Raka bikinilinjen - hur GÖR ni??
Hur gör ni när ni rakar bikinilinjen?
Jag brukar raka med engångsrakhyvel, och efteråt blir jag alldeles prickig och irriterad i huden! Finns det nåt knep?
Hur gör ni när ni rakar bikinilinjen?
Jag brukar raka med engångsrakhyvel, och efteråt blir jag alldeles prickig och irriterad i huden! Finns det nåt knep?
Raka medhårs
Smörj efteråt med FET salva typ idomin eller helosan ganska tjock lager.
jag rakar inte med engångs rakhyvel, blir alltid fullt med prickar, så ja rakar med en vanlig rakhyvel, men utan tvål och vatten, rakar försiktigt och sen efter smörjer jag in med helosan och använder inte trosor första dagen, annars skavar bara troskanten o ger fullt med prickar
Raka medhårs. Använd raklödder. Smörj med cortisonsalva efter rakningen. Inga trosor närmsta dan.
Eller gör som jag: ledsna rejält på rakning, och önska en laser-hårborttagning i julklapp, av dig själv eller någon annan rik och vänlig själ!
Använd rakhyvel med bara ett blad
Jag gör ren med sårsprit innan jag rakar.
Jag smörjer på med lite babyolja efteråt :) funkar fint för mig
här kan du kolla på flera tips av bikini rakning.
www.libresse.se/Pages/Forum/Thread.aspx&threadid=284415
de finns en kräm som du kan köpa på sexbutiker.. som man mröjer in med som funkar kalas bra inte en enda röd prick
Inga trosor? Vet jag inte om jag klarar mig utan...
Jag har smörjt med Idomin... men jag tycker inte det hjälper. Oftast rakar jag mig är jag duschar, kan det vara det jag gör fel?
Inte funderat på epilator TS? Det använder jag över hela kroppen o har aldrig haft några problem alls. Visst gör det äckligt ont dom första gångerna, men man vänjer sej faktist.
"Spriten", det verkar som att många använder sårsprit eller den där Hygiene från Himmelriket. Jag ska prova med vanlig sårsprit först, hoppas det hjälper! Tackar!
TS: Skippa Idomin, cortinsonsalva (receptfri) gör att ev utslag lägger sig! Klarar du dig inte utan trosor, så använd boxermodell med korta ben så slipper du resårkanten som skaver där du rakat.
Eller använd Weets bikinilinjekräm. Man smörjer på och väntar 10 minuter (tror jag) sköljer av och då följer håret med. Jag var jämt prickig och kliig av rakning men inte en plita med hårborttagningskräm.
aloe vera är bra till mkt.. även detta..
jag vaxar bort hår. inget stubb, len o skön i tre veckor