• Nilam84

Tips,vid trånga tårkanaler?

Är i stort behov av hjälp..Min lilla tjej på 11 dagar har väldigt trånga tårkanaler,vilket leder till att hennes ögon rinner o klibbar igen JÄMT! Torkar med ljummet vatten när vi är hemma.. men vad göra när man är ute?finns ju inte direkt utplacerade kranar med ljummet vatten =) har riktiga problem med det här så alla tips uppskattas =)

• Svar på tråden Tips,vid trånga tårkanaler?
  • Nilam84

miss baby skrev 2007-12-17 11:51:34 följande:

Samma här när han var en liten skit Det finn jättebra våtservetter för just bebisögonen på apoteket, vi köpte dm o det funkade hur bra som helst.Minns inte namnet men fråga på apoteket dom vet!Lycka till!
    Då blir det ett besök på apoteket då! Tackar o bugar =)
  • Nilam84
    Emab skrev 2007-12-17 12:22:36 följande:
    www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp, jättebra som jag använder till min son. Har haft kladdiga ögon hela tiden (född 24/9) och vi maserar också men det hjälper inte tycker jag. Dottern hade likadant, det växte bort...
    Tack!! ska knalla iväg på en gång =)
  • Nilam84

Hittade en speciell ögontvätt på apoteket som dom rekomenderade, o den var mkt billigare än servetterna..den funkar faktiskt bra.. ska köpa servetterna sen men får vänta ett par dagar tills man är rik igen.. Tack för alla svar!

• Nilam84
    Emab skrev 2007-12-17 20:19:28 följande:
    Det var mest att servetterna var bra att ta med sig...Vet inte riktigt när det försvann, dock så blir de alltid kladdiga när hon blir förkyld och hon är 3 nu!
    Jo dom är fårstås mer praktiska.. ska prova dom oxå.. har altid pads med mig i väskan så det blir ganska så praktiskt med ögontvätten då oxå ju..
Svar på tråden Tips,vid trånga tårkanaler?