• Analoga

Någon som varit på enskild seans?

Jag funderar starkt på att gå på en enskild seans, men jag har lite funderingar kring det:

1. Hur kommer man i kontakt med ett medium som gör såna seanser?

2. Hur går det till? Måste man vara själv eller får man ha med sig tex sambo som stöd?

3. Jag själv har aldrig sett eller varit i kontakt med några andar någonsin; finns det någon risk att man så att säga "drar åt sig" andar när man är med om en sådan seans, så att det kan börja hända övernaturliga saker hemma. Att man så att säga "öppnar kanalerna" - för det vill jag verkligen inte. Jag skulle bara vilja ha kontakt med några avlidna anhöriga under seansen.

Någon som kan förklara hur det går till?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-16 12:21:19:
    Glömde en sak: Hur mycket kostar det?

• Svar på tråden Någon som varit på enskild seans?
  • Body Mind Soul

På en seans så samlas folk som presis som du önskar kontakt med de som gått över på andra sidan. Att du skulle dra "hem" någon efter en seans tror jag inte på, seansen sköt genom ett medium som presis under en sittning används som ett "verktyg" för att föra fram information och att den döde skulle "hoppa" över till dig låter osanolikt.
    En annan viktig sak som jag brukar förklara för mina klienter som oroar sig över detta är att du alltid har de som gått över på andra sidan hos dig :) de finns där för att se om dig men de visar sig inte om de inte är välkomna att göra det, de flesta har heller inget behov av att du ska känna av dem om det inte är något speciellt som händer i ditt liv och de försöker uppmärksamma det. kanske är det så att någon av dem vill ha din uppmärksamhet just nu eftersom du är nyfiken och känner dig dragen till en seans :) gå på en och se vad som händer. Du behöver inte vara rädd, de på andra sidan är inte ute efter att "skrämmas" :)

hoppas det gav någon slags tröst :)

• Analoga
    Body Mind Soul skrev 2007-12-17 10:15:59 följande:
    På en seans så samlas folk som presis som du önskar kontakt med de som gått över på andra sidan. Att du skulle dra "hem" någon efter en seans tror jag inte på, seansen sköt genom ett medium som presis under en sittning används som ett "verktyg" för att föra fram information och att den döde skulle "hoppa" över till dig låter osanolikt. En annan viktig sak som jag brukar förklara för mina klienter som oroar sig över detta är att du alltid har de som gått över på andra sidan hos dig :) de finns där för att se om dig men de visar sig inte om de inte är välkomna att göra det, de flesta har heller inget behov av att du ska känna av dem om det inte är något speciellt som händer i ditt liv och de försöker uppmärksamma det. kanske är det så att någon av dem vill ha din uppmärksamhet just nu eftersom du är nyfiken och känner dig dragen till en seans :) gå på en och se vad som händer. Du behöver inte vara rädd, de på andra sidan är inte ute efter att "skrämmas" :)hoppas det gav någon slags tröst :)
    Tack för ditt svar! Det jag närmast tänkte på var en enskild seans. Det du förklarar är storseans, eller hur?

Vad intressant det lät det du skrev ang att kanske någon vill ha min uppmärksamhet just nu eftersom jag känner mig nyfiken och dragen till en seans! Har du erfarenhet att det kan vara så; att de har något speciellt de vill framföra när en person känner sig dragen till en seans?

Är du medium själv? Brukar du ha enskilda seanser?

Förlåt om det blev 20 frågor, hoppas du orkar svara
  • Body Mind Soul

:) Ja ibland läser jag lite som jag vill. Jag jobbar deltid som medium, du kan kolla på min intro sida där finns länk till min hemsida där jag försöker beskriva hur jag jobbar med privatsittningar som är dessamma som seans som du skrev.

Jag har haft klienter som kommit och inte riktigt vetat varför, men att de känt det som att någon vill säga dem något. Det är jätte indviduelt hur olika mediums jobbar. Jag har gått memdiumutbildning med Terry Evans för att jag ville få ha en mentor som arbetat länge inom mediumskap för att lära mig de olika koncepten, och det var givande och lärorikt.

Kolla runt lite på din ort efter medium, de bästa brukar vara att det är någon som är rekomenderad.

Våga vara nyfiken, det breddar en människa :)

Svar på tråden Någon som varit på enskild seans?