Jaha nu har man släpat sig och veckohandlat, jag totaldog i affären, hela skallen slutade fungera för jag orkade inte bära nåt, det sa kroppen ifrån direkt på. Mannen är också spak fortfarande och vi har momentant löst svinkoppekrisen med fem minuter godisklubba för att få lov att tvätta med sprit och byta kompress på såret.
Och mitt i allt detta ska en tre gånger uppskjuten möhippa äga rum idag. Min kompis/kollega är också sjuk hela familjen, förra veckan var det streptokocker och nu ny förkylning igen, så hon kommer inte. Arrangören är lite oorganiserad så när jag talade med henne visste hon inte hur mpnga som skulle komma, bar att det inte blev många. Men mamman med tre månaders hjärtbebis som varit supersjuk skulle inte komma, bra så riskerar jag inte att ta livet av nån i alla fall om jag släpar mig med till middan, för annars är det nästan ingen som kommer!
Och så bad jag arrangören jaga en annan kompis till oss, som inte hört av sig alls. Och sen ringer hon mig två minuter senare och förklarar att hon har inget bättre skäl att skippa än att hon inte känner för det och vill cocoona med familjen.
Okej, ibland känner man så, men om jag kan köra sex mil för att äta en middag och betala för aktiviteter som jag inte kan vara med på trots att jag är svag som en kattunge så kan väl hon köra 1 mil tycker jag så att inte bruden känner att vi alla struntar i henne...
Bruden är alltså ganska ny i gänget också, så då har man ju inte åratal av lyckliga aktiviteter och grejer bakom sig att falla tillbaka på när det strular och vi har som sagt redan flyttat detta tre gånger (!).
Så efter lite velande skulle madam cocoon dyka upp till skivinspelningen, den skippar jag faktiskt för att sjunga idag vore kvalificerad tortyr. Men man borde väl för farao inte kunna smitta efter sex dygn om man inte är snuvig och nyser vätska omkring sig, eller? Och jag tror att jag skulle kunna uppskatta en italiensk middag ikväll om jag knaprar några mucosangin emellanåt.