• Nika och Noel

Vad har ni i barnrummet?

Ska snart inreda lillemans rum och tänkte bar höra vad ni har i era smås rum? Något bra som ni vill tipsa om.

Jag tänkte sätta upp wallies samt be min pappa snickra en hylla som ser ut som ett flygplan. Men jag vill veta hur ni har det? Jag har bara varit in i tjejrum och skulle vilja få de där smarta pojkrumslösningarna!

• Svar på tråden Vad har ni i barnrummet?
  • Minnas

Vi har en tjock madrass på golvet som har varit super mysig och kul att leka på

• Nika och Noel

Tack så mkt för tipsen. Väldigt bra!

• Veladis

Vi har ett unisex-barnrum till vår 19 månaders tjej... Tycker inte om könsstereotyper, vill att min dotter ska få vara främst barn, inte bara tjej. Så vi har rätt neutral inredning. Väggarna är blålila. En gammal ärvd vit växasäng, just nu med kaninpåslakan och ett överkast med en tvättbjörn på som jag hade när jag var liten, står i ett hörn. En pall bredvid, men mörkrött pälstyg på sitsen. En mörkröd hylla med leksaker och böcker står utmed ena väggen. En korgkista med nallar, mjukdjur och en docka på i ett annat hörn... Och så lekspisen... Könsstereotyp? Nja, här hemma är det pappan som lagar maten, så... På golvet ligger en matta med vägar på, att köra bil på...

Svar på tråden Vad har ni i barnrummet?