• Anonym

Är det fint eller sexigt med tjejer som svankar?

Jag har alltid svankat ganska mycket, inget jag har tänkt på själv. Mina tjejkompisar däremot har ofta påpekat det och sagt åt mig att sluta svanka, stå ordentligt osv. Jag har fått många komplimnager från killar för att jag har putrumpa, men tjejkompisarna har varit snabba med att påpeka att det har jag inte alls, det är bara för att jag svankar så förfärligt så att det ser ut som att jag har det.

Men när jag beklagat mig för min pojkvän att jag går så "fult" så sa han att han tyckte det var skitsexigt med tjejer som svankar och att de flesta killar tycker det.

Så vad tycker ni? Fint, sexigt eller fult med tjejer som svankar?

• Svar på tråden Är det fint eller sexigt med tjejer som svankar?
  • Anonym
    Agapi skrev 2007-12-16 21:05:26 följande:
    Ömh är ni inte alls medvetna om att de faktiskt finns folk som ÄR svankryggiga av naturen? Jag är jätte svankig, har ont av de, gått hos kiropraktorer och har inlägg i skorna osv för att få bukt med de, men de hjälper inte speciellt mycke. långt ifrån alla gör de för att "de är sexigt".Personligen tycker jag absolut de kan se snyggt ut, men bara om man tydligt ser ryggen, dvs i något tajt linne eller bikini eller så. Skulle gärna slippa att vara svankig jämt och bara göra de när jag själv valde, för de gör jävligt ont efter 20 år.
    Jag har också gjort allt för att gå normalt, men när jag försöker dölja svanken så ser det bara riktigt konstigt ut, det känns grymt onaturligt och kan inte gå ordentligt så
    Men jag tycker också det är snyygt ibland, iallafall bakifrån, men från sidan ser jag ut som en anke för magen putar ut mer när man svankar ju
  • Anonym
    NizzY skrev 2007-12-16 21:06:58 följande:
    jag har det precis som TS, svankande rygg på grund av bäckbenet... inte gå jag som en anka för det med rumpan puttas ju ut, sambon är helt besatt av min svank och min bak och tydigare har jag fått mycket koplemager för just midjan och svanken... och fram tills nu har ingen sagt att det ser tillgjort eller konstigt ut
    Kul med positiva responser
  • NizzY

mmm och dyra pengar få man spendera på en sån där "sxig" tajt trosa ju just för att dölja magen som putar ut på andra sidan

• Agapi
    Anonym skrev 2007-12-16 21:09:14 följande:
    Jag har också gjort allt för att gå normalt, men när jag försöker dölja svanken så ser det bara riktigt konstigt ut, det känns grymt onaturligt och kan inte gå ordentligt så Men jag tycker också det är snyygt ibland, iallafall bakifrån, men från sidan ser jag ut som en anke för magen putar ut mer när man svankar ju
    Ja de ser skummt ut, och är jätte jobbigt att behålla den ställningen (iaf för mej). Får lixom dra in rumpan under mej och spänna magen, vinkla ut knäna och gå på "utsidan av fötterna" för att bli "normal" (låter mycke knepigare än de är =P men de är där mina fel ligger och de är mycke att hålla i huvudet på en gång när man är van att gå på sitt vanliga sätt).

Tycker tvärt om att de är snyggast från sidan, om man har en väldigt platt mage, eftersom som du säger att magen putar ut extra när man svankar.
  • Anonym
    NizzY skrev 2007-12-16 21:14:47 följande:
    mmm och dyra pengar få man spendera på en sån där "sxig" tajt trosa ju just för att dölja magen som putar ut på andra sidan
    Inte ska vi använda trosor för att dölja putet, har du inte hört att killar gillar former? Put är väl också en form
  • Anonym (anka)

Har hört många killar som sagt att det ser tillgjort ut, och andra som sagt att det ser ut som svankiga tjejer är stora ankor! Aldrig hört något som tyckt det är sexigt eller snyggt, bara tvärtom. Men det är klart att ni tjejer med svank har killar som gillar svank (eller åtminstone säger att de gör det), annars skulle de ju inte attraherats av er, eller hur?

• Valkyriah

Jag kan tycka att det är fint,OM man svankar naturligt.

På kvinnor som gör det medveten ser det ofta bara töntigt ut.

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Agapi

Har faktiskt aldrig hört någon säga att de ser tillgjort ut innan jag läste denna tråden. Däremot är "grupperna" på porrigt (ett comunity) som rör svankbilder väldigt populära.

Har nog aldrig sett någon som ser onaturligt svankig ut irl, enbart på bilder. Men de kanske är för att jag ser mej själv varje dag och är van vid de.

• Anonym
    Agapi skrev 2007-12-16 22:42:44 följande:
    Har faktiskt aldrig hört någon säga att de ser tillgjort ut innan jag läste denna tråden. Däremot är "grupperna" på porrigt (ett comunity) som rör svankbilder väldigt populära.Har nog aldrig sett någon som ser onaturligt svankig ut irl, enbart på bilder. Men de kanske är för att jag ser mej själv varje dag och är van vid de.
    Jag har heller aldrig hört någon kille säga att svank skulle vara negativt heller, tvärtom, men de kanske har ljugit för mig
  • Agapi

haha ja kanske de. Fast isf har jag sett många ljuga online, söka efter bilder med mycke svank, säga de till folk som inte är svankiga osv.

Sen behöver de ju inte handla om att vara svankryggig ALLTID. Utan att de tycker att de är snyggt när tjejer svankar på bild. De är ju oftast de folk tänker på och då de syns mest. Annars har jag inte fått de kommenterat sådär mycke precis, mestadels under träning eftersom jag gör endel rörelser fel och belastar fel pga de.

• NizzY

kvack kvac då..... jag har varit en anka hela livet...och precis som whisperer aldrigt ens reflekterad över det och eftersom ingen har någonsin sagt någon egativt och jag har aldrig tagit killarnas åsikter på sånt där enorm allval när de ytrade sig över att de tyckte att det var sexigt.. ne svanken är inget jag tänker på alls överhuvtaget, har inga besvär med det heller, den bara finns precis som allt annat i min kropp och jag kommer ju som ett paket om man säger så... så aktaheras man av mig så tror jag inte är det enbart för svanken även om sambon är entiusiast

• Styrdans

En svank kan bidra till ett sexigt helhetsintryck tycker jag. Det finns ju annat som kan bidra också i och för sig men som ni andra säger, putet kan uppfattas lite inbjudande och det är ju sexigt.

• Häxan Jia

Jag är svankryggig som fan... Vilket gör att man får rätt ont i rygg och annat rätt ofta... Lite dyrt pris att betala för att anses sexig tycker iaf jag..

Nåja, iaf om jag ligger ner på golvet så kan jag utan problem ha bägge mina armar i själva svanken utan att direkt ligga på dom. Jag är skapt sån helt enkelt. Försöker trycka ut ryggen lite varje dag,räta och ha mig, de går per automatik faktiskt, just för att de är ett problem att svanka så mycket.

Hmm kan inte komma på om någon egetligen sagt att de är sexigt faktiskt. Men kompisar har ofta påpekat att jag har putrumpa och lite sånt när man går, vet ju inte om de beror på svanken eller om de bara e min natuligt breda röv som snackar

sak samma, de är jobbigt att svanka så mkt, de tycker iaf jag.

• Anonym

Häxan Jia skrev 2007-12-17 01:36:38 följande:

Jag är svankryggig som fan... Vilket gör att man får rätt ont i rygg och annat rätt ofta... Lite dyrt pris att betala för att anses sexig tycker iaf jag..
    Jo det är det kanske. Jag skulle aldrig rekomendera någon att gå så enbart för att vara sexig, men om man nu är byggd så av naturen så är det ju trevligt att ens "defekt" för NÅGOT positivt med sig
  • Ramonas

Jag eoxå svankig å viftar på häcken när jag går.. Men jag kan inte gå/stå på nått annat sätt heller... Skit jobbigt när man fick höra det av avundsjuka tjejkompisarskompisar... Man hörde ju typ, måste du gå å vicka så på röven hela tiden...

Det e ju inget jag väljer å göra, utan jag KAN INTE gå på annat sätt...

• StepByStep

Svankar man naturligt är det sexigt, men när fruntimmer försöker se ut som en löpkatta då börjar det bli lite väl för mycket. Jag har alltid varit lite svankig men inte har jag fått negativa kommentarer av varken tjejer eller killar pga de.  Tvärtom får jag säga. Ryggproblem har jag sluppit med än så länge iaf..

TS, dina kompisar kanske är avundsjuka?

~*~Esmeralda 050417 & en liten väntad med Bf 080621~*~
  • C Elegans

Jag var svankryggig i tonåren, precis som Häxan Jia beskriver så kunde jag utan problem få in båda armarna i svanken när jag låg på rygg på hårt underlag - och detta trots att jag var smal!
    Jag tyckte iaf både att svankryggigheten var besvärande för att jag lätt fick ont i ryggen och för att det såg fördjävligt ut, så jag ansträngde mig för att träna bort det, och det gick fast det tog tid och hård träning. Numera har jag aldrig ont i ryggen tack vare starka muskler och rätt hållning. Jag är också glad att slippa svankryggen eftersom jag tycker det är så otroligt fult med framåttippat bäcken och utputande mage som på småbarn. Som yngre undvek jag vissa typer av kläder för att det inte skulle synas, nu kan jag ha vad som helst på mig och det ser bra ut.

Om man vill behålla sin svankrygg för att man tycker det är snyggt eller sexigt, så skall man tänka på sin långsiktiga rygghälsa. När man är ung har man kanske inga besvär, men med tiden så ökar risken för ryggskott, ryggsmärtor och andra problem. Det är det väl inte värt även om man själv eller någon annan tycker att man ser fin/sexig ut? Nej, gå till en sjukgymnast eller naprapat. Svankig rygg beror i grunden på att man har ett "feltippat" bäcken, och oftast behöver man både träna rygg- och magmuskler samt stretcha lår, höft och rumpa. Otränade tjejer har ofta svank pga svaga magmuskler och för korta höftböjare. För svaga hamstrings (baksidan av låren) är också vanligt.

• Anonym

CElegans - Det är inte alltid det går att träna bort det även om man försöker. Har gått hos både kiropraktor, massör och sjukgymnast och inte fått ordning på mitt. Kiropraktorn sa att jag får acceptera att det är så jag är byggd helt enkelt.

Svar på tråden Är det fint eller sexigt med tjejer som svankar?