Inlägg från: Wictooria |Visa alla inlägg
  • Wictooria

Lite små äcklig fråga

nu är det såhär att jag har fått mask i magen(vanlig springmask/spolmask). Är detta farligt för fostret? Är i vecka 11 imon.

Och även, (någon som kanske varit i samma situation, eller vet) är det okej att ta dom vanliga avmasknings pillerna dem med rött färgämne?

Lite små äckligt kanske vissa tycker men whatever, man måste ju fråga. :)

• Svar på tråden Lite små äcklig fråga
  • Wictooria
    Hannah76 skrev 2007-12-17 17:26:10 följande:
    Vermox: GraviditetBegränsad erfarenhet vid användning under graviditet. Rådgör därför med läkare före användning av Vermox under graviditet.Vanquin:Graviditet Inga ogynnsamma effekter på fostret har påvisats.
    Tack så mycke =)
  • Wictooria

Kliar jätte mycket i rumpan ocn man kan se det i bajset, vita maskar är det. Nästan genomskinliga, ½-1 cm ungefär. Men det kliar jätte mycke, mest på kvällen.

Man kan också, om man har plasthandskar, man kan göra det med fingret med. Lixom ta in fingret i ändtarmen liten bit och dra mot kanten, då kan man få med en liten mask ut.

Väligt viktigt dock att tvätta sig jätte noga om händerna.

Oftast blir hela familjen smittad och oftast får man det om man har katter hemma, eftersom det är den ända maskens om kan överföras från djur till människa och tvärt om!

• Wictooria

Så vi sätter alla här i familjen på avmaskning, alla 3 katterna, mamma och jag och pojkvännen :D

• Wictooria

det är ganska svårt o få bort faktiskt. Lätt o bli smittad igen, om det finns nå ägg elller nått kvar i huset. Då kan hela prossesern gå om igen :D

• Wictooria

Nej, man måste vara väldigt noga med hygienen bara och byta lakan och sådant ofta.

Om man råkar ta på ett ställe där det finns mask ägg och sen går o äter en macka ex.

Så man får tvätta händerna ofta.

• Wictooria
    slovenly skrev 2007-12-17 22:14:31 följande:
    alltså förlåt men ja blir lite nervös... (mina katter har typ mask hela tiden å ja vill inte bli smittad) men:hos katter existerar inte ens springmask så därifrån har ni definitivt inte fått det... vad jag vet finns det bara en sorts mask som smittar från katt till människa men den finns inte ens i sverige!så om ja har fel vill ja gärna veta det!
    Joda, det smittar från katter till människa. Jag pratade med en vetrinär i förrgår om detta. Och oftast blir alla smittade eftersom det är så lätt o bli smittad.
Svar på tråden Lite små äcklig fråga