner igen det där! Liv var beräknad till den 2:a augusti, Simons födelsedag är den 8:e, men så kom hon till slut den 13:e. Men det var svettigt under tiden Grattis till lyckat ul!

Och grattis till Edma, här också!

Oj så många på jäsning nu! Jag blir ju sugen jag med

• Fru H

Grey´s! och Men in trees, och Top Model, varvat med Grey´s.. Just det, det var så här stressigt det var på onsdagar! *bråttom nu i så fall*

• Fru H

..och den här frugan tittar in glad som attan och berättar att jag nu fått jobb, på riktigt! Eller ja, vikariatet tills i juni jag tjatat om här, men dock, tills dess har jag ett jobb! Och jag är verkligen jätteglad!

Och i skolan idag ville eleverna göra kort till varandra, såna där alla får skriva en positiv kommentar/en komplimang i varandras kort, så det gjorde vi. Och så ville flera skriva i mitt kort också, det jag hade gjort som prototyp, och det värmer ett lärarhjärta kan jag säga, när de skriver att de tycker jag är en bra lärare, bra på att lära ut, snäll och omtänksam. Och framför allt för att de gjorde det spontant, jag var inte med i kortskriveriet själv (känner dem inte tillräckligt väl för att det skulle kännas rättvist för alla)

Det är en BRA dag idag

Puss och kram på er alla!   

• Fru H

Tack, Tuva!

Nä börsmäklare, det låter stressigt Och spekulera på börsen ska man nog göra med pengar man både kan ha och mista, om man ska kunna sova gott om nätterna

*trallar vidare, efter att maken kom hem med både blommor och choklad* Det ÄR en bra dag idag!

• Fru H

Vero, vad knepigt med det där med killen och närmandena. Hade det varit jag hade jag nog legat lågt och ignorerat det. Kanske, om det blev tillfälle, sagt ifrån vid ett specfikt tillfälle då en hand hamnar där den inte ska vara, och då om just den händelsen. Det kan man ju göra hurtigt och skämtsamt och på så sätt markera att det inte går en förbi obemärkt.

Jag vet inte, som sagt: knepigt. Desto roligare med vägvalen du tycks stå inför! Lycka till med dem.

Bimsan, din svärmor är nu officiellt nominerad för titeln "Decenniets mest mest osmidiga och minst lyhörda människa". Och undrar du inte snart hur mycket "Dolda kameran"-material som behövs innan man har tillräckligt för att skapa ett nytt humorprogram för TV?!

Häromkvällen nattade jag Simon i hans säng. Jag klappade honom på kinden och sa:
    "Du är min ängel"
    "Nääe" sa han.
    "Jo, du är min ängel och jag älskar dig!" sa jag.
    "Nä" sa han. "Jag är en polis"

Det var han också. Han hade sin polispyjamas på sig. Idag frågade jag honom om han fortfarande var polis. Han tittade ner på sin helt vanliga tröja. "Näe, det är jag inte", svarade han. Såklart, vad dum jag var som ens frågade 

• Fru H

*bokar genast en biljett till Helsingborg för att besöka affären och få ännu mer inredningstips och inspiration*

NOOOOOOT!! Herregud, det där går ju inte ens att skratta åt, det är ju bara äckligt.

• Fru H

..och här är vi förvånansvärt friska

Mejram, jag tänkte komma förbi er i helgen och hämta "paketet" (nu tror folk att vi är knarkkurirer eller nåt) och undrar om söndag är ok? Förutsatt att den eventuella magsjukan inte härjar än då Stackars Linnea! Och er! Vilken mardröm att vara med om, på tåget!

Bimsan, hoppas du klarar dig från influensan!

Jag har massor att ordna med idag, först och främst ska vi åka och klippa Simon och sen har jag lovat lunch på stan. Jag vill köpa lite papper och scrappa ett kort till den nyfödda bebisen i bekantskapskretsen (eller, ja, i praktiken till hennes mamma ) och så måste vi hitta en present till barnet också. Förhoppningsvis somnar lLiv i vagnen någon gång under dessa aktiviteter (men under lunchen är det ingen risk  ) annars får vi en ansträngande eftermiddag. Hennes humörsvängningar de senaste dagarna har varit omfattande.. Jag ska också försöka få tag i läraren som hade klassen som nu är min och dessutom jaga biljetter till en dockteater på torsdag, som jag gärna skulle vilja ta med barnen på.

Fast jämfört med Bimsan gör jag ju ingenting om dagarna och min tillvaro liknar mest semester

Svar på tråden Svetlanas Fanclub