vart vänder jag mig?
tror jag måste prata med någon professionell, vart vänder jag mig i första hand, vc eller?
tror jag måste prata med någon professionell, vart vänder jag mig i första hand, vc eller?
Vårdcentralen eller företagshälsovården är väl bra tips. Om du är gravid kan du prata med d in BM för hänvisning till psykolog.
Ja. Du måste prata med någon på vårdcentralen.
Är det akut kan du kanske ringa psykakuten.
Lycka till!
VC brukar ha kurator man kan prata med, dit vände jag mig när jag behövde det...
Mitt tips till dig är att OM du har råd så kontakta nån privat psykolog/psykoterapeut.
Går man via landstinget, alltså via vårdcentral etc., så är det oftast lång väntetid.
tack. men vad säger man? ska man bara ringa och säga att man måste prata med nån eller?
vad kostar det privat då, kärålajn? om du vet alltså..
Om det tar lång tid att få tid via vc eller liknande, så finns ju alltid kyrkan att vända sig till. Dom är också professionella och har tystnadsplikt. Dit kan man vända sig även om man inte är troende.
Säg bara att du skulle vilja träffa någon för att du mår dåligt och tror att du kan ha en depression, rakt upp och ner. De frågar nog det de behöver veta för att boka in dig. Och säg att du vil träffa nån så snart som möjligt, tala om om det påverkar din möjlighet att fungera i dagliga livet.
oj, 500 spänn..
hörde något förut att kommunen kan ordna med terapi av något slag, gratis, men det kanske var familjeterapi? någon som vet något om detta?