• ludicrous

Har knappt något hår. Kan man få det att växa snabbare?

Min tjej på två år ( i januari) har knappast något hår :( i virveln på huvudet blir det någon decimeter om man drar ut det, men som sagt, det ligger snurrat i virveln. Sen i bakhuvudet har hon typ skavt av allt ( ni vet som spädisar gör) så där är det typ 2 m långt och frissigt.. kan man inte få håret att växa snabbare eller nåt..?

• Svar på tråden Har knappt något hår. Kan man få det att växa snabbare?
  • Tigertofflan

Nej, du kan inte få håret att växa snabbare.

• premisar

Det låter kanske inte så kul på en tjej.
    Men prova raka av det. Så gjorde vi på lillkillen för vi hade hört att det blev bättre fart på det när "bebishåret" försvann. Vi kan inte säga emot det ryktet. Idag (3 år) har han jättetjockt hår.

• ejja81

ja toppar man håret växer det ju bättre,,hm fråga en frisör dom borde ju veta,,,men kanske inte så kul å raka av det lilla hår som finns,,,,

• Tonx

Nej, man kan inte få håret att växa snabbare, men om man sköter håret och toppar regelbundet så blir det fint tillslut.

Har också en 2-åring med liten hårväxt. Vi har toppat det regelbundet och nu börjar hon få rätt bra kvalite på håret.

• Mylla

Jag har inte heller så värst mycket hår för min ålder. En gång var det en frisör som sa att jag skulle sova på sidenörngott för att inte håret skulle skavas av. Jag har väldigt tunna hårstrån. Fast jag gjorde det aldrig för jag tycker inte om såna lakan. Fast det kanske hade hjälpt, något hårstrå mer på huvet.

Svar på tråden Har knappt något hår. Kan man få det att växa snabbare?