• whatelseisnew

Ingen avsändare på insättning...*hm*

Fick mig just en förvirrad grej på mitt konto står det ersättning på en instättning och varken banken eller jag vet var dom kommer ifrån...Dom sa att hade det varit A-kassan hade hon sett det i ett annat system och jag vet att jag ska få pengar imorgon på 1000 kr men detta va 900 och ingen avsändare....*hm* så jag ska ringa a-kassan iaf men det skulle aldrig stå 900 som ersättning om det var fond för dom skriver alltid fondens namn...weird...lika bra att lägga undan dom pengarna tills jag vet var dom kommer ifrån....Vill ju ej behöva betala tillbaka..Men å andra sidan hade det varit en privat person hade banken sett detta....Var tusan kommer dessa pengar ifrån?? och det hade aldrig stått ersättning utan överföring....Vad tusan då....*hm*

Någon med några tips...För det är alltid kul med extra pengar men inte om jag ska betala tillbaka dom....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-17 09:11:09:
    DET VAR INTE A-KASSAN SÅ JAG VET INTE VEM SOM HAR VARIT SNÄLL MOT MIG...=) AVVAKTAR TILLS DET KANSKE DYKER UPP ETT BREV I BREVLÅDAN MED VEM SOM SATT IN DET....=)

• Svar på tråden Ingen avsändare på insättning...*hm*
  • jummie

Tomten? Du kanske har varit extra snäll i år?

• whatelseisnew

Yeah du kanske har rätt tur han ej vill ha tillbaka dom pengarna i sånt fall...*s* skumt bara blir ju glad men hade ju blivit lyckligare om jag visste var dom kom ifrån...*s*

jummie skrev 2007-12-17 08:42:26 följande:
    Tomten? Du kanske har varit extra snäll i år?
  • lindberg och co

Det kan vara från a-kassan, jag brukar alltid få pengar från de dagen innan än det står på utbetalningsspecifikationen

• digimax

jag fick in 3900 kr på mitt konto förra månaden,visade sej vara en helt okänd privatperson som fört in pengar på fel konto alltså mitt konto.
    Det tog några dagar sen ringde banken och personen ville ha igen sina pengar så dom drog tillbaka dom.
    Så rör dom inte förrens du vet säkert

• whatelseisnew

*hm* ska ringa a-kassan fter 9 och höra med dom för om det är dom stämmer inte summan alls på en 2 veckors period..så lite har jag absolut inte jobbat i mina dagar...*hm*

lindberg och co skrev 2007-12-17 08:46:35 följande:

Det kan vara från a-kassan, jag brukar alltid få pengar från de dagen innan än det står på utbetalningsspecifikationen
  • whatelseisnew

digimax

Jag vågar ej röra dom förrän jag vet så jag ska sätta över dom på ett annat konto så länge tills jag vet vad det handlar om...Vill ej betala tillbaka även om summan ej är stor..Blir en onödig utgift...=(

digimax skrev 2007-12-17 08:47:04 följande:
    jag fick in 3900 kr på mitt konto förra månaden,visade sej vara en helt okänd privatperson som fört in pengar på fel konto alltså mitt konto.Det tog några dagar sen ringde banken och personen ville ha igen sina pengar så dom drog tillbaka dom.Så rör dom inte förrens du vet säkert
  • JAG är BÄST

Tycker du inte att du behöver dom så kan jag lämna mitt kontonr till dig så kan jag slösa upp dom pengarna

Inga problem TS vi fixar det direkt

• jummie

JAG är BÄST skrev 2007-12-17 08:53:46 följande:

Tycker du inte att du behöver dom så kan jag lämna mitt kontonr till dig så kan jag slösa upp dom pengarnaInga problem TS vi fixar det direkt
    Men gud så snällt!

Kom o tänka på en sak..när preskiberas felinsättningar då? Jag menar om nu ingen visar nåt intresse att återhämta felinsättningen (om det nu är en sån)? När blir pengarna TS?
  • JAG är BÄST

jummie

Man ska ju vara snäll så här vid juletider

Tänkte vara snäll med TS och underlätta för henne

• whatelseisnew

Jag är bäst,

Oh tro mig pengar behövs men om du är snäll kanske jag delar lika..*s*

Jummie,

Jag vet inte heller när man får behålla pengarna...Läste det någonstans på något inlägg här men kommer tusan ej ihåg...*muttrar*

Tycker du inte att du behöver dom så kan jag lämna mitt kontonr till dig så kan jag slösa upp dom pengarnaInga problem TS vi fixar det direkt
  • digimax

vet inte heller men när dom kom in till mej så fullkomligt terroriserade deras bank man mej,ringde typ en gång i timmen fast jag var på jobbet och kunde inte svara
    jag ville nämligen ha kvitto på detta så dom inte skulle komma sen o säga nåt
    sen tyckte jag dom kunde svettas lite,ganska klantigt att betala en räkning och sätta in dom på ett vanligt privatkonto

jummie skrev 2007-12-17 08:57:15 följande:
    Men gud så snällt!Kom o tänka på en sak..när preskiberas felinsättningar då? Jag menar om nu ingen visar nåt intresse att återhämta felinsättningen (om det nu är en sån)? När blir pengarna TS?
  • whatelseisnew

Digimax,

helt klart klantigt om du har ett vanligt konto och ett bankgiro konto som bank...*s*

Prata just med a-kassan det va inte dom så jag sparar undan dom tills vidare...=)

digimax skrev 2007-12-17 09:09:48 följande:
    vet inte heller men när dom kom in till mej så fullkomligt terroriserade deras bank man mej,ringde typ en gång i timmen fast jag var på jobbet och kunde inte svarajag ville nämligen ha kvitto på detta så dom inte skulle komma sen o säga nåtsen tyckte jag dom kunde svettas lite,ganska klantigt att betala en räkning och sätta in dom på ett vanligt privatkonto
  • digimax

ja jag tyckte jag kunde få behålla dom eller få hittelön men det fick jag inte
    *s*

whatelseisnew skrev 2007-12-17 09:12:10 följande:
    Digimax,helt klart klantigt om du har ett vanligt konto och ett bankgiro konto som bank...*s*Prata just med a-kassan det va inte dom så jag sparar undan dom tills vidare...=)
  • azofia

Har du ringt banken och kollat? De kan svara på vem insättaren är.

• frostfödd

Det kan inte vara från skatteverket? Tillbaka på skatten? Jag fick mina pengar i dagarna och lappen kom inte förrän flera dagar senare. Det stod inte att det var för dem (nu visste jag det så jag blev inte förvånad, men om man har glömt så kan insättningen se lite kryptisk ut.)

• whatelseisnew

Anzofia,

jag har redan kollat med banken och dom såg ej vem det var ifrån...=(

Frostfödd,
    Tyvärr ej skatt då jag fick betala i år...=(

Oh well avvaktar och ser och hoppas på brev i brevlådan om vart det är ifrån...=) Inget idag iaf....

Digimax,
    Ja kan inte banken ha sånt hittelön på pengar som folk sätter in fel..Tänk vad man skulle kolla extra om man ej gjorde det innan...*s*

azofia skrev 2007-12-17 09:30:35 följande:
    Har du ringt banken och kollat? De kan svara på vem insättaren är.
  • Ellah

Jag fick en gång 14 000 kr inbetalat på mitt konto utan avsändare. Banken hade ingen aning om vart de kunde komma från, så efter en tid fick jag behålla dem. Så du kanske också har tur och får det.

• whatelseisnew

Ellah,
    Nice tänk om summan va så mycket...=) men hey 900är bättre än inget...=)

Ellah skrev 2007-12-17 12:21:27 följande:
    Jag fick en gång 14 000 kr inbetalat på mitt konto utan avsändare. Banken hade ingen aning om vart de kunde komma från, så efter en tid fick jag behålla dem. Så du kanske också har tur och får det.
Svar på tråden Ingen avsändare på insättning...*hm*