• Anonym (ica)

Ica-checken? Använda?

Skäms extremt för denna situationen så jag är anonym.

Månaden har varit ett helevet. Både psykiskt och fysiskt, mest psykiskt.

Är rökare och nu är pengarna nästan slut, har 20kr kvar. Prio ett är ju självklart mat så det var det som handlades hem för sista hundringen.

Sitter nu med nerver som är på väg ner i bottnen totalt.
    Hittade min Ica-check i plånboken. Kan man använda den till att köpa cigaretter? Tänkte om det kanske är undantag och att man inte kan använda den till det Fundersam

• Svar på tråden Ica-checken? Använda?
  • Silverkatten06

Tror att du kan använda den till vad som helst på ICA..

• Mamma till Alva o Melker

en kan du köpa vad som helst för... det är inget pinsamt att handla för den, det gör jag jämt.Skrattande 

• MRS  X

Ja det skall du kunna.
    Tänk bara på att du måste handla för hela beloppet på checken för de ger inte tillbaka pengar på den.

• Anonym (ica)

Nej inte pinsamt att handla för den, det brukar jag också göra. Men just att pengarna är slut och att allting är kaos känns väldigt jobbigt att gå ut med.

Känner många här inne och har visat upp en fasad utåt sett mot andra. Vore hemskt om det kom ut såhär hur det egentligen är.

Men då gör jag ett försök på Ica i morgon. Tack för hjälpen

• starless

Jobbar på Ica och du kan definitivt använda den som delbetalning för ett paket cigg. Vi i kassan tycker bara det är trevligt med bonuscheckar (visar ju att man handlat mycket) så du ska absolut inte skämmas.
    Kram på dig.

• KisseNova

MRS X skrev 2007-12-16 19:02:40 följande:

Ja det skall du kunna.Tänk bara på att du måste handla för hela beloppet på checken för de ger inte tillbaka pengar på den.
    Jag jobbar på Ica och har haft kunder som inte köpt för hela beloppet, dom får då resten av pengarna tillbaka.

Klart att du kan köpa enbart på ica-checken, den visar ju bara att du handlar ofta på ica och det är inget skamligt att visa fram
  • Anonym (ica)

Okej. Tack så mycket för hjälpen. Då vet jag att dessa 3 ciggen inte blir de sist just nu iaf Lugnade huvudet lite.

Jag funderade mest på om de kanske var spärrade så att man inte bara kunde köpa cigaretter/snus med dom. I och med att dom varorna inte ger poäng på ica-kortet.

Men puh vad skönt

• Anonym (Prioritera)

Du har inte tänkt på att om du slutar röka så sparar du en massa pengar varje månad och kanske slipper käka smulor???
    Men det gäller att prioritera vad man tycker är viktigast, cigg eller mat?

• Anonym

jag får poän även när jag köper cigg men inte när jag köper frimärken..här e de så att man får inga opengar tillbax om man inte köper för hela belopet
    Anonym (ica) skrev 2007-12-16 19:28:12 följande:

Okej. Tack så mycket för hjälpen. Då vet jag att dessa 3 ciggen inte blir de sist just nu iaf Lugnade huvudet lite. Jag funderade mest på om de kanske var spärrade så att man inte bara kunde köpa cigaretter/snus med dom. I och med att dom varorna inte ger poäng på ica-kortet.Men puh vad skönt
  • Anonym

Men hon skrev ju för bövelen att hon köpte mat för den sista hundringen. LÄS!

Anonym (Prioritera) skrev 2007-12-16 20:04:34 följande:

Du har inte tänkt på att om du slutar röka så sparar du en massa pengar varje månad och kanske slipper käka smulor???Men det gäller att prioritera vad man tycker är viktigast, cigg eller mat?
  • Anonym (Prioritera)

Fast om hon inte köper cigg resten av månaden så kanske hon har mer än 20kr kvar menade jag. Hon har prioriterat fel under månaden enligt min mening.

• Anonym (ica)

Nja inte helt fel prioritering ändå. Blev några fler julklappar till sonen än vad som var tänkt. Och en flytt med dubbelhyra och lagning av bil tog också på ekonomin. Sånt har man inte varje månad.  Sålänge det inte är såhär varje månad så anser jag inte att jag behöver bry mig värst mycket.

Anonym (Prioritera) skrev 2007-12-16 20:13:11 följande:
    Fast om hon inte köper cigg resten av månaden så kanske hon har mer än 20kr kvar menade jag. Hon har prioriterat fel under månaden enligt min mening.
Svar på tråden Ica-checken? Använda?