Lite små äcklig fråga
Vermox:
Graviditet
Begränsad erfarenhet vid användning under graviditet. Rådgör därför med läkare före användning av Vermox under graviditet.
Vanquin:
Graviditet
Inga ogynnsamma effekter på fostret har påvisats.
Vermox:
Graviditet
Begränsad erfarenhet vid användning under graviditet. Rådgör därför med läkare före användning av Vermox under graviditet.
Vanquin:
Graviditet
Inga ogynnsamma effekter på fostret har påvisats.
Så vanquin borde du kunna ta. Nej det är inte farligt för fostret att du har fått springmask. Hoppas att det hjälper fort.*L*
Spolmask smittar inte mellan djur-människa o inte heller mellan människa-människa. www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/spolmaskinfektion/
Den enda mask som smittar från katt till människa är dipylidium caninum (loppmandsmasken).
loppbandsmasken, ska det vara.
Om jag vore du så skulle jag ringa till infektion o fråga dem.
Jag skulle inte låta en veterinär diagnostera mig, ring till infektion o hör med dem, vilken mask det kan vara o vilken behandling du ska/kan ta.
Vad sa veterinären att det var för mask?
Försök att få reda på mer vilken typ av rundmask, eftesom det är avgörande för vilken behanding du ska ta.
Har dina katter mask nu?
Spingmask kan smitta från djur till människa, men endast genom att de är bärare till äggen i pälsen, de kan inte själva få just springmask men springa runt med ägg i pälsen. Därför ska man se till att tvätta sina husdjur när någon i familjen drabbas av mask.
Folk har väl presenterat fakta i denna tråd? Det är väl inte att vara elak, snarare görs väl det av välvilja. Ts har fått massa fakta o tips.