• Anonym

Är det fint eller sexigt med tjejer som svankar?

Jag har alltid svankat ganska mycket, inget jag har tänkt på själv. Mina tjejkompisar däremot har ofta påpekat det och sagt åt mig att sluta svanka, stå ordentligt osv. Jag har fått många komplimnager från killar för att jag har putrumpa, men tjejkompisarna har varit snabba med att påpeka att det har jag inte alls, det är bara för att jag svankar så förfärligt så att det ser ut som att jag har det.

Men när jag beklagat mig för min pojkvän att jag går så "fult" så sa han att han tyckte det var skitsexigt med tjejer som svankar och att de flesta killar tycker det.

Så vad tycker ni? Fint, sexigt eller fult med tjejer som svankar?

• Svar på tråden Är det fint eller sexigt med tjejer som svankar?
  • Xarisma

Alltså, när du står eller när du nuppar? Svanka ska man göra när man kör typ doggystyle men när du står och går ska man vara rak i ryggen och har du putrumpa har du det OAVSETT svankning eller ej men du förstör ryggen om du går svankigt och står svankigt så inte att rekommendera Rak i rygg, ut med tuttar och in med magen och bak med axlarna

• Nyfiken gul

det ser oerhört tillgjort ut och är jättefult...

Det kan väl inte vara speciellt hälsosamt heller att hela tiden gå o svanka och påfresta på ryggen.

Jag stör mig när jag ser ett gäng tjejer ute på stan som går o svankar och vickar på rumpan som om dom gick på catwalk.. det ser inte naturligt ut , bara löjligt.

• Anonym
    Xarisma skrev 2007-12-16 20:49:34 följande:
    Alltså, när du står eller när du nuppar? Svanka ska man göra när man kör typ doggystyle men när du står och går ska man vara rak i ryggen och har du putrumpa har du det OAVSETT svankning eller ej men du förstör ryggen om du går svankigt och står svankigt så inte att rekommendera Rak i rygg, ut med tuttar och in med magen och bak med axlarna
    I alla situationer Har alltid gått så, min kiropraktor säger att det är pga mitt bäcken, alltså inget jag kan räta upp själv tyvärr. Vet att det inte är bra för ryggen, men eftersom jag inte kan göra så mycket åt saken så är det ju kul om det skulle anses snyggt iallafall
  • Anonym (tycker...)

Sexighet har ju pckså med utstrålning med att göra, det beror ju inte enbart på om man svankar eller ej. Jag tycker personligen att det beror på personen. En del ser rätt löjliga ut medan andra ser sexiga ut. Så det är svårt att svara ja eller nej på frågan, och det är ju klart att din pojkvän tycker att det är sexigt Samtidigt ska du kanske inte ta dina vänner på orden heller, de kanske är avunsjuka?

• Anonym

Det är kanske "fult" men killars tankar går kanske åt nasty-hållet när de ser det

• Nyfiken gul

jag ringde upp min make som är 44 år och frågade om detta och han visste först inte vad jag pratade om men när jag förklarade närmare så blev svaret att hos honom går naturlighet före allt annat. Han gillar inte tillgjordhet och skulle inte kommentera något sådant heller hos en tjej.

O det värsta han visste var att bara för att en kille faller för en viss sorts beteende så innebär inte det att alla andra tycker likadant och stör sig på tjejer som beter sig stereotypt oavsett vilken typ av kille dom stöter på ute på krogen.

Han sa mycket mer men det här var kontentan av frågan.

• Anonym

Nyfiken gul skrev 2007-12-16 20:58:17 följande:

jag ringde upp min make som är 44 år och frågade om detta och han visste först inte vad jag pratade om men när jag förklarade närmare så blev svaret att hos honom går naturlighet före allt annat. Han gillar inte tillgjordhet och skulle inte kommentera något sådant heller hos en tjej. O det värsta han visste var att bara för att en kille faller för en viss sorts beteende så innebär inte det att alla andra tycker likadant och stör sig på tjejer som beter sig stereotypt oavsett vilken typ av kille dom stöter på ute på krogen. Han sa mycket mer men det här var kontentan av frågan.
    Fast i mitt fall är det inte tillgjort eftersom jag inte gör det med mening
  • Nyfiken gul
    Anonym skrev 2007-12-16 21:00:49 följande:
    Nyfiken gul skrev 2007-12-16 20:58:17 följande: Fast i mitt fall är det inte tillgjort eftersom jag inte gör det med mening
    nä det är en sak och det tycker både han och jag. Är man skapt så så är man ...

Men sen finns ju ytterligare en skruv på det temat... Bara för att man är skapt så - så behöver man ju inte överdriva...

Tex dom som har stora bröst antingen naturligt eller via operation kan ju ibland brösta upp sig ännu mera bara pga det.. o det är överdrivet och blir bara fel...
  • Agapi

Ömh är ni inte alls medvetna om att de faktiskt finns folk som ÄR svankryggiga av naturen? Jag är jätte svankig, har ont av de, gått hos kiropraktorer och har inlägg i skorna osv för att få bukt med de, men de hjälper inte speciellt mycke. långt ifrån alla gör de för att "de är sexigt".

Personligen tycker jag absolut de kan se snyggt ut, men bara om man tydligt ser ryggen, dvs i något tajt linne eller bikini eller så. Skulle gärna slippa att vara svankig jämt och bara göra de när jag själv valde, för de gör jävligt ont efter 20 år.

• NizzY

jag har det precis som TS, svankande rygg på grund av bäckbenet... inte gå jag som en anka för det med rumpan puttas ju ut, sambon är helt besatt av min svank och min bak och tydigare har jag fått mycket koplemager för just midjan och svanken... och fram tills nu har ingen sagt att det ser tillgjort eller konstigt ut

Svar på tråden Är det fint eller sexigt med tjejer som svankar?