Ahrg!! Min katt kissar inne!!!
Hej Alla!!
Typiskt, irriterande, f*n och hans moster! Vår mysiga och fina kattflicka på tre år har plötsligt börjat kissa inne! Det började med att hon kissade på SONENS FÅTÖLJ (det kanske var ett par månader sedan). Sen var det ett uppehåll ett tag - så kissade hon i en KASSE MED REN TVÄTT! Sen i SOFFAN, sen I VÅR SÄNG...NÄR VI LÅG DÄR..TVÅ GÅNGER!! Äckligt! Det är inte fråga om att skvätta lite för att revirmarkera eller så - hon kissar verkligen allt hon har i blåsan. Luktar ju inte hallontårta direkt...Vi har tvättat allt hon har kissat på med ett medel som heter Piss-Off från djuraffären.
Varför??
*Vi har inte möblerat om
*Hon är kastrerad för två år sedan
*Det har aldrig hänt tidigare
*Ingen förändring i familjen (sonen kom för 1 1/2 år sedan.
Vi råkade byta kattsand för ett tag sedan (förpackningarna hade ett nytt utseende och jag tog fel) Det var en sand med grövre korn men vi har bytt tillbaka till det gamla och idag kissade hon en skvätt i sängen och sen kom vi på henne att kissa i soffan.
Saken är den att vi ska resa iväg en vecka över jul o nyår till våra föräldrar. TÄNK OM HON KISSAR DÄR MED!?
Jag har läst att det kan hjälpa att begränsa kattens utrymme en vecka - alltså stänga in henne med låda o mat. Funderar nästan på att göra det medan vi är borta och fråga en granne om hon kan titta till henne en gång om dan. Känner mig grym när jag tänker så - tycker ni det??
Ska nog ringa veterinären i morgon med för att kolla upp om hon är sjuk eller nåt... hon verkar pigg dock.
VAD SKA JAG GÖRA?