• Familjen G

Uppsala fikamammor del 3

Här har vi nu den nya tråden med rätta listan i början!

Sunelina
    (Tess) Casper 16 oktober-06
    Airi (Nora): Irma 16 september-07
    Sture05 (Johanne): Isak 30 Juli-05 och Lilly 17 September-07
    Kryckan: Amanda 28 juli-05 och Lucas 30 september-07
    Helena1981 (Justina): Alexander 2 oktober-07
    Tinsa (Sara): Agnes 20 Augusti-06 och Elsa 8 Oktober-07
    Trogga (Jenny): Beatrice 10 September-06 och Agaton 9 Oktober-07
    Loly: Alvin 21 november-05 och Beata 20 oktober-07
    Majsan801 (Maria): Oliver 21 Oktober-07
    FruÄdel (Tess): Tindra Sofie Maj-05 och Siri Felicia 28 Oktober-07
    Trullsan: Melvin 27 juli-05 och Ida 7 november-07
    PernillaS: Arvid 14 april-06 och Nora 7 november-07
    Båt (Alexandra): Sebastian Juni-06 och (Charlie) 8 november-07
    Familjen G (Fia): Linus 24 Februari-06 och Felix 15 November-07
    Jolo (Johanna): Filip 21 Mars-06 och Alice 20 November-07
    *Mamma till 2 fina pojkar, Linus Februari 2006 och Felix November 2007!*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 14:16:35:
    Det var inte hela listan ändå... Vår fina trådstart sket sig men det blir bra ändå!

Sunelina (Tess): Casper 16 Oktober-06
    Mariellan (Marielle): Emanuel 16 April-05 och Tuvalie 17 April-07
    Airi (Nora): Irma 16 September-07
    Sture05 (Johanne): Isak 30 Juli-05 och Lilly 17 September-07
    Kryckan: Amanda 28 Juli-05 och Lucas 30 September-07
    Helena1981 (Justina): Alexander 2 Oktober-07
    Fluffmoln (Jahnavi): Emrik 4 Oktober-07
    Tinsa (Sara): Agnes 20 Augusti-06 och Elsa 8 Oktober-07
    Trogga (Jenny): Beatrice 10 September-06 och Agaton 9 Oktober-07
    Loly: Alvin 21 November-05 och Beata 20 Oktober-07
    Majsan801 (Maria): Oliver 21 Oktober-07
    FruÄdel (Tess): Tindra Sofie Maj-05 och Siri Felicia 28 Oktober-07
    Trullsan: Melvin 27 Juli-05 och Ida 7 November-07
    PernillaS: Arvid 14 April-06 och Nora 7 November-07
    Båt (Alexandra): Sebastian Juni-06 och (Charlie) 8 november-07
    Familjen G (Fia): Linus 24 Februari-06 och Felix 15 November-07
    Jolo (Johanna): Filip 21 Mars-06 och Alice 20 November-07
  • Svar på tråden Uppsala fikamammor del 3
  • FruÄdel

Hejsan flickor!

Var iväg hela famlijen och handlade sista julklapparna idag utan att bli ihjäl trampade, phu! Men det var nära ögat några gånger
    De stora klapparna till barnen blev mickis kök till tindra, den med diskho till. Siri får ett babygym som hette Rainforest eller ngt liknande med en stor giraff, spegel och grejor.
    Blir nog bra tror jag!!!

Jag och markus köper inget åt varandra i år, kanske köper ngt gemensamt efter jul när hysterin har lagt sig.

Gjorde "Stures julmustkyckling" idag, med ris eftersom vi inte har ugn, funkar det med!

Jag är oxå sugen på fika i mellandagarna, men tindra är hemma så det beror lite på vart det blir för vår del.

• Trogga

Skickade iväg killen att köpa ved. Bea fick inviga sin nya overall. Gissa hur många som nu kommer fråga vad pojken heter, blå overall och blå mössa.

• Kryckan

Imorse vaknade jag med feber, helt sänkt. Hade då 38,2 (min normaltemp är 36,5) och proppade i mig avledon. Sen sov jag länge imorse och tokdäckade mitt på dagen och sov djupt. Efter det känns det bättre och inte fått ny feber. Känner inga andra symptom än huvudvärk och trött i kroppen. Får se om det blir nåt mer eller om jag lyckades mota bort det genom att vila så mycket.
    Vore ju så trist att bli sjuk till jul i år igen, jag som väldigt sällan är förkyld/sjuk. Men nu mår jag alltså bättre med undantag för huvudvärk och tung i kroppen (som man ju blir efter att ha haft feber).

Jag har också gjort kolan, en sats naturell och en sats med lime.. jädrans vad god den med lime var dock blev det inte bara 50 kolor som det stod, jag fick ihop närmare hundra på båda sorterna så det är troligen tänkt att vara jättestora bitar. Föredrar små jag, så kan man ta flera istället. Tog enorm tid att slå in alla i smörpapper, men fint blev det!
    Ska imorgon göra en halv sats rockyroad och lakritstryffel.
    Ska fylla små brickor med alla sorters hemgjort godis + saffransbiscottin och sen vira in i cellofanpapper och ge bort till värdar/värdinnor där vi ska fira jular, istället för blommor och choklad.

Väntar nu på hemkörning av en kebabrulle.
    Ohhh om jag inte misstar mig är bilen här nu.. *mums*

God Jul på er!!

• Trullsan80

När vi åt stures kyckling så hade vi kokt potatis ena dan och pasta till resterna dagen efter. Det var gått med både och där oxå, så det verkar ju fungera till allt.

Tänkte oxå lägga in en påminnelse till er som vill vara med på våran telefonlista och inte ännu har inboxat några telefon och mail uppgifter så skicka dem så fort som möjligt så försöker jag få listan klar nu till julhelgen. (skickar den endast till dem som lämnat uppgifter.)

Till er som ser detta sent och vill vara med så skicka in i efterskott så kompletterar vi listan.

Har idag klätt granen, det blev genast mycket mer jul här hemma och nu snöar det även lite ute.

• Trogga

Just hemkommen från barnakuten A hade 39,1 i feber, och alvedon ska man inte ge utan läkares medgivande innan de är tre månader. Han är visst magsjuk, inte konstigt att han bajsade som han gjorde idag

• helena1981

Sture:: Vilken fin vägg ni fick!! Tapeten var suupersnygg!! Och skänken som står under var verkligen fin. Letar typ efter liknande. Ska sätta igång och gå på auktioner i vår har jag tänkt.

Kryckan: Låter som den förkylningen jag fick. Började med feber och lite ont i halsen och sedan följde en jätteförkylning. Hoppas att du slipper jätteförkylningen.

Jag ska ge mig ut och köpa jugransfot idag. De var helt slut på Coop igår. Jag varnar för trängseln på Gränby centrum!!! Helt galet mkt folk och ni som har bil kommer ha svårt att få parkering!!

Nu ska jag njuta av frukosten och sedan göra mig i ordning för dagen!

Alexander 071002
  • helena1981

Jag kommer ock så att kunna ses i mellandagarna efter annandagen.

Trogga: Stackars er, ni har ju varit sjuka nu i öven en månad ellerhur?? Hoppas A är bättre nu!

Alexander 071002
Svar på tråden Uppsala fikamammor del 3