symtom i andra veckan?
Jag blir plufsig om magen varje gång jag ska få mens. Denna gången hoppas jag att det inte är mens utan en bebis Hoppas Hoppas! Kan man känna något redan andra veckan?
Jag blir plufsig om magen varje gång jag ska få mens. Denna gången hoppas jag att det inte är mens utan en bebis Hoppas Hoppas! Kan man känna något redan andra veckan?
nej. Andra veckan är ju då befruktning sker. Ägglossning alltså.
Hmm, är det inte så att om man har samlag vid ägglossning blir man gravid? Eller när ägget fäster? Usch, jag kan inte det här.
Du MÅSTE ha sex vid ägglossning för att bli gravid, eller dagarna runt omkring i alla fall...
Först i mitten på vecka 3 kan det finnas en chans att man känner ifall man blir gravid.
He, he. Sex några dar innan eller precis samma dag som man har ägglossning, eller hur? Då borde det kännas om någon vecka då...
TACK för svaren
Det är lite krångligt för man börjar ju räkna graviditetsveckor vid sista mensens första dag...Alltså innan man ens blev gravid...
De e sant, fast man ska lägga till sju dagar och dra bort tre månader... så det blir kanske rätt iaf
Läs om ägglossning och graviditet här på FL i fliken Graviditet-förlossning, det förklaras bra där.
Man räknar veckorna från senaste mensens första dag.
Så om du har ägglossning ungefär i mitten av cykeln så sker det i vecka 2. Och ägget fäster i livmodern ungefär i vecka 3. Vid vecka 4 är då du förväntar dig din nästa mens.
Symptom kan man känna -om man är känslig- redan i vecka 3, alltså ca en vecka efter att ägget har fäst i livmodern. Alla känner inte så tidigt, men det är absolut tidigast då man kan känna symptom.
Jag fick symptom ungefär 1-2 veckor innan BIM.